دکتر یاسر نژادی

هزینه تعویض مفصل زانو در ایران چقدر است؟

هزینه تعویض مفصل زانو از مهمترین پرسش هایی است که مطرح می شود . در این مطلب به پرش های زیذ پاسخ می دهیم :

* هزینه تعویض مفصل زانو به چه عواملی بستگی دارد؟
* آیا امکان استفاده از پروتزهای ارزان ، بی کیفیت و چینی وجود دارد؟
* هزینه های بیمارستانی عمل تعویض مفصل زانو چگونه محاسبه می شود؟
* آیا عمل تعویض مفصل زانو تحت پوشش بیمه قرار دارد؟ ( بیمارستان دولتی – بیمه تکمیلی – تامین اجتماعی و … )

ببینید : عوامل تاثیر گذار در هزینه تعویض مفصل زانو

1- گاهاً در مورد هزینه های جراحی زانو پرسیده می شود . باید بدانیم که پارامترهای مختلفی مانند نوع پروتز ، پروتز از آمریکا می آید یا از فرانسه و ترکیه می آید، این که از کجا تامین می شود قیمت های متفاوتی دارد .
خوشبختانه بر اساس استاندارد و یکسان سازی که وزارت بهداشت در این خصوص دارد ، پروتز غیر استاندارد در بازار یا مارکت تعویض مفصل وجود ندارد . چون آن پروتز هایی که خارج از سیستم وزارت بهداشت اگر وجود داشته باشد ، قابل استفاده در بیمارستان نیست .
بنابراین بیماران خیالشان از اینکه این پروتز با دیگر پروتز ها متفاوت باشد و یا استاندارد نباشد یا چینی باشد راحت باشند . زیرا ما همچین چیزی را کلا نداریم . چون در یک محیط مورد تایید و تحت نظر قضایا انجام می شود و وجدان کاری پزشکان خصوصاً همکاران جراح به قدری هست که بیماران واقعاً این دغدغه را نداشته باشند .
اما همان چیزی که در بازار وجود دارد و همانی که توزیع و وارد می شود ، قیمت های متفاوتی دارد . قطعاً بهترین پروتز ها ساخت کشور آمریکا می باشند که با همان استاندارد و با همان ویژگی در آنجا استفاده می‌شوند به کشور ما هم صادرات انجام شده و ما سالهاست که از این پروتزها استفاده می کنیم و واقعاً هم در طی چند سال که بیماران از آن استفاده کرده اند نتایج آن را دیده ایم .

2- قسمت بعدی که هزینه های بیمار را شامل می‌شود قیمت‌های بیمارستان ها می باشد که بر اساس تیپی که دارند ، قیمتی که دارند ، تعداد شبی که بیمار بستری می شود ، نوع وسایلی که در داخل بیمارستان استفاده می شود ، تعداد مشاوره ها ، تعداد ویزیت ها و این پارامتر مستقیماً بسته به خود بیمارستان می باشد .

3- جراح : خوشبختانه ما با حداقل های تعیین شده برای رفاه هموطنانمان این کار را انجام می دهیم . یک جراحی زانو مانند یک تابلوی هنری است که می بایست بر اساس هنر دست آن هنرمند قیمت‌های متفاوتی داشته باشد .
یک تابلوی نقاشی و اثر هنری را هیچ وقت نمی توان قیمت گذاشت بلکه بر اساس کیفیت کار و بر اساس تبحر آن کسی که آن اثر را خلق کرده است قیمت‌گذاری می‌شود .
در کشور ما با مراعاتی که همکاران جراح دارند با قیمت های بسیار پایین نسبت به سطح جهانی و با حداقل ها که هم وطنان بتوانند بر اساس درآمد داخل ایران با همان مقیاس این مبالغ را بپردازند ، انجام می دهند .

4- در بیمه ها بحث اولویت بندی مطرح است . کسانی در پوشش بیمه ای قاعدتاً قرار می‌گیرند که نیاز و ضرورت بیشتری برای استفاده از پروتز داشته باشند و بیمه‌های تکمیلی است که آن ها بر اساس سازمان ، هم خود پروتز و هم بیمارستان و هم هزینه های دیگر تحت پوشش قرار می دهند .
اما هزینه هایی که برای این امر در نظر گرفته می شود با کشورهایی که علم ، رفرنس و آن قطعه را تامین کرده‌اند، بین یک بیست و پنجم تا یک پنجاهم قیمت مصوب آن کشورها می‌باشد که در داخل کشور برای رفاه بیماران در حال انجام است .
با آرزوی سلامتی برای شما . دکتر یاسر نژادی

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *