آیا درمان دیسک گردن با منوال تراپی قابل انجام است؟

در این مقاله به بررسی درمان دیسک گردن با منوال تراپی می پردازیم. آیا شما هم گردن درد دارید ؟ در واقع گردن درد از جمله مشکلات رایجی است که این روزها بسیاری از افراد بدان مبتلا می باشند ! جالب است بدانید که دلایل متعددی موجب بروز گردن درد در افراد می شود . اغلب با گذر چند هفته چنین دردی از وجودِ افراد رخت بسته و می رود . به حالتی که در کمتر مواقعی وضعیت فرد جدی و بحرانی اعلام می شود .

درمان هایی که به صورت دستی صورت می گیرند ، می توانند از مقدار فشار برروی گردن کاسته و دامنه ی حرکتی این ناحیه از بدن را افزایش بدهند . بلی ، درمان دیسک گردن با منوال تراپی از جمله مواردی است که می تواند به شما در کاهش میزان دردِ خود کمک شایانی کند . از این شیوه ی درمان دستی جهت کاهش دردِ گردن بیماران بهره گیری خواهد شد .

در منوال تراپی علاوه بر سرعت بخشی به بهبود مناطق صدمه دیده می تواند به رفع تنش عضلات گردن هم کمک کند . اگر که شما می خواهید اثرات درمان گردن خود را در کوتاه مدّت تجربه کنید ، به جای روش مصرف دارو درمان دیسک گردن با منوال تراپی را تجربه نمایید . چرا که درمان گر با ماساژ دادن مهره های این ناحیه و با انجام حرکات خاص موجب کاهش گرفتگی های گردن می گردد .

خاطر نشان می شویم که شما کاربران و بیماران عزیز می توانید جهتِ درمان درد زانو خود با ما در دکتر یاسر نژادی تماس بگیرید.

امکان درمان دیسک گردن با منوال تراپی وجود دارد !

منوال تراپی و یا درمان دستی یکی از شیوه های فیزیوتراپی محسوب می شود که این امکان را خواهد داد تا مفاصل و بافت نرم ، تنها با کمک دست درمان بشوند . صدمات متعددی وجود دارد که به روش دستی قابل درمان خواهند بود . چون ؛ درد گردن « فتق دیسک و… » !

بعضی از مهم ترین مزیت های منوال تراپی چیست ؟

ما در این قسمت به بعضی از مهم ترین مزیت های منوال تراپی اشاره خواهیم کرد . این مزیت ها عبارت است از ؛

  • تسکین درد ها .
  • کاهش مقدار گرفتگی عضلات .
  • تقویت عضله ها و مفاصل بدن .
  • بهــبود مقدار حرکت مفصل ها .
  • بهبود جریان حرکتی خون موضعی .
  • کاهش میزان التهاب و تورم بافت صدمه دیده بدن .
  • تقـــویت کارآیی مفاصل صدمه دیده و ضعیف بدن .
  • افزایش مقدار اکسیژن و سایر مواد مورد نیاز سلول جهت انجام متابولیسم ‌‌.

با روش انجام منوال تراپی گردن آشنا بشوید !

ابتدا در درمان دیسک گردن با منوال تراپی وضعیت جسمانی فرد مورد نظر بررسی خواهد شد . سپس فیزیوتراپیست درمان منوال تراپی را شروع نموده و به پایان می رساند . باید به این موضوع اشاره نمود که این درمان برروی ناحیه های بدن هریک از افراد به صورت متفاوت صورت خواهد گرفت .

نخست فیزیوتراپیست به بررسی شرایط بیمار می پردازد . پس از انجام معاینات و آزمایشات لازم ، اگر که فرد به بیماری خاصی مبتلا نبود و موارد کلّی منع منوال تراپی در وی به چَشم نخورد ، درمان را آغاز می نماید .

شما در کلینیک دکتر یاسر نژادی می توانید به درمان دیسک گردن با منوال تراپی مبادرت ورزید . البته ما با این روش به فیزیوتراپی زانو نیز می پردازیم . تنها کافی است جهتِ تسکین دردهای خود با ما همراه باشید .

با روش انجام منوال تراپی گردن آشنا بشوید !

شیوه های انجام منوال تراپی را بشناسید !

ما در این قسمت از مطلب خود به شیوه های انجام منوال تراپی می پردازیم . این گونه قطع به یقین سطح آگاهی های شما افزایش پیدا خواهد کرد ؛

  • کشش عضله ها ؛

یکی از روش های درمان دیسک گردن با منوال تراپی کشش عضله ها می باشد . در این روش بیمار طی مدّت زمانی مشخص مثلاً شصت الی نود ثانیه در یک شرایط خاص قرار می گیرد . این گونه عضلات درگیر و منقبض شده ، شُل خواهند شد .

پس از آن فیزیوتراپیست با ایجاد کشش در عضله ها به کاهش میزان اسپاسم عضلانی ، درد و تنش های نهفته در عضلات کمک می کند ‌. نهایتاً بیمار با این روش به درمان دستی گردن درد خود کمک شایانی می نماید ‌.

  • حرکت مفاصل ؛

این شیوه به واسطه ی حرکت دست فیزیوتراپ برروی مفصل ‌ و در جهات خاص صورت می پذیرد . در واقع این روش کمک می کند تا مفاصل کشش پیدا کرده و درد کاهش پیدا کند ‌. این گونه مفصل ناحیه ی مدّنظر به عملکرد طبیعی خود بازگشته و به گونه ای چَشم گیر از درد گردن شما کاهش پیدا می کند .

o	حرکت مفاصل

  • آزاد سازی مفصل ها ؛

این روش از درمان دیسک گردن با منوال تراپی به افزایش انعطاف پذیری و کاهش مقدار درد کمک خواهد کرد . بافت فاشیا بدون وجودِ هیچ گونه محدودیتی حرکت کرده و کشیده می شود . در واقع این بافت به گونه ای کلّی ثابت می باشد .

ولی چنانچه که دچار صدمات فیزیکی بشود ، محدود گردیده و دیگر عملکرد خود را ندارد . نهایتاً این قسمت برروی دیگر نواحی بدن هم اثر می گذارد . هدف ما در این روش آزاد سازی مفصل هایی که خشک بوده می باشد و بر بهبود عملکرد تمامی نواحی بدن اثر خواهد گذاشت . اگر که سندروم درد میوفاسیال گردن دارید ، حتماً از درمان گر بخواهید از این شیوه جهتِ رفعِ مشکلات استفاده کند .

  • روش انرژی عضلانی ؛

در کل می توانیم بگوییم که این شیوه مخصوص افرادی است که مبتلا به اسپاسم عضلانی هستند . جهتِ تقویت عضلات بدن ، بهبود کارآیی رباط هایی که ضعیف شده اند ، افزایش دامنه حرکتی نواحی و عضو صدمه دیده صورت خواهد گرفت .

چه مواقعی نمی توانیم جهتِ درمان دیسک گردن با منوال تراپی اقدام کنیم ؟

  • ابتلا به بیماری پوکی استخوان .
  • احتمال بسیار بالای بروز سکته قلبی .
  • ابتلا به یکی از سرطان ها در محدوده ی نخاع .
  • ابتلا به بی حسی ، گِز گِز شدن یا ضعف عضله های پا و بازو .

عوارض برجای مانده از منوال تراپی دیسک گردن ؛

ابتدا در نظر داشته باشید که عوارض نام برده شده بسیار نادر می باشند . ولی آن ها را شما هم بدانید بهتر است ؛

گاهاً برخی از افراد با درمان دیسک دررفته یا فتق دیسک گردن ، به مشکلات جدی تری گرفتار شده اند . مثلاً با درمان دیسک گردن به طناب نخاعی آن ها صدمه وارد شده است . پس بهتر است جهتِ درمان خود به مراکزی مراجعه کنید که شما را درمان کند ، نه وضعیت شما را بدتر نماید .

عوارض برجای مانده از منوال تراپی دیسک گردن

کلام آخر

ما در طول این مطلب از خود با شما در ارتباط با درمان دیسک گردن با منوال تراپی سخن گفتیم . خاطر نشان می شویم که ما در مرکز درمانی دکتر یاسر نژادی علاوه بر درمان دستی دیسک گردن شما به جراحی زانو ، تزریق ژل زانو و حتی فیزیوتراپی زانو هم می پردازیم ‌.

بنابراین توصیه ما به شما این است که در صورت بروز هر گونه درد در نواحی گوناگون بدن ، مفاصل و عضله ها ، جهتِ درمان با ما تماس بگیرید ‌. ما همواره سعی می کنیم برای شما بهترین باشیم .

مقالات پیشنهادی

تکارتراپی

مگنت تراپی

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.