دکتر یاسر نژادی

درمان کمردرد با منوال تراپی

درمان کمردرد با منوال تراپی نیز ممکن است . دردهای عضلانی به خصوص کمردرد ، دامنه حرکتی فرد را محدود می سازد .‌ به همین خاطر بایستی به دنبال حذف منشاء آن باشید .

منوال تراپی از بهترین شیوه های درمانی در عصر حاضر است . با استفاده از این شیوه درمانی ، درد های جسمانی شما برای همیشه از بین می رود .

این روش درمانی تاثیرات مطلوبی بر روند بهبودی بیماری های عضلانی دارد . در ادامه مطلب به صورت مفصل درباره این شیوه درمان توضیح می دهیم ، با ما همراه شوید .

درمان کمردرد با منوال تراپی-وب سایت دکتر یاسرنژادی

تاثیرات منوال تراپی بر کمردرد

در ادامه مبحث درمان کمردرد با منوال تراپی ، درباره تاثیرات این شیوه درمانی بر کاهش درد های عضلانی نظیر کمردرد توضیح می دهیم .

منوال تراپی یک روش درمانی است که برای کاهش درد کمر استفاده می ‌شود . تأثیرات این روش درمانی به شدت درد کمر بیمار بستگی دارد .

مسئولیت اجرای منوال تراپی بر عهده پزشکان است . آنان شخصا با کمک از ماساژ بافت های نرم بدن را تحریک می کنند ، تا عضلات محدودیتی در انجام امور روزمره با کاری نداشته باشند .

درمان کمردرد با منوال تراپی ، یکی از شیوه های درمانی بروز در صنعت پزشکی امروزی است . این فرآیند تاثیر مطلوبی بر سرعت بهبود درد های کمر دارد .

از جمله تاثیرات منوال تراپی بر کمردرد می توان به ؛

  1. کاهش التهاب :

منوال تراپی باعث کاهش التهاب در ناحیه کمر می‌ شود . التهاب و ورم شاید همانند ضربات چاقو کننده نباشد ، اما در واقع از آسیب های داخلی بدن است که سلامت فرد را به خطر می اندازد .

  1. بهبود قدرت و انعطاف پذیری :

منوال تراپی می ‌تواند به بهبود قدرت و انعطاف پذیری عضلات در ناحیه کمر کمک کند . این فرآیند در رفع خستگی ، درد و تقویت دیسک مهره تاثیر دارد .

  1. آماده سازی بدن برای فیزیوتراپی و تمرینات :

منوال تراپی می‌تواند به آماده سازی بدن برای فیزیوتراپی و تمرینات کمک نماید . این فرآیند ، بدن شما را برای تحمل درد های فیزیوتراپی آماده می سازد .

قبل از اقدام برای درمان کمردرد با منوال تراپی با پزشک معالج خود مشورت کنید ، تا از ایمنی و موثر بودن آن مطمئن شوید.

شیوه درمان کمردرد با منوال تراپی

در ادامه مبحث درمان کمردرد با منوال تراپی ، به معرفی این فرآیند می پردازیم . در عصر حاضر بسیاری از مردم به سبب انجام فعالیت های اشتباه و بلند کردن اشیاء سنگین ، با کمردرد مبارزه می کنند .

درد کمر به دلایل مختلفی مانند فعالیت بدنی زیاد ، عوارض روزمره ، بیماری و … به وجود می آید . درمان کمر درد باید بر اساس علت بیماری باشد .

اگر به دنبال درمان کمردرد با منوال تراپی هستید ، حتما در مورد سبک زندگی خود ، تمرینات بدنی و نوع تغذیه تان با پزشک معالجه تان در میان بگذارید .

درمان درد های کمر به واسطه از تمرینات فیزیوتراپی ممکن است . در این شیوه ، اراده شخص نیز جزو سرعت دهنده های درمان به حساب می آید .

اگر برای درمان کمردرد روی به منوال تراپی آورده اید ، تنها به مهارت مختصص اکتفا نکنید بلکه پیرو پزشک معالج باشید .

نقطه قوت این فرآیند درمانی در دست متقاضی است . شاید این فرآیند به دست کارشناسان انجام شود ، اما بخش اعظمی از مسئولیت آن بر دوش بیمار هست .

اگر همکاری نداشته باشد و به پزشک خود نیز اعتماد نکند ، نه تنها هزینه های پرداختی بیهوده می شود بلکه از دست کادر درمان نیز هیچ کاری بر نمی آید .

چگونگی درمان کمر درد با منوال تراپی

درمان کمردرد با منوال تراپی در بیشتر مواقع موفقیت آمیز بوده است . اگر کمردرد شما کم ، متوسط یا شدید است ، می توانید با تکیه به این فرآیند ، سلامت و انرژی خود را بازیابی کنید .

کمردرد ، فعالیت کل اعضای بدن را تحت تاثیر قرار می دهد . به همین خاطر افراد حتی تحمل درد های ضعیف را در این ناحیه از بدن ندارند .

درمان کمردرد با منوال تراپی ، ریسک کمتری برای فرد به دنبال دارد . اگر از جراحی و عمل های طولانی واهمه دارید ، جهت بازیابی سلامت خود از این فرآیند بهره ببرید .

از جمله اموری که در درمان کمردرد با منوال تراپی استفاده می شود ، می توان به ؛

  • تمرینات تقویتی عضلات :

تقویت عضلات کمر و شکم ، می ‌تواند به کاهش کمر درد شما کمک کند . تمرینات پشت پا ، تمرینات اسکوات ، تمرینات خم شدن و تمرینات شناوری تاثیر شایانی بر تقویت عضلات شکم دارد .

  • انجام صحیح حرکات :

باید شیوه صحیح نشستن یا ایستادن را بیاموزید . این دو عامل تاثیر شایانی بر سلامت کمر و ستون مهره دارد . در طول استراحت یا کارتان از انجام حرکات نادرست اجتناب نمایید تا هیچ گاه در طول عمر تان با کمردرد های شدید دست و پنجه نرم نکنید .

  • داغ کردن :

از شیوه های درمانی قدیمی است که در درمان کمردرد با منوال تراپی نیز موثر است . با استفاده از کمپرس های سرد و گرم می توانید به اعصاب اصلی بدن شوک وارد کنید تا بدین ترتیب آنان روال طبیعی خود را در پیش گیرند .

  • ماساژ :

ماساژ می ‌تواند به کمک شما بیاید تا از کمردرد خلاص شوید . ماساژ همان منوال تراپی است که مسئولیت آن بر عهده شخص قفیزیوتراپ می باشد .

پزشکان با ماساژ بافت های نرم سیستم اعصاب مرکزی آسیب دست ، پا ، کمر و گردن را از بین می برند . با انتخاب منوال تراپی ، مشکلات عضلانی رفع می گردند و تا سالیانی برای بدن و اعضای آن هیچ عارضه ای به دنبال ندارند .

درمان کمردرد با منوال تراپی-وب سایت دکتر یاسرنژادی

سخن پایانی

دکتر یاسرنژاد یکی از بزرگان صنعت زیبایی در ایران است که گستره فعالیت آن محدود به شهر تهران می باشد اما با این حال به صورت اینترنتی در حوزه مشاوره رایگان _ ارتوپد فعالیت می کند .

با مراجعه به وب سایت دکتر ، می توانید وضعیت سلامت خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید ، تا بهترین شیوه درمان را پیش روی شما قرار دهند .

مقالات پیشنهادی

الکتروتراپی

سوزن خشک

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.