معرفی کامل عمل جراحی اپی فیزیودز

معرفی کامل عمل جراحی اپی فیزیودز به متقاضیان در شناخت بیماری های عضلانی و چگونگی درمان آن ها کمک کنند . این بیماری مختص به کودکان است .

بچه ها با این که بسیار توانمند هستند ، اما تحمل درد های عضلانی و آسیب های اسکلتی را ندارند . جراحی اپی فیزیودز از برترین شیوه های درمان جهت رفع اختلالات طول اندام تحتانی است .

اگر طالب اطلاعات بیشتری در خصوص انواع این این جراحی هستید اما منبع معتبری ندارید ، با ما همراه شوید .

عمل جراحی اپی فیزیودز

در ادامه مبحث معرفی کامل عمل جراحی اپی فیزیودز ، درباره اختلالات اندام تحتانی و بهترین شیوه درمان آن توضیح می دهیم . جسم آدمی به نسبت روح و روان‌ او ضعیف تر است .

متاسفانه برخی از افراد در کودکی نیز از مشکلات جسمانی همچون اختلالات طول در اندام های تحتانی رنج می برند . این بیماری بسیار مهلک و عذاب آور است .

در کودکی ، افراد شور و اشتیاق فراوانی به بازی و مجالس دوستانه دارد . اگر مبتلا به اختلالات طول به ویژه در ناحیه زانو باشد ، انجام این فعالیت ها برای او بسیار مشکل می شود .

در ادامه مقاله معرفی کامل عمل جراحی اپی فیزیودز بایستی اشاره کرد که این شیوه درمان راه حل مناسبی برای رهایی از اختلالات عضلانی است .

این شیوه درمانی توانایی رهایی افراد را از بند بیماری دارد . اختلالات یا نابرابری حجم عضلات در دو طرف بدن ، تعادل شخص را بر هم می ریزد .

اگر این مشکل در کودکی شناسایی و رفع گردد ، فرد در بزرگسالی با ناتوانی عضلانی مبارزه نمی کند . نباید نسبت به این بیماری بی اهمیت باشید .

با انجام جراحی اپی فیزیودز امکان بهبود کودک شما مقدور می شود . این فرآیند از جراحی های طولانی با درصد موفقیت بالا است .

پزشکان با کمک از تکنیک های پزشکی ، به تصحیح زاویه بدن کودک می پردازند . حتی اندازه ای در حد میلی متر نیز می تواند تعادل بدن شخص را فرو بپاشد .

از آن جایی که این جراحی در کودکی اتفاق می افتد ، در دقت بالایی انجام می شود . معرفی کامل عمل جراحی اپی فیزیودز شاید کمی تخصصی باشد ، اما بر کاهش استرس و ترس بیمار نقش به سزایی دارد .

اگر عزیزان تان متقاضی انجام این درمان است ، حتما این مقاله را مطالعه کنید . در این مبحث درباره ریز و درشت جراحی بحث شده است . بدین خاطر توانایی پاسخ به تمامی ابهامات شما درباره جراحی اپی فیزیودز را دارد .

عمل جراحی اپی فیزیودز

انواع عمل جراحی اپی فیزیودز

در ادامه مطلب معرفی کامل عمل جراحی اپی فیزیودز برای رفع ابهامات شما ، به معرفی انواع این درمان می پردازیم . جراحی تنها راه حل برای رهایی از اختلالات طول اندام تحتانی است .

جراحی هر چند که خود تهدیدی برای سلامتی افراد محسوب می شود ، اما تنها راه برای خلاصی از این مشکل نیز هست . بیشتر افراد از عمل می ترسند .

اما در واقع عمل ، ریشه مشکل را در بدن شخص می سوزاند . به این شیوه درمان ، دیدگاه بدی نداشته باشید . شاید در گذشته درصد موفقیت هر جراحی 30 % بود .

هم اکنون با وجود تکنولوژی های بی شمار و مهارت های بالای کادر درمان ، امکان بهبودی هر عمل به 100 % نیز می رسد . جراحی اپی فیزیودز از درمان های نوین صنعت پزشکی است .

این جراحی به دو شیوه همی اپی فیزیودز و اپی فیزیودز دائمی انجام می شود . درمان طیف مختلفی دارد . ژنتیک و نوع استخوان بندی افراد یکسان نیست .

از این رو نمی توان برای رهایی تمامی بیماران از شیوه درمانی یکسانی بهره گرفت . معرفی کامل عمل جراحی اپی فیزیودز ، کوچک ترین ابهامی به جا نمی گذارد .

در ذیل به صورت جداگانه به توضیح این دو شیوه درمان می پردازیم .

بخوانید: شوک درمانی چیست ؟

انواع عمل جراحی اپی فیزیودز

  • همی اپی فیزیودز :

 این تکنیک جراحی به مرور زمان با اصلاح تدریجی شکل اندام ، زاویه سیستم اسکلتی را در فرد نابالغ درمان می کند . برای انجام این جراحی باید حتما کودک در سن رشد ( برای دختران 16 سالگی و پسران 18 ) باشد .

پس از انجام جراحی ، کودک باید تحت نظر باشد تا میزان رشد و سازگاری او با ایمپلنت ها مورد بررسی قرار گیرد . این درمان جایگزین استئوتومی ها است .

همی اپی فیزیودز موقت و برگشت پذیر است . از این رو در صورتی که رشد اندام ها به حالت طبیعی خود برگردد، ایمپلنت ها را برمی دارند .

  • اپی فیزیودز دائمی :

این درمان قابل برگشت نیست . صفحه رشد این جراحی را نمی توان ترمیم کرد . پس از جراحی با این که همانند روش قبلی متقاضی تحت تظر است ، اما نمی توان هیچ تغییری در روند بهبودی ایجاد کرد .

همی اپی فیزیودز در بین مردم ، طرفداران بیشتری دارد . از این رو بیشتر کودکانی که از اختلالات طول اندام تحتانی رنج می برند ، با کمک از این شیوه سلامتی خود را به ثبات می رسانند .

معرفی کامل عمل جراحی اپی فیزیودز شاید به نظر تنها یک متن پزشکی باشد ، اما همانند یک لیدر توانمند مسیر بهبودی را برای متقاضیان هموار می سازد .

جراحی اپی فیزیودز برای اصلاح اختلاف طول اندام ها

معرفی کامل عمل جراحی اپی فیزیودز در روند بهبودی شما نقش به سزایی ایفا می کند . این شیوه ، متقاضیان درمان را در مسیر بهبودی قرار می دهد .

تمامی عمل های جراحی سخت و ناخوشایند نیست . اپی فیزیودز قابلیت رفع و ترمیم صفحه رشد را در افراد دارا است . این اندام به تدریج آسیب می بیند .

با کمک از این جراحی صفحه رشد بین ران و زانو را ترمیم می کنند تا بدین ترتیب از ناتوانی حرکتی در کودکان جلوگیری نمایند .

همچنین با کمک از این روش می توان پلاکی بر صفحه رشد کودک قرار داد . این پلاک از تخریب عضلات و استخوان ها جلوگیری می کند .

در واقع مقاله معرفی کامل عمل جراحی اپی فیزیودز ، نقش این جراحی را در توانایی حرکتی کودک به تصویر می کشد . اگر اختلالات طول اندام در کودکی رفع نشود ، ناتوانی و ضعف حرکتی را در آینده برای فرد به دنبال دارد .

 

جراحی اپی فیزیودز برای اصلاح اختلاف طول اندام ها

سخن پایانی

دکتر یاسر نژادی از نخبگان علوم پزشکی در تهران است که به عنوان بهترین ارتوپد در تهران فعالیت می کند . با مراجعه به این موسسه درمانی ، می توانید جراحی اپی فیزیودز را در بهترین شرایط ممکن انجام دهید .

بخوانید: علائم بیماری دژنراتیو را بشناسید

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.