آمادگی لازم برای جراحی تعویض مفصل

 

پیش از انجام جراحی تعویض مفصل باید مواردی را انجام دهید تا نتیجه ی بهتری را دریافت نمایید. آمادگی لازم برای جراحی تعویض مفصل به شما این فرصت را می دهد تا با جنبه های مختلف این عمل که شامل جسمی، اجتماعی و روانشناسی می باشد آشنایی لازم را پیدا کنید. زمانی که بر اساس برنامه ریزی های لازم برای روبرو شدن با این عمل جراحی پیش بروید، مطمئنا نتایج بهتری خواهید گرفت. در ادامه قصد داریم به برخی نکات کاربردی در این زمینه بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با این نکات همراه ما باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

مراحل مختلف برای آمادگی لازم برای جراحی تعویض مفصل

پیش از انجام این عمل جراحی لازم است، مراحل آمادگی لازم برای جراحی تعویض مفصل را با دقت مورد بررسی قرار دهید. در ابتدای امر سوالاتی برای افراد مطرح می شود، نحوه ی پذیرش بیمار در بیمارستان چگونه می باشد؟

  • برای انجام عمل چه نوع بیهوشی نیاز است؟
  • ایمپلنت و پروتزی که قرار است برای بیمار استفاده شود از چه نوعی است؟
  • مدت زمان بسترسی شدن فرد در بیمارستان چقدر می باشد؟
  • مدت زمان ریکاوری پس از عمل چقدر می باشد؟
  • بیمار باید چگونه درد خود را پس از بیماری کنترل و مدیریت کند؟

این سوالاتی است که در ذهن افراد مطرح می شود، برای پاسخ به آن لازم است بیمار پیش از انجام عمل جهت آمادگی لازم برای جراحی تعویض مفصل مشاوره های لازم را با پزشک داشته باشد.

 

مراحل مختلف برای آمادگی لازم برای جراحی تعویض مفصل

اطلاعات شخصی و پزشکی خود را طی هفته های قبل از جراحی جمع آوری کنید

یکی از مراحل آمادگی لازم برای جراحی تعویض مفصل این است، که فرد بیمار برای پیشبرد سریعتر فرایند پیش از عمل جراحی باید لیستی را تهیه کند و مواردی را در آن توضیح دهد. ارائه ی اطلاعات مهم به تیم جراحی موجب می شود، که جراحی موفقیت آمیزی را تجربه کنید.

  • برای انجام هر چه بهتر مراقبت های پس از جراحی بهتر است، نام یکی از اعضای خانواده یا نزدیکان را که در هنگام عمل شما را همراهی می کند، را در پرونده خود یادداشت کنید. این فرد می تواند موارد مهم را به خاطر بسپارد، به سلامت شما کمک کند.
  • لازم است نام پزشکان و متخصصانی که اخیرا به آن ها مراجعه کرده اید، دلیل مراجعه ی خود را ذکر کنید.
  • یکی دیگر از مراحل آمادگی لازم برای جراحی تعویض مفصل ابتلا به هرگونه بیماری و شرایط جسمی خاص را بیان کنید. بیماری هایی مانند فشارخون، آنمی، دیابت، آسم و …. را در اطلاعات خود ذکر کنید. در صورتی که دارای شرایط جسمی خاصی هستید، لازم است قبل از عمل با پزشک معالج خود در میان بگذارید.
  • در صورتی که قبلا عمل جراحی خاصی را انجام داده اید، هر چند که این عمل جراحی ارتباطی به این موضوع نداشته باشد.
  • افرادی که دارویی را به شکل مداوم و منظم مصرف می کنند، حتی لیست داروهای بدون نسخه مانند مکمل ها، مواد معدنی، ویتامین ها و …. را باید در لیست خود قید کنند. ممکن است نیاز باشد پیش از جراحی برخی از داروها را قطع کرده و برخی دیگر را جایگزین کنید. افرادی که داروهای رقیق کننده خون مانند انسولین، کورتیکو استروئیدها مصزف می کنند، باید قبل و بعد عمل جراحی این موارد را کنترل کنند.
  • از دیگر موارد مهم برای لیست آمادگی لازم برای جراحی تعویض مفصل گزارش مواردی است، که بیمار نسبت به آن ها واکنش نشان می دهد.

رسیدن به تناسب اندام برای جراحی

  • از جمله مواردی که به عنوان آمادگی لازم برای جراحی تعویض مفصل بسیار مهم است، رسیدن به بهترین تناسب اندام پیش از جراحی می باشد. رسیدن به بهترین حالت جسمی پیش از جراحی باعث می شود، فرد سریعتر بهبودی پیدا کند.
  • افرادی که استعال دخانیات مانند سیگار دارند، می توانند آن را قطع یا ترک کنند. به این دلیل که مصرف دخانیات تاثیر زیادی بر جریان گردش خون می گذارد، همین امر باعث تاخیر در ترمیم می شود. علاوه بر این مصرف دخانیات ممکن است احتمال ابتلا به عفونت را افزایش دهد.
  • استفاده از یک رژیم غذایی سالم یکی دیگر از مواردی است، که باید پیش از انجام عمل جراحی پرداخت. برخورداری از یک وزن متعادل به روند درمان شما کمک زیادی می کند. در برخی موارد مشاهده می شود، که پزشک پیش از انجام عمل جراحی توصیه می کند بیمار به وزن ایده آل برسد.
  • لازم است که افراد 48 ساعت قلا از عمل جراحی از مصرف الکل اجتناب نمایند. افرادی که هر کدام از مواد کنترل شده را مصرف کرده اند لازم است با پزشک خود صحبت کنند. برخی از داروها مانند ایپوئیدها و سایر داروهای دیگر امکان دارد بر روی جراحی شما تاثیر بگذارد.
  • لازم است افراد پیش از جراحی از پزشک خود درباره ی تمرین هایی که لازم است قبل از جرحی انجام دهند، سوال کنید. افرادی که دارای سابقه ی جراحی تعویض مفصل زانو یا لگن را دارند، می توانند پس از جراحی از واکر، چوب زیر بغل یا واکر استفاده کنند. همان طور که می دانید انجام تمرین ها به عنوان بخش از آمادگی لازم برای جراحی تعویض مفصل می باشد، برای حفظ تقویت عضلات پاها می توانید از تمرین های ایزومتریک استفاده کنید. بهتر است پس از عمل در مورد تمرین های تجویزی سوال های لازم را بپرسید.

رسیدن به تناسب اندام برای جراحی

مهمترین موارد برای آمادگی برای جراحی تعویض مفصل

برای انجام این عمل جراحی چند متخصص در زمینه های مختلف وضعیت سلامتی شما را چک می کنند. یکی از موارد آمادگی لازم برای جراحی تعویض مفصل مطمئن شدن از اطلاعاتی است، که هر کدام از متخصصان برای انجام عمل نیاز دارند، زیرا این اطلاعات منجر به انجام تصمیم درست خواهد شد. یکی از وظایف کلیدی دیگر عمل به آموزش هایی می باشد، که جهت آمادگی برای عمل جراحی احتیاج است. در هفته های پیش از انجام پروسیجر تیمی که مراقبت از سلامتی شما را بر عهده دارد، برای اطمینان از از آمادگی شما موارد زیر را انجام می دهند.

  • پزشکی که مسئولیت های مراقبت های اولیه را بر عهده دارد، چند هفته قبل از جراحی ارزیابی پزشک عمومی را انجام می دهد. در این معاینه سلامت و خطرات بیهوشی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. نتیجه ای که از این معاینه حاصل می شود، به همراه اجازه ی عمل جراحی برای جراح ارتوپد فرستاده می شود.
  • یکی دیگر از گزینه های آمادگی لازم برای جراحی تعویض مفصل انجام آزمایشات مختلف است. لازم است پیش از عمل جراحی انجام آزمایش هایی نظیر نوار قلب، عکس قفسه سینه، آزمایش خون الزامی است. در برخی موارد ممکن است از بیمار بخواهند آزمایش ادرار هم انجام دهد.
  • در روزی که قرار است عمل جراحی انجام شود، متخصص بیهوشی با بیمار در مورد نحوه بیهوشی صحبت خواهد کرد.
  • نکته ی دیگری که در مورد آمادگی لازم برای جراحی تعویض مفصل وجود دارد، مربوط به درمان های دندانپزشکی می باشد. لازم است افراد پیش از انجام عمل جراحی تعویض می توانند، همه درمان های دندانپزشکی مانند درمان های مربوط به پریودنتال، مشکلات مربوط به دندان و ….. را انجام دهند.
  • در صورت ابتلا به سرماخوردگی یا تب و هر بیماری دیگری لازم است، پیش از انجام جراحی به پزشک خود اطلاع دهید.

مهمترین موارد برای آمادگی برای جراحی تعویض مفصل

سخن پایانی

کلینیک دکتر یاسر نژاد در این مطلب مطالب مهمی را، که برای آمادگی لازم برای جراحی تعویض مفصل وجود دارد را به شکل مختصر بیان کرده ایت. انجام این موارد موجب می شود، نتیجه ی عمل جراحی تعویض مفصل به بهترین وجه ممکن باشد. لازم است قبل از عمل جراحی در چند نوبت با پزشک خود مشاوره های لازم را انجام دهید.

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.