شایعترین عوارض عمل تعویض مفصل زانو

عوارض عمل تعویض مفصل زانو از سئوالات مهمی است که در این مطلب به آن می پردازیم .
در جراحی مفصل زانو ، مانند بقیه جراحی ها عوامل مختلفی باعث ایجاد عوارض می شوند .
شاخص کلی عوارض در جراحی ها چه در زانو و چه در جاهای دیگر بدن همان عفونت ، خونریزی و آمبولی است. این ها ریسک هایی هستند که ما در اکثر جراحی های زانو و جاهای دیگر بدن ، انتظار داریم و هر چه جراحی ماژور تر و سنگین تر بوده و طول مدت بیشتری داشته باشند و یا بیشتر دخالت کنیم در بافت های مختلفی از بدن چه استخوان چه بافت نرم و بیشتر تغییراتی چه برش زدن چه اره کردن، آن کارهایی که انجام می شود هر چه بیشتر باشد ، ریسک بالاتری داریم.

.
روش های جدید جراحی باعث شده است که شکاف کمتری را روی بافت زانوی بیمار داشته باشیم ، برش های کمتری بزنیم ، از محل‌هایی برای گذاشتن پروتز وارد شویم که کمترین آسیب به عضلات بیمار زده شود.

تایم عمل را با تبحری که جراحان ما دارند به خاطر آموزش‌هایی که دیده‌اند و تجربه بالایی که دارند ، نسبت به تایم جهانی توانسته اند در ایران پایین تر بیاورند و در زمان مناسبی این جراحی را انجام دهند که باز باعث پایین آمدن ریسک عفونت برای بیمار می شود و مراقبت های دیگری که کمک می کند تا ما بتوانیم ریسک آمبولی را در بیماری که تعویض مفصل زانو برایش انجام می‌دهیم ، پایین‌ بیاوریم.
یک سری اشتباهات یا یک سری خطاهایی در جراحی است که آن بحثش واقعاً جدا است ، مشکلاتی که می‌تواند از عواقب آن باشد، اما اگر یک جراح متبحر با استفاده از دستگاه شرکتی که از نظر کیفیت یا رنکینگ جهانی در رده های اول است استفاده کند و دقت لازم در جراحی انجام شود ما خارج از آن عوارض احتمالی که برای تمام جراحی ها پیش می آید ، معمولا عوارضی در تعویض مفصل زانو نداریم.

همه این ها باز می تواند برگردد به بدن بیمار ،انتخاب کیسی که جراحی انجام می دهیم ،روشی که جراح انجام می دهد ،نوع بیهوشی که در اکثر بیهوشی هایی که برای بیماران زانو استفاده می شود یا جراحی هایی که انجام می شود بیهوشی عمومی و اسپاینال که از کمر به پایین بی حس می شود را داریم، که بر اساس شرایط بیمار و شرایط جراحی ، متخصص بیهوشی انتخاب می‌کند که از کدام استفاده کند که امروزه رواج روش اسپاینال ، یعنی بی حسی از کمر به پایین برای بیهوشی در جراحی زانو شیوع بیشتری دارد و عوارض و مشکلات بسیار کمتری را برای بیمار شاهد هستیم و انشاالله بیمارانی که مراجعه می کنند تا الان که راضی بوده اند و توانسته اند به عملکرد طبیعی خودشان با زانوی مصنوعی جدید بازگردند .
لذا حداقل عوارض را ما در جراحی ها شاهد هستیم . حالا این عوامل مختلفی که باعث این پایین آمدن می شود شاید ۸۰ یا ۹۰ درصد آت بستگی به تبحر جراح ، پایین آمدن تایم عمل ، دقت و استفاده از روش های مناسب بوده باشد.
با آرزوی سلامت برای همه

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *