مرکز تزریق ژل زانو در تهران • دکتر نژادی متخصص و جراح زانو

تزریق ژل زانو ، روشی مؤثر برای درمان برخی از مشکلات زانو است که توسط دکتر یاسر نژادی جراح و متخصص ارتوپدی ، انجام می شود. 

یکی از روش های درمانی آرتروز زانو ، تزریق ژل می باشد. زانو ، از اندام های بسیار حساسی است که با مشکلات مختلفی مواجه می شود. یکی از این مشکلات ، آرتروز است که درد زیادی را برای فرد ایجاد می کند.

آرتروز زانو در واقع فرسایش بافت غضروفی میان مفاصل است. در این شرایط ، استخوان ها بسیار به یکدیگر نزدیک شده و دچار ساییدگی می شوند. ساییدگی استخوان موجب درد ، التهاب ، خشکی ، بی حسی و کاهش امکان حرکت مفاصل و … می شود. با استفاده از ژل های مرغوب می توان به درمان این بیماری اقدام نمود.

تزریق ژل زانو چیست ؟

نخستین توصیه پزشکان برای درمان مشکلات زانو ، تزریق ژل است. اگر این تکنیک ، نتیجه بخش نباشد سپس باید به سراغ تکنیک های جراحی رفت. این ژل با نام مکمل ویسکوز مطرح است. علت استقبال از این تکنیک درمانی ، شانس بالای درمان زانو و احتمال پایین ایجاد عوارض است.

این کار موجب می شود که مفاصل زانو به آن بالشتک و روانکاری موردنیاز خود که به دلیل گذشت زمان از دست رفته است ، برسند. با استفاده از این ژل ها می توان التهاب را تا حد زیادی کم کرد.گاهی نیاز است که تزریق هر از گاهی تکرار شود تا نتیجه بدست آمده ، ماندگار شود.

اسید هیالورونیک یا مکمل ویسکوز ، راه خوبی برای معالجه آرتروز زانو است. این ماده در حالت عادی در مفاصل زانو دیده می شود و نقش نرم کننده و ضربه گیر را دارد. با تزریق ژل زانو می توان عملکرد زانو را به صورت قابل توجهی بهتر کرد. بدین ترتیب استخوان های زانو با یکدیگر تماس نداشته و اصطکاکی میان آنها ایجاد نمی شود.

مرکز تزریق ژل زانو در تهران
دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

برای دریافت نوبت ، تماس بگیرید.

مراحل کار :

پروسه درمانی با ژل مکمل ویسکوز با توجه به نوع ژل اندکی متفاوت است. معمولاً در روش های مختلف ، یک تا پنج بار تزریق انجام می شود. در صورتیکه در ناحیه تحت درمان ، تورمی وجود داشته باشد باید به خروج مایع اضافی اقدام شود و سپس تزریق صورت بگیرد.

برای تزریق این ماده یا تخلیه مایعات اضافی از سوزن مناسبی استفاده می شود. پس از اتمام فرآیند تزریق ، الزامی برای رعایت مراقبت های خاصی وجود ندارد. اما توجه به برخی از نکات ، بسیار سودمند است. معمولاً توصیه می شود که تا دو یا سه روز از انجام کارهای سنگین و ایستادن طولانی مدت خودداری شود.

تزریق ژل زانو چیست ؟
تزریق ژل زانو چیست ؟

درصد موفقیت آمیز بودن تزریق ژل زانو

احتمال نتیجه بخش بودن این تکنیک درمان زانو ، بسیار بالا است. در صورتی که آرتروز به تازگی ایجاد شده باشد می توان به درمان آرتروز با این تکنیک ، امیدواری زیادی داشت. اما اگر از ابتلا به آرتروز زیاد گذشته باشد و بیماری پیشرفت کرده باشد ، احتمال درمان با این تکنیک اندک است. در این شرایط باید به سراغ سایر روش های درمانی زانو رفت. پزشکان در تلاش هستند که با این تکنیک بتوانند زمان انجام عمل جراحی را حدالامکان به تأخیر بیاندازند.

مزایای تزریق ژل زانو

این روش مزایای زیادی دارد. البته باید توجه کنید که انجام این کار باید با نظر پزشک انجام شود و هرگز نباید به انجام این کار برخلاف نظر پزشک ، اصرار داشته باشید. مهمترین مزایایی که موجب ترغیب افراد به انجام این کار برای درمان مشکلات زانوی خود می شوند عبارتند از :

– پیشگیری از انجام عمل جراحی
– کاهش دهنده چشمگیر درد
– افزایش توانایی برای تحرک بیشتر
– امکان حضور پررنگ تر در جامعه به دلیل بدست آوردن سلامتی زانوها
– امکان کنترل و مهار بسیاری از مشکلات زانوها

تزریق ژل زانو در تهران
تزریق ژل زانو در تهران

عوارض معالجه زانو با این تکنیک

تزریق ژل زانو در مواردی ، عوارضی ایجاد می کند. اما معمولاً عوارض ایجاد شده زودگذر و سطحی هستند. انتخاب پزشک حاذق در کاهش عوارض تزریق ، تأثیرگذار است.
بیشترین عوارض ایجاد شده ناشی از این تزریق شامل احساس درد در زانو ، کوفتگی و بدن درد ، کبودی در ناحیه تزریق ، ایجاد التهاب در ناحیه تحت درمان ، ایجاد آلرژی ، خارش ، حالت تهوع ، سرگیجه و … می باشند. در صورتی که عوارض ایجاد شده پس از گذشت چند روز از بین نرود ، باید به پزشک مراجعه نموده و این موضوع را با وی در میان گذاشت.

کاربردهای دیگر :

تزریق ژل زانو علاوه بر درمان آرتروز موجب درمان آسیب های تاندونی ، آسیب دیدگی های حاد و … می شود.

– آسیب دیدگی های حاد 

با استفاده از این تکنیک می توان آسیب دیدگی های ناشی از تصادفات ، بازی های ورزشی ، رگ به رگ شدن و … را درمان نمود.

–  ترمیم پس از عمل 

با استفاده از این تکنیک می توان تاندون های پاره شده و رباط های آسیب دیده و … را پس از عمل جراحی ترمیم نمود. بسیاری از پزشکان پس از عمل این تزریق را انجام می دهند.

– درمان آسیب دیدگی تاندون ها

ترمیم تاندون ها معمولاً سخت و زمان بر است. با استفاده از این تکنیک می توان مشکلات مزمن تاندون که با ایجاد درد در تاندون کشکک زانو تؤام است را به خوبی درمان نمود.

هزینه تزریق ژل زانو

هزینه این تکنیک هر چه که باشد ، واقعاً ارزشمند است. زیرا این تکنیک در مقایسه با سایر روش های درمان آرتروز زانو و آسیب دیدگی تاندون ها و … دارای برتری هایی از جمله ایجاد درد کمتر ، ایجاد عوارض کمتر ، بهبود بیشتر عملکرد فیزیکی و … است.
هزینه این تزریق با توجه به نوع ژل مورداستفاده ، میزان ژل ، تعداد دفعات تزریق ، وسعت ناحیه درمان و … متفاوت است. هر پزشکی برای ارائه این خدمات ، نرخ متفاوتی را تعیین کرده است.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که تزریق ژل زانو را در مطب دکتر یاسر نژادی ( متخصص ارتوپدی – جراح زانو ) ، انجام دهید تا ضمن دریافت نتیجه مورد انتظار با هزینه بسیار مناسبی بتوانید برای درمان مشکلات زانوی خود اقدام فرمایید. برای انجام این تزریق باید توجه بسیار زیادی به انتخاب پزشک داشته باشید تا بهترین و ماندگارترین نتیجه را کسب کنید.

تزریق ژل زانو برای چه کسانی مفید است؟
تزریق ژل زانو برای چه کسانی مفید است؟

تزریق ژل زانو برای چه کسانی مفید است؟

تزریق ژل به زانو یک روش درمانی غیرجراحی است که معمولاً برای افرادی که مشکلات زانویی دارند، از جمله التهاب‌های زانویی، تخریب غضروف، و درد مفاصل، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش می‌تواند به افراد زیر کمک کند:

– افراد دچار التهاب مفصلی

تزریق ژل به زانو ممکن است برای افرادی که به علت التهابات مفصلی نظیر آرتریت روماتوئید، آرتریت ترشحی، یا آرتریت مفصلی مفید باشد. این روش می‌تواند به تسکین درد و بهبود حرکت زانو کمک کند.

 – افراد دچار آسیب غضروف

افرادی که آسیب به غضروف زانو دارند و دچار تخریب و فرسایش غضروف هستند، ممکن است از تزریق ژل بهره‌برداری کنند. این تزریق می‌تواند به تسکین درد، افزایش راحتی حرکت، و کاهش اصطکاک در مفصل زانو کمک کند.

– افراد مبنلا به درد مزمن

افرادی که دچار درد مزمن در زانو هستند و به راحتی با درمان‌های دیگر پاسخ نمی‌دهند، ممکن است از تزریق ژل به زانو بهره‌برداری کنند تا درد‌آنها کاهش یابد.

– افراد دچارعوامل خطرساز

افرادی که عوامل خطرساز نظیر چاقی، فعالیت‌های ورزشی شدید، یا سابقه صدمات زانویی دارند و می‌خواهند از عوارض و تخریب مفصل زانو جلوگیری کنند، ممکن است به تزریق ژل به زانو مشورت کنند.

– افرادی که امکان جراحی ندارند

برخی از افراد به دلایل بهداشتی یا جراحی قابل اجرا ندارند و به دنبال روش‌های غیرجراحی برای مدیریت مشکلات زانو هستند.

همچنین، تزریق ژل به زانو ممکن است به عنوان یک گزینه موقت برای درمان درد و بهبود حالت مفصل زانو در نظر گرفته شود و معمولاً نیاز به تکرار دارد. مشورت با پزشک ارتوپد شما می‌تواند به تشخیص صحیح و انتخاب بهترین روش‌های درمانی برای شما کمک کند.

مطلب مرتبط :

راهنمای کامل عمل تعویض مفصل زانو 

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *