عوارض لیزر درمانی زانو

عوارض لیزر درمانی زانو موضوعی است که در این مقاله راجع به آن صحبت خواهیم کرد . لیزر درمانی یک روش جدید برای بهبود تسکین درد های مفصلی مانند درد زانو است .

لیزر درمانی زانو در کنار فواید بسیار ، بدون عوارض احتمالی نیز نیست ، که در این مقاله با این روش درمانی و عوارض آن به طور کامل آشنا خواهیم شد .

بیشتر بخوانید: مشاوره رایگان ارتوپد

لیزر درمانی چیست ؟

یکی از روش های نوین جراحی که به دلیل دقت زیاد ، عوارض کم و اثر بخشی بالا مورد توجه قرار گرفته است ، لیزر درمانی می باشد . لیزر درمانی برای جراحی های مختلف از جمله عمل تعویض مفصل زانو به کار گرفته می شود . لیزر درمانی در دو نوع گرم و سرد وجود دارد . در این مقاله ما راجع به لیزر سرد صحبت می کنیم .

عوارض لیزر درمانی زانو در مقایسه با جراحی سنتی بسیار محدود است ، اما اگر از لیزر گرم به درستی استفاده نشود ، سلامت بیمار را تهدید خواهد کرد . لیزر های سرد نیز برای درمان دردهای خفیف به کار گرفته می شوند و قادر به بریدن یا سوزاندن پوست نیستند ؛ از این رو عوارض کمتری دارند .

دوست داران لیزر درمانی معتقدند که پوست ، نور کمی را به خود جذب نموده و در عین حال اجازه نفوذ لیزر را به عمق بافت می دهد . با توجه به این موضوع بافت آسیب دیده با کمترین عوارض جانبی درمان می شود .

 

نحوه کارکرد لیزر درمانی سرد

در این بخش از مقاله پیش از اینکه به عوارض لیزر درمانی زانو بپردازیم ، شما را با نحوه عملکرد لیزر درمانی سرد آشنا می کنیم . این روش انرژی نوری را به سطح پوست ساطع می کند .

این دستگاه بر عکس لیزرهای گرم که در جراحی برای برش یا سوزاندن پوست استفاده می شوند ، پوست را برش نمی دهد یا نمی سوزاند ، بلکه با انرژی کم به بافت آسیب دیده نفوذ می کند .

 تغییرات شیمیایی ایجاد شده در بافت آسیب دیده توسط لیزر ، منجر به درمان و رشد دوباره سلول ها و بافت های دردناک مانند درد زانو می شود .

 دستگاه لیزر سرد ، با پوست زانو تماس داشته یا در فاصله کمی از آن قرار می گیرد . دستگاه فوق یک پالس نور با سرعت زیاد بین سی تا شصت ثانیه را به زانو می فرستد و مشکلات آن را برطرف می کند .

این روش درمانی به یک یا دو جلسه محدود نمی شود و با توجه به شرایط بیمار بین هشت تا سی جلسه بهبودی حاصل می گردد . اگر برای انجام این روش درمانی تردید دارید و نگران عوارض لیزر درمانی زانو هستید ، در ادامه مقاله با ما همراه شوید .

 

 نحوه کارکرد لیزر درمانی سرد

کاربرد لیزر درمانی زانو

در این بخش از مقاله عوارض لیزر درمانی زانو ، به کاربردهای آن می پردازیم . لیزر درمانی زانو برای بهبودی و تسکین مشکلات زیر تحویز می شود ؛

  • تسکین و کاهش دردهای حاد یا مزمن زانو
  • درمان التهاب
  • سرعت بخشی درمان زخم
  • تقویت رشد دوباره بافت
  • افزایش گردش خون در زانو

بیشتر بخوانید: پی آر پی زانو

مزایای لیزردرمانی زانو

در این قسمت از مقاله عوارض لیزر درمانی زانو ، به بررسی مزایای این روش درمانی نوین برای کاهش یا تسکین درد زانو می پردازیم . مزایای لیزر درمانی زانو عبارت است از ؛

  • لیزر درمانی زانو قادر است دردهای ضعیف نا متوسط زانو را بهبود دهد .
  • لیزر درمانی زانو قادر به بهبود حساسیت به فشار و انعطاف پذیری مفصل می باشد .
  • مزیت دیگر لیزر درمانی ، باز نمودن رگ های خونی برای کاهش تورم است .
  • لیزر درمانی زانو به سیستم ایمنی برای تولید بیشتر مواد شیمیایی کمک می ‌کند ، که در نهايت منجر به بهبود بافت می شود .
  • لیزر درمانی در ایجاد بافت همبند بیشتر در زانو موثر است .
  • لیزر درمانی زانو ترشح اندورفین ( هورمونی در تسکین درد موثر است ) را تحریک می کند .
  • یک روش درمانی غیر دارویی و غیر تهاجمی است .
  • عوارض لیزر درمانی زانو بسیار کم است .

مزایای لیزردرمانی زانو

معایب و عوارض لیزر درمانی زانو

در این بخش از مقاله به بررسی معایب و عوارض لیزر درمانی زانو می پردازیم . همانگونه که تا به اینجای مطلب متوجه شدید ، برای تسکین درد های زانو از لیزر درمانی سرد استفاده می شود ، که عوارض و خطرات بسیار کمتری دارد .

 بر طبق مطالعات و تحقیقات انجام گرفته ، عارضه جدی و خطرناکی برای این روش درمانی دیده نشده است . این عوارض بسیار جزئی بوده و مشابه به عوارض داروها می باشند . با توجه به اینکه لیزرها در مقایسه با لیزرهای گرم ، سرد و کم قدرت می باشند ، بسیار بعید است که مشکلات و عوارض خطرناکی را برای سلامتی داشته باشند .

البته این روش درمانی ممکن است برای بهبود افراد با بیماری های خاص خطرناک باشد ؛ از این رو پیش از انجام ، حتما پزشک را از بیماری های زمینه ای خود مطلع سازید تا از عوارض لیزر درمانی زانو در امان باشید .

ایراد این روش این است که در مقایسه با سایر روش های تسکین درد زانو زمان بر و هزینه بر است . از سوی دیگر هیچ بیمه ای این روش درمانی را تحت پوشش قرار نمی دهد . اگر هزینه برایتان ارزش دارد و به دنبال یک روش سریع برای تسکین درد خود هستید ، بهتر است به دنبال سایر گزینه های درمانی باشید .

یکی دیگر از معایب لیزر درمانی این امکان است که ، علائم آسیب های قدیمی را به طور موقت احیا کند ، البته در طی جلسات دیگر لیزر درمانی و با تداوم آن ، این نشانه ها از بین می رود .

 

معایب و عوارض لیزر درمانی زانو

سخن پایانی

مقاله عوارض لیزر درمانی زانو توسط دکتر یاسر نژادی برای آشنایی شما با این روش درمانی نوشته شده است ، تا با تمام جنبه های این روش درمانی آشنا شوید و در زمان انتخاب آن آگاهانه تصمیم بگیرید .

دکتر یاسر نژادی یکی از بهترین پزشکان متخصص ایرانی در تشخیص و درمان انواع بیماری های زانو می باشد . برای اخذ نوبت نزد این پزشک به سایت دکتر یاسر نژادی مراجعه کنید .

بیشتر بخوانید: فیزیوتراپی زانو

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.