آیا قوز پشت و گودی کمر باعث کاهش قد می شود ؟

آیا قوز پشت و گودی کمر باعث کاهش قد می شود ؟ برای بیشتر مردم که با این مشکل سر و کار دارند ، سوال است . قوز پشت و گودی کمر تأثیر به خصوصی بر استخوان بندی فرد دارد .

این دو مشکل ارثی می باشد ، اما در برخی افراد بر اثر انجام حرکات اشتباه در طولانی مدت پدیدار می شود . مشکلات اسکلتی _ استخوانی تنها ، سلامت جسمانی فرد را تحت تاثیر قرار نمی دهد ، بلکه اعتماد به نفس فرد را نیز از بین می برد .

در ادامه درباره تاثیرات قوز پشت و گودی کمر صحبت می کنیم ، با ما همراه شوید .

قوز پشت چیست ؟

در ابتدای مقاله آیا قوز پشت و گودی کمر باعث کاهش قد می شود ؟ به صورت خلاصه به معرفی این دو مشکل استخوانی می پردازیم . قوز پشت یک حالت غیرطبیعی است ، که منجر به انحنای بیش از حد در ناحیه کمر و گردن می شود .

این شرایط می تواند در ناحیه گردنی ، سینه یا کمر اتفاق بیفتد . قوز پشت می تواند به دلایل مختلفی از جمله بیماری های استخوانی مانند اوستئوپوروز ، آرتروز ، اسکلروزیس چند گانه و آسیب های تروماتیک مانند ؛ شکستگی های استخوان، عفونت ها ، عوامل تنشی یا مسائل مادرزادی ایجاد شود .

علاوه بر این ، نوعی قوز پشت به نام قوز کیفیتوسیس نوجوانی نیز وجود دارد ، که اغلب در نوجوانان دیده شده است . این مشکل به علت ناهمسانی در رشد استخوان های قسمت عقبی اسکلت به وجود می آید . این مشکل قابل درمان می باشد . با توجه به شدت و علت قوز پشت می تواند به شما راهنمایی دقیق تری در مورد درمان آن بدهد .

حال که مفهوم دقیقی درباره قوز پشت به دست آوردید ، می توانید جواب قسمتی از پرسش آیا قوز پشت و گودی کمر باعث کاهش قد می شود ؟ را بدهید .

بیشتر بخوانید: فیزیوتراپی زانو

قوز پشت چیست ؟

گودی کمر‌ چیست ؟

در این بخش از مقاله آیا قوز پشت و گودی کمر باعث کاهش قد می شود ؟ به معرفی گودی کمر می پردازیم . گودی کمر نوعی بیماری استخوانی است ، که در ناحیه کمری از استخوان های ستون فقرات ایجاد می شود .

در این وضعیت ، قسمتی از ستون فقرات در ناحیه کمری به طرف جلو کشیده شده که باعث شکل گیری نوعی منحنی در این قسمت می گردد . در پاسخ به پرسش مطرح شده در رابطه با علل شکل گیری این وضعیت صحبت می کنیم .

گودی کمر به دلایل مختلفی از جمله ساختار استخوانی ، عوامل مادرزادی ، عوامل تنشی ، تغییرات در عضلات ، عوامل پوستی و شکل گیری چربی ها ایجاد می شود . گودی کمر در حدود 40 _ 60 درجه طبیعی است .

با افزایش گودی کمر فراتر از این محدوده ، مشکلاتی از جمله ؛ درد ، ناهنجاری های استخوانی ، محدودیت حرکت و ناراحتی های مربوط به ناحیه کمری ایجاد می گردد . در صورتی که مشکلی در گودی کمر تشخیص داده شود ، نیاز به مداخله درمانی دارد .

در جواب به این پرسش آیا قوز پشت و گودی کمر باعث کاهش قد می شود ؟ باید اشاره کرد ، که مشکلات استخوانی تاثیر به سزایی در قد ما دارد .

آیا قوز پشت و گودی کمر در کوتاهی قد نقش دارد ؟

پرسش آیا قوز پشت و گودی کمر باعث کاهش قد می شود ؟ درباره تاثیرات این دو وضعیت بر رشد و کاهش قد افراد توضیح می دهیم . قوز پشت و گودی کمر در کوتاهی قد افراد نقش دارد .

این دو حالت باعث تغییر در طول ناحیه کمری می شوند ، که به دنبال آن قد فرد کوتاهتر به نظر می رسد . در قوز پشت ، انحنای بیش از حد در نیمه بالایی کمر ایجاد می شود ، در کوتاهی فرد نقش دارد . همچنین ، قوز پشت منجر به تغییر در موقعیت استخوان های ستون فقرات می شود .

در جواب به پرسش مطرح شده باید گفت وضعیت ستون مهره را در حالت های مختلف شرح می دهیم . گودی کمر نیز در کوتاهی قد شما موثر است .

در این حالت ، منحنی بیش از حد در ناحیه کمری ، تغییرات ناخوشایندی در موقعیت استخوان های ستون فقرا ایجاد می کند . گودی کمر نقش به خصوصی بر قد شما دارد . قوز پشت و گودی کمر به کوتاهی قد مرتبط است .

در پاسخ به سوال مطرح شده باید گفت ، که تمامی افراد از کوتاهی قد بیزار هستند . به همین خاطر به دنبال راهی برای کاهش شدن قوز پشت و گودی کمر می باشند .

آیا قوز پشت و گودی کمر در کوتاهی قد نقش دارد ؟

بیشتر بخوانید: مشاوره رایگان ارتوپد

درمان قوز پشت و گودی کمر

حال که جواب پرسش آیا قوز پشت و گودی کمر باعث کاهش قد می شود ؟ درباره چگونگی درمان این دو مشکل توضیح می دهیم . درمان قوز پشت و گودی کمر بستگی به شدت و علت این حالت‌ ها دارد .

در برخی موارد ، تغییرات در روش ‌های زندگی و تمرینات تقویتی می تواند کمک کند ، در حالی که در موارد شدید تر نیاز به درمان پزشکی یا جراحی می باشد . مشاوره و راهنمایی پزشک متخصص در بهبود این مشکل تاثیر به سزایی دارد . موارد ذیل در درمان قوز پشت و گودی کمر موثر هستند ؛

  • فیزیوتراپی و تمرینات تقویتی : فیزیوتراپی و تمرینات تقویتی می توانند به تقویت عضلات پشتی و شکمی کمک می کند . تمریناتی استقامتی ، اصلاحی و تعادل در بهبود این دو بیماری موثر هستند .
  • کمربند و دستگاه های اصلاحی : استفاده از کمربند های کمری و دستگاه های اصلاحی به حفظ و بهبود قوز پشت و گودی کمر کمک می کنند .
  • تغییر در روش ‌های زندگی : تغییر در روش ‌های زندگی در بهبود وضعیت استخوان ها مفید است .
  • دارو ها : در برخی موارد ، پزشک دارو های ضد التهاب برای شما تجویز می کند ، تا علایم مرتبط با قوز پشت و گودی کمر را کاهش دهد .
  • و …

آیا قوز پشت و گودی کمر باعث کاهش قد می شود ؟ بله . این دو مشکل تغییری اساسی در شکل و نوع قرارگیری ستون مهره ها ایجاد می کنند . این دو مشکل بر قد شما تاثیر دارد . با درمان قوز پشت و گودی کمر بر زیبایی و سلامت خود بیفزایید .

درمان قوز پشت و گودی کمر

سخن پایانی

دکتر یاسر نژادی از برترین پزشکان ارتوپد در ایران است ، که به عنوان مشاور نیز در فضای مجازی به بیماران خدمت می کند . با مراجعه به وب سایت او ، زیر نظر کادری مجرب درمان می شوید .

بیشتر بخوانید: آیا اوزون تراپی در بهبود آسیب دیدگی های ورزشی موثر است ؟

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.