چه مدت بعد از عمل دیسک کمر می توان باردار شد ؟

جواب پرسش چه مدت بعد از عمل دیسک کمر می توان باردار شد ؟ برای بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است . این سوال به آنان اطمینان می دهد ، تا با خیالی آسوده نسبت به انجام این جراحی اقدام کنند .

عمل دیسک کمر تاثیر به خصوصی در وضعیت استخوان بندی ناحیه کمر ، لگن ، پا و … دارد . بانوانی که دیسک خود را عمل کرده اند ، بایستی حداقل یک شش ماه بعد از جراحی ، حامله شوند . البته این زمان برای بازیابی توان ستون مهره ها کم است . در ادامه درباره شرایط بارداری بعد از جراحی دیسک کمر صحبت می کنیم ، با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: مشاوره رایگان ارتوپد

عمل دیسک کمر چیست؟

در این بخش از مقاله در پاسخ به پرسش چه مدت بعد از عمل دیسک کمر می توان باردار شد ؟ به معرفی این مشکل اسکلتی _ استخوانی می پردازیم . عمل دیسک کمر نوعی جراحی است ، که برای درمان مشکلات مرتبط با دیسک کمر استفاده می ‌گردد .

در این عمل ، قسمتی از پوشش استخوانی پشتی نخاع و بخشی از دیسک آسیب دیده را بر می دارند . از این شیوه درمانی به منظور کاهش فشار و تحریک عصب های موجود در این ناحیه استفاده می شود .

عمل دیسک کمر به صورت جراحی باز یا جراحی با استفاده از روش ‌های جراحی کم تهاجمی صورت می گیرد . در جراحی باز ، یک برش بزرگ در ناحیه پشتی کمر ایجاد می شود ، تا به پوشش استخوانی نخاع دسترسی پیدا کنند .

در پاسخ به چه مدت بعد از عمل دیسک کمر می توان باردار شد ؟ باید گفت ، که این عمل شما را از مادر شدن منع نمی کند . در جراحی های غیر تهاجمی با بهره گیری از برش های کوچک ، مشکلات ساختاری فرد را بهبود می بخشند . هدف اصلی از عمل دیسک کمر ، برطرف کردن فشار و تحریک عصب‌ ها و نخاع است .

در برخی موارد ، پس از برداشتن دیسک آسیب دیده ، جایگزینی آن با یک دیسک مصنوعی انجام می ‌شود . پس از عمل دیسک کمر ، کمی زمان می برد ، تا شما فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید .

تا به اینجا از مقاله چه مدت بعد از عمل دیسک کمر می توان باردار شد ؟ ، شما با این عمل آشنا شدید . جراحی دیسک کمر به افراد فرصتی می دهد ، تا به تنهایی از پس انجام فعالیت های خود بر آیند .

عمل دیسک کمر چیست؟

آیا بعد از عمل دیسک کمر می توان باردار شد ؟

مقاله چه مدت بعد از عمل دیسک کمر می توان باردار شد ؟ امیدی در دل مادران بابت دوباره باردار شدن ایجاد می کند . بعد از عمل دیسک کمر امکان بارداری مجدد برای مادران وجود دارد . قبل از هر گونه تصمیمی در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید .

بارداری تأثیری به خصوصی بر روند بهبود پس از جراحی دیسک کمر دارد . در برخی موارد ، پزشکان توصیه می کنند ، تا برای مدتی پس از عمل از بارداری خودداری نمایید . با وجود این عمل ، شرایط بارداری برای مادران سخت تر می شود .

بارداری فشار زیادی بر ناحیه کمر ایجاد می کند و این می ‌تواند منجر به عود علائم قبلی یا افزایش علائم درد و مشکلات مرتبط با دیسک کمر شود . در پاسخ به سوال چه مدت بعد از عمل دیسک کمر می توان باردار شد ؟ باید گفت که ابن جراحی مانعی برای باردار شدن شما نیست .

پیش از برنامه‌ ریزی برای بارداری بعدی ، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید . پزشک شما می‌ تواند با توجه به وضعیت شما و نوع عمل جراحی ، به شما راهنمایی دقیق ‌تری بدهد .

بیشتر  بخوانید: فیزیوتراپی زانو

آیا بعد از عمل دیسک کمر می توان باردار شد ؟

شرایط بارداری بعد از عمل دیسک کمر

در این مقاله به شما شرایط صحیح بارداری بعد از یک عمل سخت را آموزش می دهد . شرایط بارداری بعد از عمل دیسک کمر به توصیه ‌ها و نظر پزشک شما بستگی دارد . اما در کل ، بارداری بعد از عمل دیسک کمر با چالش‌ هایی همراه است .

عمل دیسک کمر شاید کمی شرایط بارداری مجدد را برای مادر سخت کند ، اما این تجربه شیرین را از او نمی گیرد . اگر شما نیز دیسک خود را عمل کرده اید ، از مادر شدن هراسی نداشته باشید .

پاسخ به پرسش مطرح شده، شما را راهنمایی می کند ، تا یک بارداری خوب را با وجود این جراحی داشته باشید . در زیر برخی از مواردی که باید در نظر گرفته شوند را توضیح می دهیم :

  • مشاوره پزشک : قبل از برنامه ‌ریزی برای بارداری بعدی ، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید . پزشک شما بهترین فردی است ، که از شرایط فیزیکی شما اطلاع دارد .
  • تحمل فشار بیشتر : بیشترین فشار در زنان باردار بر روی ناحیه کمر است . بدین خاطر برخی بارداری ها باعث عود آن می شود . در نتیجه بایستی فعالیت های مادر در طول دوره محدود گردد .
  • نیاز به مراقبت و پیگیری بیشتر : بارداری بعد از عمل دیسک کمر نیاز به مراقبت و پیگیری بیشتری دارد . شما باید با پزشک خود در ارتباط باشید و هر گونه تغییر در علائم خود را به او اطلاع دهید .
  • و …

پرسش چه مدت بعد از عمل دیسک کمر می توان باردار شد ؟ مستقیما به بازه زمانی خاصی اشاره نمی کند . شرایط فیزیکی و شدت دیسک کمر در افراد متفاوت است . قبل از هر اقدامی برای بارداری ، تصمیم خود را با پزشک مختصص در میان بگذارید ، تا یک بارداری موفق را تجربه کنید .

شرایط بارداری بعد از عمل دیسک کمر

سخن پایانی

جواب پرسش چه مدت بعد از عمل دیسک کمر می توان باردار شد ؟ یک راهنمای عالی برای تصمیم گیری درباره بارداری تان است . دکتر یاسر نژادی از بزرگان صنعت ارتوپد می باشد . این پزشک بزرگ و گروهش ، مشاوره نیز به مردم عرضه می دارد . با راهنمایی هایی او ، یک بارداری موفقیت آمیز را با وجود مشکلات اسکلتی سپری می کنید .

بیشتر بخوانید: جراحی مینیسک زانو چیست ؟

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.