بهترین مارک پروتز زانو • انواع پروتز زانو

برای بسیاری از افرادی که ناچار به انجام عمل تعویض مفصل زانو هستند ، استفاده از بهترین مارک پروتز زانو اولویت مهمی است . زیرا استفاده از بهترین مارک پروتز زانو به معنی عمر بیشتر پروتر و کیفیت بالاتر آن است.
تعویض مفصل زانو با پروتز آمریکایی با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است، هم اکنون پروتز های آمریکایی بسیار معروف هستند و کاملا قابل اعتماد و اطمینان بوده و در سراسر جهان در حال استفاده هستند .
در ایران نیز استفاده از پروتر آمریکایی به عنوان بهترین مارک پروتز زانو ، توسط جراحان و متخصصین رایج است .
در حال حاضر پروتز های آمریکایی امتحان خود را پس داده اند و بسیاری از جراحان این محصولات را جهت انجام این جراحی های مهم توصیه می کنند.

تعویض مفصل زانو با پروتز مصنوعی

در اثر افزایش سن که با افت استخوان ها مواجه هستیم، مفاصل زانو به شدت تحت تاثیر قرار می گیرند و آسیب دیدگی این نقاط بسیار زیاد خواهد بود. همچنین عوامل دیگری مانند تصادف، مشکلات مادرزادی، بیماری های عفونی و غیره باعث آسیب دیدگی شدید مفاصل زانو می شود، که در این شرایط لازم بوده فرایند تعویض مفصل زانو انجام گردد. برای این امر از یک سری تولیدات خاص تحت عنوان پروتز استفاده می کنند، که کاملاً مصنوعی است و با استفاده از متریال مختلف تولید می شود.

این پروتز مشابه مفاصل زانو بوده که در طی جراحی مورد استفاده قرار می گیرد و جایگزین مفصل اصلی فرد خواهد شد. تعویض مفصل زانو با پروتز آمریکایی قطعا عملی موفقیت آمیز خواهد بود.  بسیاری از پروتز های موجود در بازار را برندها و کمپانی های آمریکایی را تولید کرده اند، که از نظر کیفیت هیچ ایرادی بر آنها وارد نیست و کاملا قابل اعتماد می باشند.

بهترین مارک پروتز زانو
بهترین مارک پروتز زانو

 پروتز آمریکایی بهترین مارک پروتز زانو

برای انجام جراحی تعویض مفصل زانو با پروتز آمریکایی لازم بوده، تا با بهترین برندهای تولید کننده پروتز آشنا شوید. موارد زیر اکثراً توسط کمپانی های آمریکایی تولید شده اند، محصولات زیر همگی ثابت شده هستند و به راحتی می توان از آن ها استفاده کرد؛

  • پروتز با برند و مارک زیمر بیومت
  • پروتز با برند و مارک میکروپورت
  • پروتز با برند و مارک استرایکر
  • پروتز با برند و مارک دپوی
  • پروتز با برند و مارک اسمیت
  • پروتز با برند و مارک DJO
  • پروتز با برند و مارک رایت
  • پروتز با برند و مارک بایوتک
  • پروتز با برند و مارک گروپ لپین
  • پروتز با برند و مارک مونوگرام

برای تعویض مفصل زانو با پروتز آمریکایی لازم بوده تا حتماً با یک پزشک ماهر و متخصص همچون دکتر یاسر نژادی مشورت کنید و سپس پروتز مورد نظر را تهیه نمایید.

انواع پروتز زانو

انواع پروتز زانو از جمله اختراعات بی نظیر علم و خدمت به بشریت است .این محصول در ظاهر شبیه به یک قطعه پیچیده بوده که با استفاده از یک سری متریال خاص آن را تولید می کنند، اما قابلیت این را دارد که جایگزین مفصل آسیب دیده زانو شود و مشکلات حرکتی و محدودیت های ناشی از آسیب دیدگی مفصل را به کلی برطرف نماید.

 با وجود پروتزهای با کیفیت حرکات و فعالیت های بدن کاملاً طبیعی خواهد بود، که البته طول عمر بسیار زیادی دارد و زمان طولانی در بدن بدون عارضه و یا مشکلی باقی خواهد ماند پروتز ها ساختار خاص و ویژه ای دارند، از این رو با همدیگر تفاوت هایی خواهند داشت.
بعضی از آن ها انعطاف پذیری بیشتری دارند و در خم شدن عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهند، اما بعضی از آن ها به گونه ای دیگر عمل می کنند و به نحوی متفاوت تر به بهبود شرایط کمک می نمایند. در حال حاضر با انواع و اقسام پروتز زانو مواجه هستیم، که در تعویض مفصل زانو با پروتز آمریکایی از آن ها استفاده می شود، به موارد زیر توجه نمایید؛

–  فلز روی پلاستیک

از جمله بهترین پروتز هایی که در تعویض مفصل زانو ، استفاده می شود ، این محصول است. همانطور که از نام این پروتز زانو مشخص است، از متریال پلاستیک و فلز برای ساخت آن استفاده می کنند. این پروتز زانو از دو قسمت متفاوت تقسیم شده که، با نام های بخش فلزی و بخش پلاستیکی شناخته می شوند.
در حقیقت بخش فمورال آن فلزی بوده و بر روی آیتمی تحت عنوان اسپیسر قرار می گیرد که پلاستیکی می باشد و به نوعی از جنس پلی اتیلن است. هم چنین این آیتم بر روی قسمت تیبیال قرار خواهد گرفت. قرارگیری فلز روی پلاستیک در این پروتز یک ایده منحصر به فرد است، که توانسته مزایا و منافع زیادی را به همراه داشته باشد.

در تولید این پروتز خاص یک سری از عناصر جدول مندلیف با نام های نیکل، زیرکونیم، تیتانیوم و کبالت کروم به کار رفته شده است. این پروتز فوق العاده ایمن بوده و هیچ نگرانی در این مورد وجود نخواهد داشت. اما در مقابل هزینه پایین تری دارد، در بین پروتزهای تولید شده برای زانو این محصول گزینه بهتری است، که البته نمونه آمریکایی آن نیز کیفیت بسیار بالایی دارد. این محصول توسط برند های آمریکایی تولید شده و تعویض مفصل زانو با پروتز آمریکایی قطعا نتایج مثبتی خواهد داشت.

انواع پروتز زانو - بهترین مارک پروتز زانو
انواع پروتز زانو – بهترین مارک پروتز زانو

–  سرامیک بر روی پلاستیک

آزمایشات مختلفی انجام شده است، تا پروتز زانو تولید گردد. در بعضی از افراد با یک سری آلرژی و حساسیت مواجه هستیم که بر اساس آنها نمی توانیم از هرگونه متریالی برای پروتز مفصل زانو استفاده کنیم. در این محصول به جای اینکه فلز به کار رود از سرامیک استفاده خواهد شد، چرا که بسیاری از افراد به فلزات به کار رفته شده در پروتز زانو حساسیت دارند.

قسمت سرامیکی شبیه سازی شده بخشی از استخوان ران بوده که بر روی قسمت پلاستیکی قرار می گیرد معمولا در افرادی که با آلرژی نیکل و ایمپلنت های فلزی مواجه می شوند، این پروتز بهترین گزینه خواهد بود. اگر بخواهیم ساختار پروتز سرامیک بر روی پلاستیک را بررسی کنیم، باید بگوییم که برخلاف نمونه قبل است و هر جا که در آن از فلز استفاده می شود، در این نمونه سرامیک جایگزین شده است. با این وجود استحکام و ایمنی بالایی دارد و بدون نگرانی می توان آن را استفاده نمود. در طی تعویض مفصل زانو با پروتز آمریکایی احتمالا این مفصل استفاده خواهد شد، چرا که قابل اعتماد است .

–  سرامیک روی سرامیک

از دیگر نمونه های پروتز مفصل زانو که تولید شده است، نمونه سرامیک روی سرامیک می باشد . این محصول همانطور که از نامش مشخص است، با متریالی تحت عنوان سرامیک تولید شده، یعنی تمام قسمت های پروتز با نام های فمورال استخوان ران تیبیال و غیره با استفاده از این ماده تولید می شوند و در آن خبری از پلاستیک و یا فلز نخواهد بود.
از جمله مزیت های این محصول و این پروتز این است که هیچ گونه حساسیتی به همراه ندارد و همه افراد می توانند به راحتی در صورت نیاز به تعویض مفصل زانو از آن استفاده نمایند.

اما نمی توانیم کاملاً به این پروتز اعتماد کنیم، چرا که با یک سری عوارض و مشکلات همراه است و امکان آسیب دیدگی و شکستن آن وجود دارد و همچنین در هنگام راه رفتن فرد با اصطکاک سرامیک ها بر روی هم مواجه خواهیم شد، که البته صدای ناخوشایندی از آن ساطع می شود.
در صورتی که سرامیک به کار رفته شده در پروتز بشکند مجدد فرد مجبور به انجام جراحی خواهد بود، که البته خطرات زیادی به همراه دارد. با این وجود نمی توانیم در رابطه با تعویض مفصل زانو با پروتز آمریکایی و استفاده از این محصول صحبت کنیم.

–  فلز روی فلز

 اولین پروتز هایی که جهت تعویض مفصل زانو ساخته شد، این مورد بود و تماماً با استفاده از فلز تولید می شود. بخش های مختلف پروتز همگی فلزی هستند و هیچ گونه متریالی در این محصول به غیر از فلز استفاده نشده است.

این پروتز با عارضه خطرناکی همچون نشت فلز در جریان خون مواجه می شود و همین امر موجب شده تا چندین مشکل برای افرادی که از این پروتز استفاده می کنند، ایجاد شود. التهاب، آسیب به بدن، عفونت، حساسیت و درد همگی عوارض استفاده از این مفصل مصنوعی می باشد.
علی رغم طول عمر بالایی که دارد استفاده از آن توصیه نشده و به نحوی از رده خارج شده است. در طی آزمایشاتی که انجام شد، پزشکان این محصول را برای افرادی با سنین پایین تر استفاده نمودند، اما همچنان مشکلات و عوارض آن پابرجا بود و در حال حاضر با هیچگونه استقبالی مواجه نیست و از آن استفاده نمی شود. تعویض مفصل زانو با پروتز آمریکایی با وجود این محصول امکان پذیر نخواهد بود.

تعویض مفصل زانو با پروتز آمریکایی

تعویض مفصل زانو با پروتز آمریکایی در حال حاضر در سرتاسر دنیا با استقبال زیادی مواجه شده است و هر زمان که افراد با آسیب دیدگی مفاصل زانو مواجه می شوند، می توانند به از این امکان استفاده نمایند. 

اگر پروتز کیفیت کافی نداشته باشد، پس از مدت کوتاهی فرد با عوارض زیادی مواجه می شود و در نهایت مجبور به انجام مجدد جراحی خواهید شد و در صورتی که پزشک از مهارت کافی برخوردار نباشد، سلامت و زندگی فرد در خطر خواهد بود. 
انجام تعویض مفل زانو با استفاده از بهترین مارک پروتز زانو توسط جراح ماهر و باسابقه ، می تواند خیال شما را بابت یک جراحی موفق و بازگشتن به زندگی آسوده نماید . 

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *