درمان زانو درد و علت ایجاد درد در زانو

از جمله مهمترین مباحث در پزشکی، درمان زانو درد و علت ایجاد درد در زانو می‌ باشد؛ درد زانو می‌ تواند علت‌ های مختلفی داشته باشد که پزشک باید بتواند به خوبی علت آن را پیدا کرده و هرچه سریع تر آن را برطرف کند.

 توجه داشته باشید در صورتی که زانو درد درمان نشود، می‌ تواند کل زندگی فرد را تحت تاثیر قرار داده و روی انجام فعالیت‌ های روزمره و راه رفتن او تاثیر منفی اعمال کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

 امروزه با پیشرفت علم پزشکی درمان زانو درد حتی بدترین و بدخیم‌ ترین نوع آن، به راحتی انجام می‌ شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

 به صورتی که احساس درد در زانوی خود کردید، باید هرچه سریع‌ تر و بدون اتلاف وقت، به پزشک جهت بررسی و درمان مراجعه کنید؛ در ادامه توضیحات بیشتری در مورد درمان زانو درد و علت ایجاد درد در زانو، در اختیار شما قرار می‌ دهیم.

1. ابتلا به آرتروز زانو

آرتور زانو که با نام آستئوآرتریت یا سائیدگی زانو نیز شناخته می‌ شود، یکی از متداول‌ ترین علت‌ های درد زانو است؛ این مشکل معمولاً در افراد مسن یا افراد بالای ۵۰ سال ایجاد می‌ شود؛ در برخی مواقع درمان این مشکل جراحی یا تعویض مفاصل زانو است.

 توجه به درمان زانو درد و علت ایجاد درد در زانو، در مبحث ابتلا به آرتروز از مهمترین مواردی است که تمام بیماران باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 هنگامی که فرد به آرتروز زانو مبتلا می‌شود، مفاصل آن از بین می‌ رود و در نتیجه ناراحتی و درد فرد افزایش پیدا می‌ کند؛ علاوه بر این، در صورتی که آرتروز شدید باشد، سبب تغییر شکل پاها می‌ گردد.

 

2. صدمه دیدن منیسک زانو

هنگام مطالعه و تحقیق در مورد درمان زانو درد و علت ایجاد درد در زانو می‌ توان صدمه دیدن منیسک زانو را یکی از مهم‌ ترین عوامل دردهای شدید و بی وقفه معرفی کرد.

 گاهی مواقع انجام فعالیت‌ های زیاد یا افزایش فشار بیش از اندازه روی پا، سبب آسیب به منیسک زانو و حتی پاره شدن آن می‌ شود؛ در این مواقع زانو دردها شدید و ناراحت کننده‌ ای را به فرد تحمیل می‌ کنند.

صدمه دیدن منیسک زانو

3. آسیب به رباط زانو

آسیب به رباط زانو یکی دیگر از مهم‌ترین علت‌ های به وجود آمدن درد در این قسمت از پا است؛ به دلایل مختلف مانند تصادف، زمین خوردن، بلند کردن اجسام سنگین یا داشتن اضافه وزن، ممکن است به رباط زانو آسیب وارد شود و در طولانی مدت، دردهای زیادی برای بیمار به همراه بیاورد.

 در این مواقع، فرد باید به بهترین ارتوپد در تهران مراجعه کرده تا از مشکل دقیق خود اطلاع پیدا کند؛ گاهی مواقع پزشک اقدام به جراحی زانو کرده یا برای بیمار استراحت موقت تجویز می‌ کند که هر کدام از آنها، می‌ تواند به نحوی سبب بهبود یافتن بیمار شود.

4. در رفتن کشکک زانو

درمان زانو درد و علت ایجاد درد در زانو، هنگام در رفتن کشکک زانو را می‌ توانیم یکی از مهم‌ ترین علت‌ های مشکلات حرکتی معرفی کنیم؛ گاهی مواقع فرد با مشکلی مانند در رفتگی کشکک زانو روبرو می‌ شود که این مشکل نیز سبب به وجود آمدن دردهای شدید هنگام راه رفتن یا باز و جمع کردن زانو می‌ شود.

 علاوه بر این، فرد نمی‌ تواند از پله‌ ها استفاده کند یا حرکت دادن پا در جهات مختلف برای او سخت می‌ شود. در صورتی که ضربه‌ های شدید به زانوی شما وارد شده باشد و پس از آن احساس درد شدید کنید، ممکن است این دردها به دلیل در رفتن کشکک زانو باشد که شما باید هرچه سریع‌تر به بهترین جراح زانو در تهران جهت معاینه تخصصی و بررسی دقیق مراجعه نمایید.

در رفتن کشکک زانو

5. افزایش وزن

گاهی مواقع داشتن اضافه وزن زیاد سبب افزایش فشار روی زانوها شده و در نتیجه می‌ تواند باعث درد مداوم شود؛ در نظر گرفتن درمان زانو درد و علت ایجاد درد در زانو هنگام اضافه وزن، از اهمیت بالایی برخوردار است.

بسیاری از پزشکان متخصص و ارتوپد معتقدند افزایش وزن یکی از خطرناک‌ترین مشکلاتی است که باعث ایجاد آسیب‌ های جبران ناپذیر برای زانوها شده و دردهای زیادی را برای فرد به همراه می‌ آورد؛ پس در صورتی که اضافه وزن دارید، بهتر است آن را به صورت صحیح و اصولی کاهش داده تا با این کار فشار اضافه از روی زانوهای شما برداشته شود.

6. انحراف استخوان زانو

در مبحث درمان زانو درد و علت ایجاد درد در زانو، انحراف استخوان زانو نیز مطرح است؛ گاهی مواقع علت درد زانو به خاطر ابتلا به برخی بیماری‌ ها مانند سندروم پاتلوفمورال، کیست پشت زانو، بورسیت کشکک زانو، نرمی غضروف کشکک و…. است که این موضوع سبب تغییر شکل استخوان و انحراف آن می‌ شود.

در این مواقع ممکن است فرد به مشکلاتی مانند پای ضربدری یا پای پرانتزی مبتلا شود؛ اگر مشکلات ذکر شده برای شخص ایجاد شود، ممکن است فرد نیاز به تعویض مفصل زانو یا ‏انجام عمل‌ های متعدد داشته باشد.

 در این زمان، در صورتی که درمان زانو درد و علت ایجاد درد در زانو بررسی نشود، ممکن است آسیب‌ های جدی برای او ایجاد شده و بیمار دیگر توان راه رفتن نداشته باشد.

درمان زانو درد

توجه به درمان زانو درد و علت ایجاد درد در زانو از اصلی‌ ترین مباحثی است که پس از مواجه شدن با آنها باید هرچه سریعتر راه درمانی برای آن پیدا کنید. به این منظور جهت درمان زانو درد باید به یک پزشک متخصص و حاذق مراجعه کنید.

 گاهی مواقع مراجعه سریع به پزشک، سبب درمان مشکلات ایجاد شده با داروهای معمولی می‌ شود؛ البته گاهی اوقات نیز نیاز به تزریق ژل زانو یا تعویض مفاصل زانو است، ولی به طور کلی درمان سریع‌ تر سبب می‌ شود دردهای شما تا حجم زیادی کاهش پیدا کند.

 مصرف انواع داروها مانند استامینوفن، داروهای ضد التهاب، داروهای ویروسی، آسپرین و برخی داروهای غیر استروئیدی از اولین مراحلی است که می‌ توان برای درمان زانو درد استفاده کرد؛ علاوه بر این، فرد می‌ تواند از زانوبندهای طبی که پزشک برای او تجویز کرده است نیز استفاده کند.

 در نظر داشته باشید، اگر به صورت مداوم با درد زانو روبرو هستید، بهتر است هرچه سریع‌ تر به بهترین جراح زانو مراجعه کرده و درمان زانو درد و علت ایجاد درد در زانو را در اولویت قرار دهید.

درمان زانو درد

سخن پایانی

امروزه درمان زانو درد و علت ایجاد درد در زانو از مهم‌ ترین موضوعاتی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. توجه داشته باشید برای دریافت مشاوره رایگان_ارتوپد می‌ توانید به دکتر یاسر نژادی مراجعه کنید.

 در حال حاضر دکتر نژادی در لیست بهترین ارتوپدی قرار دارد که شما می‌ توانید با خیال راحت و برای رفع مشکلات زانو یا انجام عمل‌های جراحی به ایشان مراجعه نمایید. دکتر نژادی دارای چندین سال فعالیت در حوزه تعویض مفصل زانو و انجام عمل‌ های جراحی اختصاصی است و می‌ تواند در کمترین زمان به کاهش درد و علائم آزاردهنده ستون فقرات و زانو به شما کمک کند.

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.