درمان قوز گردن

درمان قوز گردن با وجود پیشرفت های روز افزون صنعت پزشکی میسر است . قوز گردن ، از بیماری های شایع در عصر حاضر است ، که نتیجه حالت های اشتباه بدن در طول روزمره می باشد . این مشکل علاوه بر ایجاد اختلال و درد در ناحیه گردن باعث به هم ریختن استایل شما می شود .

عوامل بسیاری از جمله ژنتیک ، حالت های اشتباه بدن و کمبود تمرین های عضلانی منجر به ایجاد این بیماری در فرد می شود . تشخیص زود هنگام این مشکل به بهبود بیمار کمک شایانی می کند .

در ادامه مبحث به چگونگی درمان این بیماری می پردازیم ، با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: توصیه های لازم قبل و بعد جراحی تعویض مفصل زانو

علائم قوز گردن

امروزه به دلیل پیشرفت در تکنولوژی و روی آوردن افراد به زندگی های ماشینی ، بیماری های بسیاری سلامت افراد را تهدید می کند . قوز گردن یکی از بیماری های شایع بین افراد است . این مشکل ، ساختار کلی بدن شما را دگرگون می سازد . به طوری که بعد از مدت زمان مشخصی حفظ تعادل سر و گردن برایتان مشکل می شود .

درمان قوز گردن ممکن است . برای حل این مشکل ، شیوه های درمانی بسیاری در مسیر بهبودی بیماران قرار می گیرد . همانطور که در مطالب پیش نیز اشاره شد ، تشخیص زود هنگام این بیماری در بهبودی شما نقش دارد .

بیماری ها قبل از حذف یک عصب ، علائمی از خود بروز می دهند . این قاعده شامل قوز گردن نیز می شود . اگر از ابتلا به این بیماری واهمه دارید ، درباره علائم آن تحقیق کنید .

علائم در درمان قوز گردن ، نقش به خصوصی ایفا می کند . تغییر در قامت ، درد و تنش ، محدودیت حرکت ، تنگی نفس ، اضطراب و افسردگی ، مشکلات گوارشی از نشانه های این بیماری است .

برخی از نشانه های این بیماری با مشکلات قلبی عروقی و تنفسی مشابه است . اگر به دنبال یک تشخیص قطعی هستید ، از همان ابتدای بروز نشانه ها به پزشک مراجعه کنید .

 

علائم قوز گردن

بهترین درمان ها برای قوز گردن

درمان قوز گردن شاید در گذشته سخت و ناممکن بود ، اما هم اکنون با وجود پیشرفت های پیا پی در صنعت پزشکی میسر می باشد . برای رهایی از این مشکل راه های بیشماری پیش ردی شما قرار می گیرد .

کسب سلامتی بدون‌ پرداخت هزینه ممکن نیست . این هزینه تنها شامل مادیات نمی باشد ، بلکه اراده و سخت کوشی شما برای قدم گذاشتن در این مسیر مهم است .

از بیماری نترسید . درمان قوز گردن نیز همانند سایر مشکلات جسمانی با مصرف دارو و ورزش انجام می شود . غالبا در عصر حاضر پزشکان با کمک فعالیت های ورزشی و اصلاح حرکت بیماران ، آنان را در مسیر بهبودی قرار می دهد .

از آن جایی که شدت بیماری های افراد با یکدیگر فرق می کند ، برای درمان آن ها نمی توان از یک راه حل به خصوص بهره گرفت . بهترین درمان ها برای قوز گردن عموماً شامل ترکیبی از روش های زیر است ، توجه داشته باشید :

  • تمرینات تقویتی و اصلاحی : انجام تمرینات منظم و مناسب برای تقویت عضلات گردن و پشت و اصلاح قامت به بهبود قوز گردن کمک می کند .
  • تغییر عادات نشستن و ایستادن : اصلاح عادات نامناسب نشستن و ایستادن می تواند به بهبود قوز گردن تسریع ببخشد . در هنگام نشستن و ایستادن ، تا حد امکان کمر و گردن را در یو راستا قرار دهید .
  • استفاده از تجهیزات پزشکی مناسب : استفاده از تجهیزاتی مانند ؛ پشتیبانی گردن ، کمربند و صندلی های اصلاحی به درمان قوز گردن سرعت می دهد . این تجهیزات به شما کمک می کند ، قامت صحیح را حفظ کنید و فشار روی عضلات و استخوان ها را کاهش دهید .
  • مراجعه به فیزیوتراپ ( درمان های فیزیکی ) : جلسات فیزیوتراپی نقش به خصوص در بهبودی شما دارد . در این جلسات با بهره گیری از ماساژ ، انعطاف پذیری بیمار ، الکتروتراپی و تمرینات تقویتی و … عصب های این ناحیه را تحریک می کنند . از این رو ، بیماران پس از گذر بازه زمانی مشخصی استایل اصلی خود را به دست می آورند .
  • دارو درمانی : در برخی موارد ، پزشک داروهای ضد التهابی یا مرکبات عضلانی برای کاهش درد و التهاب تجویز می کند . همچنین ، در مواردی که قوز گردن به علت عوامل مربوط به جوانی مانند اختلالات استخوانی است ، دارو درمانی بهترین گزینه هست .

در موارد شدید تر و وقوع تغییرات ساختاری در استخوان ها و عضلات ، بیمار نیاز به جراحی دارد . حتما برای انتخاب بهترین درمان قوز گردن با پزشک معالج خود مشورت کنید .

بهترین درمان ها برای قوز گردن

آیا درمان قطعی برای قوز گردن وجود دارد ؟

قوز گردن یک نوع ناهنجاری است ، که معمولاً به علت عوامل ژنتیکی ، عادات نامناسب نشستن و ایستادن ، کمبود تمرین ، ضعف عضلات گردن و … ایجاد می شود . درمان قوز گردن بستگی به علت اصلی و شدت این مشکل دارد .

در برخی مواقع ممکن است ، بیمار حتی با وجود انجام فعالیت های ورزشی و جراحی بهبود پیدا نکند . با این حال برای سلامتی خود بجنگید . حتی اگر یک درصد امکان تغییر در وضعیت قامت شما وجود دارد ، از آن روش استقبال کنید .

کاهش ناهنجاری قور گردن برای تمامی مبتلایان این بیماری آرزو است . آنان رهایی از این مشکل هزینه های گزافی می پردازند ، تا تنها ساعاتی را همچون افراد معمولی در جامعه باشند .

با این که درمون قطعی برای این مشکل وجود ندارد ، اما شما در جلسات فیزیوتراپی حضور داشته باشید . شاید جزء آن دسته از بیماران بودید ، که با گذر چندین جلسه ، بهبود خود را به دست آوردند .

درمان قوز گردن هر چند قطعی نیست ، اما در بهبودی شما نقش دارد . امید خود را از دست ندهید ، حتما به یک پزشک مطمئن مراجعه کنید . کادر درمان با در نظر گرفتن وضعیت تان ، شما را در مسیر بهبودی این بیماری قرار می دهند .

سخن پایانی

دکتر یاسر نژادی از بزرگان صنعت پزشکی است ، که در حوزه فیزیوتراپی فعالیت می کند . با مراجعه به کلینیک او می توانید سلامتی خود را به دست بیاورید . این کلینیک در فضای نیز فعال است ، تا افراد به صورت غیرحضوری نوبت بگیرند .

بیشتر بخوانید: درمان زانو درد با لیزرتراپی

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.