بلاک عصب سوپرا اسپایناتوس چیست ؟

مطلب بلاک عصب سوپرا اسپایناتوس چیست ، به منظور ارائه اطلاعات کلی در مورد درمان شما تهیه شده است . این مطلب قرار نیست که جایگزین بحث بین شما و پزشکتان شود ، اما ممکن است به عنوان نقطه شروعی برای بحث عمل کند . اگر پس از خواندن آن نگرانی دارید یا نیاز به توضیح بیشتری دارید ، لطفاً با مراجعه به وب سایت دکتر یاسر نژادی این موضوع را با ما در میان بگذارید .

بلاک عصب فوق کتفی چیست ؟

در پاسخ به سوال بلاک عصب سوپرا اسپایناتوس چیست می توان گفت ، یک تزریق عصب است که قسمت اعظم مفصل شانه را تامین می کند که با بی حسی موضعی و استروئید انجام می شود و در شرایط دردناک شانه از جمله زمانی که مشکوک به گیر افتادن عصب فوق کتف باشد ، نشان داده می شود .

بلاک عصب فوق کتفی چیست ؟

چرا به بلاک عصبی فوق کتفی نیاز دارم ؟

بلاک عصب سوپرا اسپایناتوس چیست ؟ بلاک عصب سوپرا اسپایناتوس ممکن است آزمایشی برای تعیین منبع درد و یا تسکین درد شما باشد . تزریق یک استروئید طولانی اثر و بی حس کننده موضعی ممکن است درد را کاهش دهد و به حرکات راحت تر بازو اجازه دهد . اگر با تزریق یک دوره تسکین مداوم درد دریافت کنید ، به پزشک کمک می کند تصمیم بگیرد که کدام روش را بعدا انجام دهد .

بیشتر بخوانید: فیزوتراپی زانو

آیا ممکن است عوارض یا خطراتی وجود داشته باشد ؟

در ادامه موضوع بلاک عصب سوپرا اسپایناتوس چیست به بررسی عوارض و خطرات آن می پردازیم . مانند هر روش دیگری ، ممکن است عوارض جانبی رخ دهد . با این حال ، این موارد معمولا جزئی هستند و خطر آسیب جدی کمی وجود دارد . عوارض جانبی ممکن است شامل موارد زیر باشد :

  • ممکن است تا دو هفته بعد از عمل ، درد موقتی افزایش یابد .
  • احساس ضعف و کرختی در بازوها پس از عمل
  • در افراد دیابتی ، استروئیدها ممکن است به طور موقت سطح قند خون را افزایش دهند
  • مانند هر تزریق دیگری ، احتمال عفونت در جایی که سوزن گذاشته می شود بسیار اندک است . تمام تلاش برای جلوگیری از این امر با استفاده از روش استریل انجام می شود .
  • تزریق ممکن است تا 6 هفته طول بکشد تا درد شما تسکین یابد و برای برخی افراد ممکن است اصلا کمکی نکند
  • خطر خونریزی یا کبودی وجود دارد ، به خصوص اگر از دارو برای رقیق شدن خون خود استفاده می کنید
  • در ادامه عوارض بلاک عصب سوپرا اسپایناتوس چیست ، بهتر است بدانید ، از آنجایی که تزریق در ناحیه قفسه سینه انجام می شود ، خطر کوچکی برای سوراخ شدن پوشش ریه وجود دارد . این عارضه می تواند منجر به درد و تنگی نفس شود . درد اغلب یک درد شدید است که با نفس کشیدن شدید ، تیز و بدتر می شود . اگر این علامت ظاهر می شود یا احساس تنگی نفس می کنید ، باید فوراً به دنبال کمک پزشکی باشید زیرا ممکن است نیاز به درمان و بستری شدن در بیمارستان داشته باشد .
  • متاسفانه هیچ تزریقی بدون خطر نیست . در تعداد بسیار کمی از بیماران ، خطر آسیب به بافت های ناحیه تزریق و به ندرت افزایش دائمی درد و کبودی در محل تزریق وجود دارد .

آیا ممکن است عوارض یا خطراتی وجود داشته باشد ؟

توصیه هایی که قبل از انجام بلاک عصب سوپرا اسپایناتوس باید مطالعه شود

در ادامه مطلب بلاک عصب سوپرا اسپایناتوس چیست ، اطلاعات زیر برای اطمینان از اینکه شما قادر به انجام روش تسکین درد خود هستید تهیه شده است . ضروری است که قبل از مراجعه به بیمارستان توصیه های زیر را بخوانید و دنبال کنید . اگر توصیه ها را دنبال نکنید ممکن است نتوانید درمان خود را انجام دهید . اگر یکی از موارد زیر در مورد شما صدق می کند، لطفاً از طریق وب سایت با ما تماس بگیرید :

  • شما دیابتی هستید و برای کنترل دیابت خود دارو مصرف می کنید .
  • شما اخیرا در بیمارستان بستری شده اید .
  • آزمایش MRSA شما مثبت بوده است .
  • شما عفونت دارید و در حال حاضر آنتی بیوتیک مصرف می کنید .
  • اگر احتمال بارداری وجود دارد .

سایر داروهای معمولی خود از جمله تسکین درد را ادامه دهید . با این حال ، اگر از داروهای ضد انعقاد یا رقیق‌ کننده خون استفاده می‌کنید ، لطفاً حداقل 10 روز قبل از عمل توسط دکتر یاسر نژادی به ما اطلاع دهید . ممکن است لازم باشد مصرف این داروها را حداقل 1 هفته قبل از انجام عمل قطع کنید ، مگر اینکه پزشکتان این موضوع را توصیه کرده باشد .

گاهی اوقات تزریق درد تحت آرامبخشی انجام می شود . اگر برای این عمل آرامبخش مصرف می کنید ، نباید صبح روز درمان چیزی خورده باشید . در صورت تمایل می توانید حداکثر تا 2 ساعت قبل از عمل ، یک نوشیدنی ( چای یا قهوه بدون شیر ) بنوشید .

بیشتر بخوانید: انحناهای غیر طبیعی ستون فقرات و روشهای درمان

قبل از عمل چه اتفاقی می افتد ؟

بلاک عصب سوپرا اسپایناتوس چیست و چگونه انجام می شود ؟ در ابتدا شما توسط پرسنل پرستاری پذیرش خواهید شد که اطلاعاتی در مورد شما می خواهند و ثبت می کنند . فشار خون شما چک می شود و به شما لباسی می دهند تا بپوشید . دکتر روش را توضیح می دهد و از شما می خواهد که یک رضایت نامه را امضا کنید . لطفاً مطمئن شوید که آنچه گفته شده است را فهمیده اید و هر گونه سؤالی بپرسید .

قبل از عمل چه اتفاقی می افتد ؟

در طول عمل بلاک عصب چه چیزی انتظار می رود ؟

پزشک معمولا در پاسخ به سوال شما ” بلاک عصب سوپرا اسپایناتوس چیست ” در مورد عمل توضیحات کامل را برای شما ارائه می دهد ، به عنوان یک اقدام احتیاطی ، یک لوله پلاستیکی نازک ( کانولا ) ممکن است قبل از خود عمل در ورید بازو یا دست شما قرار داده شود . این به پزشک این امکان را می دهد که در صورت بروز هر گونه مشکلی در طول عمل ، دارو تجویز شود .

در مورد خود عمل ، پس از تمیز کردن پشت شانه با محلول استریل کننده ، بی حس کننده موضعی به پوست شما تزریق می شود تا ابتدا آن را بی حس کند . تحت غربالگری اشعه ایکس یا هدایت اولتراسوند ، یک سوزن ظریف به ناحیه شانه وارد می شود . هنگامی که موقعیت مطلوب به دست آمد ، بی حس کننده موضعی با یا بدون استروئید نزدیک به عصب تزریق می شود .

وقتی به خانه برگشتید چه انتظاری دارید ؟

در انتهای موضوع بلاک عصب سوپرا اسپایناتوس چیست ، به بررسی مراقبت های پس از عمل می پردازیم . برای چند روز آن را به آرامی مصرف کنید اما به تدریج فعالیت های خود را افزایش دهید . شما باید به مصرف داروهای معمول تسکین درد ، ادامه دهید زیرا احتمال دارد درد کمی بدتر شود تا زمانی که بلاک عصبی شروع به کار کند .

برخی از افراد متوجه می شوند که از درد خود تسکین می یابند اما پس از چند ماه این درد از بین می رود . دیگران احتمالا تسکین کامل را تجربه کنند . با این حال ، این احتمال وجود دارد که درد بهبود نیابد ، تغییر نکند یا بدتر شود .

در طول دوره کاهش درد باید سعی کنید به آرامی ورزش خود را افزایش دهید . فعالیت‌های ساده مانند پیاده‌روی روزانه ، استفاده از دوچرخه ورزشی یا شنا کردن بر روی کمر به بهبود تون عضلات و تقویت کمر کمک می‌کند . بهترین راه این است که به آرامی فعالیت خود را افزایش دهید . سعی کنید در یک روز خوب در کارها زیاده روی نکنید زیرا ممکن است در روز بعد درد بیشتری را تجربه کنید .

بیشتر بخوانید: بهترین ارتوپد در تهران

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد که به موضوع بلاک عصب سوپرا اسپایناتوس چیست پرداخته شود و همانطور که در متن به طور کامل شرح داده شد ، بلاک عصب سوپرا اسپایناتوس ، تزریق به عصبی است که بیشتر نواحی شانه را عصب دهی می کند . این تزریق با بی حسی موضعی و استروئید انجام می شود . شما می توانید در صورت درد کتف و شانه ، به مطب دکتر یاسر نژادی ، بهترین ارتوپد در تهران ، مراجعه و پس از دریافت مشاوره ، درمان خود را آغاز نمایید .

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.