چه دارو هایی می توانند چسبندگی کانال نخاعی را برطرف کنند ؟

پرسش چه دارو هایی می توانند چسبندگی کانال نخاعی را برطرف کنند ؟ برای بیماران نخاعی سوال است . چسبندگی کانال نخاعی تاثیرات نامطلوبی بر سلامت فرد دارد . به طوری که او حتی در انجام کار های روزمره خود عاجز می شود .

تا به امروز دارو های متعددی برای رفع این مشکل در اختیار بیماران قرار گرفته است . هر یک از این دارو ها تاثیرات به خصوصی بر سلامت افراد دارد . هیچ یک از آن ها کاملا بی خطر و بدون عارضه نیست .

چسبندگی کانال نخاعی چیست ؟

پرسش مطرح شده مباحث مختلفی را در رابطه با این بیماری مطرح می کند . چسبندگی کانال نخاعی ، آسیب های ناگواری به بافت های اصلی بدن وارد می کند . این وضعیت بیانگر وجود یک عارضه خطرناک در سوراخ های نخاع است .

سوراخ های موجود در این بخش از بدن علاوه بر حمایت از نخاع ، حرکت های فرد را کنترل می کند . در حقیقت این بیماری نشانه‌هایی از التهاب و تغییرات ساختاری در بافت ‌های اطراف نخاع است . در این وضعیت ، غشاء نخاعی و بافت ‌های اطراف آن به هم می چسبند .

این نوع مشکل در کانال نخاعی معمولاً ناشی از عواملی مانند التهاب نخاع ، عفونت ، آسیب نخاعی ، عمل جراحی در ناحیه نخاع یا تزریق مواد غیر طبیعی به این ناحیه است . این وضعیت منجر به فشار و تحریک نخاع و عوارضی مانند درد ، اختلال حرکتی ، اختلال در تماس با سیال نخاعی و عوارض عصبی دیگر می شود .

بررسی پرسش مطرح شده بسیار مفصل است . درد نخاعی ، سردرد ، تهوع و استفراغ ، کاهش قدرت و حس در اعضای بدن ، اختلالات تیروئیدی ، اختلال در کنترل ادرار و مدفوع ، اختلالات جنسی و مشکلات مربوط به تعادل و هماهنگی حرکتی و … همگی از نشانه های این بیماری هستند .

تشخیص چسبندگی کانال نخاعی نیازمند مطالعه تاریخچه بالینی ، انجام آزمون‌ های تصویربرداری مانند MRI نخاع و مشاهده علائم و نشانه ‌های بالینی است . نمی توان برای تشخیص آن تنها مقاله را در نظر گرفت ، بلکه ارزیابی سلامت شما باید توسط پزشک صورت گیرد .

چسبندگی کانال نخاعی چیست ؟

بیشتر بخوانید: وازوترین یا کامپرشن تراپی

آیا امکان بهبود چسبندگی کانال نخاعی با دارو وجود دارد ؟

مطالعه این مقاله در تشخیص وضعیت سلامتی تان موثر است . چسبندگی کانال نخاعی از بیماری های خطرناکی می باشد ، که در اثر انجام فعالیت های اشتباه ، عفونت ، جراحی در ناحیه نخاع صورت می گیرد .

شیوه های درمانی مختلفی برای رهایی از این مشکل وجود دارد . اکثر بیماران برای بهبود وضعیت سلامت خود از بند کانال نخاعی ، دارو درمانی را انتخاب می کنند . بهبود این مشکل با استفاده از دارو ها ممکن است . اگر بیماران به توصیه پزشک خود عمل کنند ، در مدت زمان کوتاه تزی سلامتی خور را به دست می آورند .

درمان چسبندگی کانال نخاعی با دارو ها معمولاً به عنوان یک روش همراهی با سایر درمان ‌ها مانند فیزیوتراپی و درمان‌ های تکمیلی استفاده می ‌شود .

در برخی موارد برای رهایی از این مشکل ، جراحی نیز لازم می ‌شود . درمان چسبندگی کانال نخاعی با دارو ها به کاهش التهاب و تحریک نخاع کمک می کند و نشانه‌ های مربوطه را کاهش می دهد .

دارو های موثر بر بیماری چسبندگی کانال نخاعی

در ادامه این مبحث به معرفی چنررین دارو برای رفع این بیماری می پردازیم . درمان چسبندگی کانال نخاعی به روش های مختلفی انجام می شود ، اما مهعمولا بیماران دارو درمانی را انتخاب می کنند .

دارو درمانی تنها بخش کوچکی از درمان این نوع چسبیدگی  . در زیر لیستی از دارو هایی لین بیماری آورده ایم ، توجه داشته باشید ؛

  • ضد التهاب ‌ها : دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ؛ ایبوپروفن و دیکلوفناک به کاهش التهاب و درد بیماران کمک می کند .
  • استروئید ها : استفاده از استروئید ها همچون پردنیزولون به کاهش التهاب و تحریک نخاع کمک می کند . استروئید ها معمولاً به نخاع تزریق می ‌شوند .
  • آنتی‌ الترناتیو : گاباپنتین و پر گابالین برترین دارو های آنتی الترناتیو هستند ، که برای بیماران چسبندگی کانال نخاعی تجویز می شود‌ .
  • آنتی ‌الترناتیو های موضعی : برخی از آنتی ‌الترناتیو ها مانند کرم ‌ها و ژل‌ های موضعی می باشند ، که حاوی مواد مخدر محلی مانند ؛ لیدوکائین هستند .

پرسش مطرح شده راهی‌ موثر برای کاهش درد های نخاعی پیش روی بیماران قرار می دهد . انتخاب دارو ها و روش ‌های درمانی به میزان و شدت چسبندگی کانال نخاعی ، علائم ، نشانه ‌ها و وضعیت عمومی بیمار بستگی دارد . بنابراین با پزشک خود مشورت کنید ، تا بهترین روش درمانی برای شما تعیین شود .

 

دارو های موثر بر بیماری چسبندگی کانال نخاعی

تاثیرات دارو های چسبندگی کانال نخاعی بر بدن بیمار

در ادامه این مبحث درباره تاثیرات دارو ها بر بدن فرد صحبت می کنیم . داروهای استفاده شده در درمان چسبندگی کانال نخاعی تأثیرات متنوعی بر بدن بیمار دارد .

تجویز دارو برای بیماران متناسب با شدت بیماری فرد صورت می گیرد . در زیر برخی از تأثیرات معمول داروهای استفاده شده در درمان این بیماری آورده شده است ؛

  • تأثیرات ضد التهابی : برخی دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی موجب تسکین درد و کاهش التهاب می گردد . با این حال ، مصرف طولانی مدت این دارو ها منجر به شکل گیری عوارضی همچون ترشح بیش از حد اسید معده و زخم معده می شود .
  • تأثیرات استروئید ها : در پاسخ به پرسش چه دارو هایی می توانند چسبندگی کانال نخاعی را برطرف کنند ؟ درباره تاثیرات دارو های استروئیدی توضیح می دهیم . مصرف این دارو ها در دراز مدت مشکلاتی همچون ؛ ضعف سیستم ایمنی ، افزایش وزن ، اختلال در قند خون و افزایش خطر عفونت‌ ها را به دنبال دارد .
  • تأثیرات آنتی‌ الترناتیو ها : از عوارض جانبی این دسته دارو ها می توان به ؛ خواب آلودگی ، سرگیجه ، تهوع و خشکی دهان را نام برد .

با مطالعه مطالب فوق می توانید جواب پرسش مطرح شده را به دست بیاورید . قبل از مصرف داروی خاصی حتما از پزشک خود اجازه بگیرید .

بیشتر بخوانید: مشاوره رایگان ارتوپد

سخن پایانی

دکتر یاسر نژادی از پزشکان بزرگ ارتوپد در کشور است . او و کادر درمانش علاوه بر برگزاری جلسات فیزیوتراپی در فضای مجازی نیز فعالیت می کنند . با مراجعه به وب سایت دکتر یاسر نژادی می توانید جواب پرسش چه دارو هایی می توانند چسبندگی کانال نخاعی را برطرف کنند ؟ را از پزشکان ما بپرسید .

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.