شایع ترین عوامل بروز دیسک گردن در جوانی

شایع ترین عوامل بروز دیسک گردن در جوانی موضوع مورد بحث در مقاله پیش رو است . دیسک گردن عارضه ای است ، که کمتر در جوانان و نوجوانان دیده می شود ، اما با این حال وقوع آن در این گروه سنی نیز دور از انتظار نیست ، به دلایل مختلفی ممکن است این افراد به دیسک گردن مبتلا شوند . در این مقاله با ما همراه گردید ، تا با علائم و عوامل بروز دیسک گردن در جوانی و راه های درمان آن آشنا شوید .

اختلال دیسک گردن در جوانی چیست ؟

در نخستین بخش از مقاله پیش از اینکه شما را با شایع ترین عوامل بروز دیسک گردن در جوانی آشنا کنیم ، نخست در مورد این بیماری صحبت می کنیم .

عارضه دیسک جوانی هنگامی که صفحات انتهایی مهره های گردن ، ضعیف شده باشند و قادر به تحمل فشارهای درون فضای دیسک نباشند ، رخ می دهد .

 صفحات انتهایی شامل قسمت های فوقانی و تحتانی مهره ها می شود ، که به دیسک غضروفی میان هر مهره وصل شده است . با ضعیف شدن این ناحیه ، احتمال این که قسمت هایی از دیسک غضروفی به بیرون از مهره متمایل شود ، فزونی می یابد ، این عارضه تحت عنوان گره های Schmorl خوانده می شود و عامل اصلی درد در ناحیه گردن است .

دیسک گردن در جوانی علائم مشترک زیادی با دیسک گردن در افراد مسن دارد ، اما این دو اختلافاتی نیز با هم دارند . مهمترین تفاوت آنها این است که ، دیسک گردن در جوانی تمام یا قسمت وسیعی از ستون فقرات را درگیر می کند ، ولی در افراد بزرگسال یک یا دو دیسک درگیر می شود . در ادامه مطلب با ما باشید تا در مورد شایع ترین عوامل بروز دیسک گردن در جوانی آشنا شوید ، در صورت وجود هر یک از این علائم خود فورا به پزشک مراجعه کنید و در پی درمان و رفع این اختلال باشید .

بیشتر بخوانید: مگنت تراپی

اختلال دیسک گردن در جوانی چیست ؟

عوامل بروز دیسک گردن در جوانان

عوامل مختلفی در بروز اختلال دیسک گردن موثرند ، اما شایع ترین عوامل بروز دیسک گردن در جوانی ، وارد شدن فشار زیاد به مهره های گردن ، سقوط یا ضربات ناگهانی می باشد . همینطور تصادفات رانندگی و فعالیت های ورزشی نیز در بروز دیسک گردن در جوانی موثرند .‌

همانگونه که تا به اینجای مطلب متوجه شدید ، عوامل بسیاری در ایجاد این عارضه موثرند ، شایع ترین عوامل بروز دیسک گردن در جوانی عبارتند از ؛

  • سر و گردن متمایل به جلو
  • ژنتیک
  • صدماتی ناشی از حوادث مختلف ( تصادف ، سقوط ، ضربه و … )
  • موقعیت شغلی
  • اختلالاتی مانند دیسک کمر و آرتروز گردن

عوامل بروز دیسک گردن در جوانان

علائم دیسک گردن در جوانی

دیسک گردن در جوانی خود را با علائم مختلفی نشان می دهد ، اما یکی از شایع ترین علل بروز دیسک گردن در جوانی درد بی وقفه در قسمت کتف و گردن است . البته این بیماری خود را با علل دیگری نیز نشان می دهد . در ادامه مقاله شایع ترین عوامل بروز دیسک گردن در جوانی ، شما را با این علائم آشنا می کنیم . علائم دیسک گردن شامل موارد زیر می شود ؛

  • درد دیسک گردن جوانی ، با استراحت کاهش یافته یا بر طرف می شود ، ولی پس از نشستن های مداوم این درد شدت می یابد .
  • با هر گونه تغییر وضعیتی مانند پیاده روی و دویدن از شدت درد کاسته می شود .
  • زمان بلند کردن اشیا سنگین یا خم شدن ، درد بیشتر می شود .
  • در نهایت درد در سایر نقاط بدن نیز احساس می شود .

درمان دیسک گردن در جوانی

در مطالب بالا با شایع ترین عوامل بروز دیسک گردن در جوانی و علائم آن آشنا شدید ، حال در این بخش از مطلب در مورد نحوه درمان این عارضه که حتما باید زیر نظر پزشک متخصص صورت گیرد ، صحبت می کنیم .

در واقع درمان های مختلفی برای این عارضه وجود دارد ، که نمی توان به طور قطعی گفت برای تمام افراد موثر است ، باید درمان های مختلف را انجام داد تا متوجه شد ، که کدام روش درمانی برای یک فرد نتیجه می دهد . این روش های درمانی شامل موارد زیر می شود ؛

درمان دیسک گردن در جوانی

·         ورزش :

جوانانی که به‌ این عارضه مبتلا هستند ، هیچ گونه محدودیتی در انجام فعالیت های ورزشی تا زمانی که منجر به درد یا افزایش آن نشود ، ندارند . ترجیحا حرکات ورزشی سبک مانند حرکات کششی ، ورزش های هوازی و قدرتی را زیر نظر پزشک یا فیزیوتراپیست انجام دهند .

افرادی که فعالیت های ورزشی انجام نمی دهند ، به دلیل ضعیف تر شدن عضلات کمر، شکم و گردن ، از درد بیشتری رنج می برند . در ادامه مقاله شایع ترین عوامل بروز دیسک گردن در جوانی با ما همراه شوید تا با دیگر روش های درمانی این عارضه آشنا شوید .

بیشتر بخوانید: فیزیوتراپی زانو

·          گرم نمودن محل درد

یکی دیگر از روش های درمانی دیسک گردن جوانی ، گرم نمودن محیط با استفاده از پدها یا کیسه های آب گرم است ، که به میزان زیادی درد را کاهش می دهد .

·         کمپرس یخ

یکی از راه های کاهش درد دیسک گردن ، استفاده از کمپرس یا کیسه یخ در زمان درد است .

·         دارو درمانی

در ادامه مقاله به درمان با داروهای مسکن و ضد التهاب اشاره می کنیم . با توجه به تجویز پزشک در یک دوره درمانی خاص باید برای بهبود و کاهش درد این دارو ها را مصرف کنید .

·         ماساژ

ماساژ درمانی توسط پزشک ارتوپد توصیه و زیر نظر فیزیوتراپیست انجام شود . اگر ماساژ و حرکات درمانی در یک مرکز حرفه ای انجام گیرد ، اثر بخشی بالایی دارد .

·         تزریق استروئید اپیدورال :

روش درمانی دیگر نیز تزریق داروی استروئید اپیدورال برای کاهش درد و بهبود بافت است .

سخن پایانی

امیدواریم که مقاله شایع ترین عوامل بروز دیسک گردن در جوانی برای شما مفید بوده باشد .اگر از هر گونه درد مفصلی ، آرتروزی ، دیسک کمر ، دیسک گردن رنج می برید ، نزد حاذق ترین پزشک ارتوپدی ایران به نام دکتر یاسر نژادی ویزیت شوید .

دکتر یاسر نژادی از پزشکان حرفه ای و متخصص در زمینه انواع بیماری های مفصلی است ، که بیماری شما را به درستی تشخیص خواهد داد و بهترین روش درمانی را به شما پیشنهاد می دهد . برای اخذ نوبت نزد ایشان به سایت دکتر یاسر نژادی مراجعه کنید .

بیشتر بخوانید: مشاوره رایگان ارتوپد

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.