خوراکی هایی که کمر درد را بهبود می بخشند

در این مقاله به شناختن خوراکی هایی که کمر درد را بهبود می بخشند ، می پردازیم . کمر درد بیماری شایعی است ، که قشر زیادی از مردم با آن درگیر هستند . بیماری های گوارشی یکی از عوامل کمر درد به حساب می آیند .

با خوردن خوراکی های مناسب و گوارش صحیح می توان کمر درد را بهبود بخشید . برای این امر بایستی به سراغ رژیم غذایی مناسبی رفت ، که در آن خوراکی های مفید برای تقویت عضلات کمر گنجانده شده است . اگر خواهان بهبود مشکلات کمر با تغذیه مناسب می باشید ، خواهشمندیم در این مقاله با ما همراه باشید .

بیشتر بخوانید: زانو درد در کودکان نشانه چیست و چه درمانی دارد ؟

مواد غذاهای مناسب برای کاهش کمر درد

در مبحث خوراکی هایی که کمر درد را بهبود می بخشند ، ابتدا به معرفی مواد غذاهای مفید در این باره می پردازیم . بدن انسان زمانی سلامت است ، که روزانه لیست کاملی از غذاهای سالم را مصرف کرده باشد .

رژیم غذایی کامل شامل ؛ سبزیجات ، میوه ، غلات ، غذاهای آب پز یا کبابی ، مغزها ، لبنیات و غذاهای کم نمک و کم شکر می باشد . در این بخش از مقاله ، لیستی از مواد غذایی که در بهبود کمر درد نقش دارند ، را ذکر می کنیم ؛

  • چربی امگا 3 برای افرادی که از بیماری آرتروز رنج می برند ، بسیار ضروری می باشد . این چربی دارای مزایای زیادی برای سلامت بدن بوده ، مصرف آن عوارض جانبی کمتری دارد . مصرف این دارو باعث کاهش التهاب در عضلات شده و درد را کاهش می دهد .

خوراکی هایی که کمر درد را بهبود می بخشند ، سرشاز از امگا 3 می باشند . گردو ، تخم مرغ ، روغن کلزا ، سویا و روغن سویا و انواع ماهی خصوصا ماهی های روغنی مثل ساردین و سالمون از جمله غذا هایی هستند ، که به این گونه بیماران توصیه می شود .

  • مصرف غذا های حاوی آنتی اکسیدان به کاهش درد های عضلانی بسیار کمک خواهد کرد . از جمله فوائد مصرف آنی اکسیدان ها ایجاد یک اثر ضد التهابی در بافت ها و سلول های بدن است ، که این امر ناشی از حضور ماده ای تحت عنوان آنتوسیانین در آن ها بوده که نتیجه آن حذف درد ها و التهابات موجود در ناحیه کمر می باشد .

مواد غذایی شامل آنتی اکسیدان نظیر ؛ سیب ، آناناس ، انگور ، انار ، انواع توت ( تمشک ، شاتوت ، توت فرنگی ، زغال اخته ، توت سفید و بلوبری ) موز و کیوی می باشند ، که مصرف آن ها برای بیماران مبتلا به عارضه های کمر توصیه می شود . برای این که با مصرف میوه ها شاهد نتایج مثبتی باشید ، پس شستشوی دقیق آن ها میوه ها را با پوست میل کنید .

  • شاید تصور کنید مصرف مواد لبنیاتی همچون شیر که مملو از کلسیم است . سبب بهبود در درد کمر خواهد شد ، اما یک سری نکات در این خصوص وجود دارد . برخی از محصولات لبنی کارخانه ای مثل شیر ، ماست و پنیر بعد از مصرف نه تنها سبب تسکین درد نمی شوند ، بلکه باعث تشدید درد خواهند شد . توصیه می کنیم ، به سراغ موارد جایگزینی همانند ؛ شیر نارگیل ، شیر سویا ، شیر بادام و یا لبنیات سنتی و محلی که فاقد مواد افزودنی هستند بروید .
  • مغز ها در کاهش درد و التهاب عضلات بسیار موثر هستند . اما به خاطر داشتن کالری زیاد در مصرف آن ها حد اعتدال را باید رعایت کرد . مصرف ۳۰ گرم مغزیجات در روز نیاز بدن به این مواد را تامین می کند .
  • برخی از ادویه ها به خوبی درد ها را کنترل کرده و تسکین می دهند . پس بهتر بوده در رژیم غذایی خود این ادویه ها را قرار دهیم . ادویه هایی مانند ؛ دارچین ، زنجبیل ، آویشن و زرد چوبه عملکرد مناسبی در رفع التهاب دارند .

مواد غذایی فوق در گروه خوراکی هایی که کمر درد را بهبود می بخشند ، قرار دارند . به شما کمک می کنند ، تا با مصرف آن ها رژیم غذایی کامل و سالمی داشته باشید .

  • و …

برخی از خوراکی هایی که کمر درد را بهبود می بخشند در موارد ذیل اشاره شد . اگر می خواهید بدون مصرف دارو های شیمیایی بر سلامت عمومی خود بیفزایید ، توصیه ما به شما مصرف خوراکی فوق در وعده های غِذایی تان است .

مواد غذاهای مناسب برای کاهش کمر درد

 دم نوش هایی که کمر درد را بهبود می بخشند .

در ادامه مبحث خوراکی هایی که کمر درد را بهبود می بخشند ، دم نوش های معجزه گری را برای بهبود درد کمر برای شمل معرفی می کنیم ؛

  • دم نوش دارچین و زنجبیل : دارچین و زنجبیل دو ادویه با طبع گرم هستند . دارچین تقویت کننده استخوان و آرام بخش بوده و زنجبیل اثر ضد التهابی دارد . این ترکیب عالی یک مسکن طبیعی بی نظیر در زمان دردهای کمر و مفاصل می باشد .
  • دم نوش ریشه سنبل الطیب : خوراکی هایی که کمر درد را بهبود می بخشند ، متعدد و مختلف هستند . از دوران قدیم سنبل الطیب به عنوان گیاهی آرام بخش برای اعصاب و عضلات مورد استفاده قرار می گرفته است . دم نوش ریشه این گیاه کمی تلخ می باشد ، معمولا با کمی نبات راحت تر قابل استفاده می شود .
  • چای سبز : چای سبز حاوی آنتی اکسیدان زیادی می باشد ، که همان طور که در موارد فوق اشاره کردیم ، آنتی اکسیدان ها اثر ضد التهابی دارند . این دم نوش هنگامی که درد شدید دارید ، آب روی آتش است .
  • دم نوش پوست بید سفید : پوست درخت بید سفید حاوی ماده ای به نام سالیسین می باشد ، که اثری همچون آسپرین بر روی عضلات دارد . به همین خاطر مسکن طبیعی فوق العاده ای به شمار می رود . توجه ( کسانی که بدنشان با آسپرین حساسیت دارد ، از استعمال آن خودداری کنند ‌. )
  • دم نوش زعفران : خوراکی هایی که کمر درد را بهبود می بخشند ، از زمان های قدیم مورد بررسی قرار گرفت . زعفران به عنوان یک داروی گیاهی بسیار قوی ، جهت رفع درد و علائم این بیماری شناخته شده است .

دم نوش های فوق جزو بهترین خوراکی هایی که کمر درد را بهبود می بخشند ، قرار گرفته و می توانید از آن ها به عنوان داروهای خانگی نیز استفاده کنید .

در مقاله خوراکی هایی که کمر درد را بهبود می بخشند ، تاکید بسیاری به مصرف دمنوش ها است . بیمارانی که از کمر درد رنج می برند ، باید حتما در طول هفته یک یا دو بار دمنوش میل کنند .

 دم نوش هایی که کمر درد را بهبود می بخشند .

بیشتر بخوانید: تزریق ژل زانو

کلام آخر

در این مقاله به تحقیق و بررسی درباره خوراکی هایی که کمر درد را بهبود می بخشند ، پرداختیم . کمر درد عارضه ای می باشد ، که همه مردم به نوعی با آن در گیر خواهند شد .

توصیه می کنیم ، برای کنترل و درمان این بیماری رژیم غذایی کامل و سالمی داشته باشید ، و چنانچه دارای اضافه وزن هستید . برای اینکه فشار بدن را از روی ستون فقرات و مفاصل خود بردارید ، وزن خود را کم کنید . تا زندگی با کیفیت تری داشته باشید .

دکتر یاسر نزاد در زمینه رفع بیماری های اسکلتی به کمک بیماران می آید . با مراجعه به وب سایت او ، درمانی موثر برای بهبود وضعیت سلامت خود به دست بیاورید .

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.