کاربرد و میزان تأثیرگذاری اوزون تراپی دیسک گردن

آیا می دانید ، میزان تأثیرگذاری اوزون تراپی دیسک گردن چقدر است ؟ ستون فقرات هفت عدد مهره دارد . حفره هایی که در میان این مهره ها وجود دارد ، با دیسک گردن پُر شده است . یک بالشت را در ذهن خود تصور کنید . مایع ژلاتینی دیسک همانند آن باعث می شود ، مهره ها به آرامی برروی یک دیگر حرکت نمایند .

پس دیسک هم یک مفصل می باشد . همانند تمامی مفصل هایی که خداوند برای بدن انسان آفریده است . امّا یک حالت خاص و منحصر به فرد دارد ! با ما همراه باشید ، تا با شما درباره تأثیر اوزون تراپی دیسک گردن صحبت کنیم .

میزان تأثیرگذاری اوزون تراپی دیسک گردن چقدر است ؟

ماده اصلی تشکیل دهنده اوزون تراپی دیسک گردن یک عدد مولکول اکسیژن به همراه یک اتم اکسیژن است . این ماده در بدن به اکسیژن مورد نیاز سلول ها تبدیل خواهد شد و در نتیجه به روند بهبودی فرد آسیب دیده کمک می کند .

اگر که شما می خواهید ، دربارهِ میزان تأثیرگذاری اوزون تراپی دیسک گردن بدانید ، آن نیز به قسمت آسیب دیده شما توسطِ پزشکِ معالج تزریق خواهد شد . پس یک سوزن گاز مستقیماً به محل دیسک وارد و از میزانِ داخلی آن کم می کند ‌‌. این نتیجه به علت اکسید گردیدن پروتئوگلیکان ها اتفاق می افتد .

در واقع با کمتر شدن میزانِ مایع دیسک فشار روی عصب ها کم شده و درد در بدن شما کمتر احساس می شود ‌.

بیشتر بخوانید: کامپرشن تراپی

چرا ما به دیسک گردن مبتلا می شویم ؟

به علت تکان خوردن یا بیرون زدگی دیسک ، این دردها در وجودِ شما احساس می شود . با ورود ضربه و فشار به دیسک گردن ، احتمالاً این دیسک ها در جای خود تکان خورده یا دچار بیرون زدگی شوند .

در نتیجه عصب موجود میان دیسک ها تحت فشار بوده و درد از اینجا شروع می شود . در این مواقع مسلماً حرکت دادن گردن برای شما سخت خواهد بود . اگر که این دردها در وجود شما پُررنگ تر باشد ، احتمالاً نگه داشتن سَرتان برای مدّت زمانی طولانی برای شما سخت باشد . حال میزان تأثیرگذاری اوزون تراپی دیسک گردن چقدر است ؟

ابتدا درباره موارد اثرگذار برروی دیسک گردن با شما صحبت خواهیم کرد ؛

  • بالا رفتن سن و سال
  • استعمال دخانیات و مواد مخدر
  • ورود صدمه براثر فشار و ضربه
  • مـــوقعیت نادرســــت سَر و گردن
  • ورزش کردن به نحوه نادرست یا حادثه ناشی از آن
  • شرایط بدنی ناصحیح در زمان بلند شدن از روی زمین

چرا ما به دیسک گردن مبتلا می شویم ؟

مهم ترین مزیت های ناشی از اوزون تراپی

در واقع این روش بسیار تأثیرگذار و بدون بروز خطر برای درمانِ درد است ! ولی میزان تأثیرگذاری اوزون تراپی دیسک گردن چقدر می باشد ؟ دوران نقاهت شما کمتر بوده و عارضه ای کمتر ناشی از درمان تجربه می کنید . ولی دیگر مزیت های این روش درمانی چیست ؟

  1. این روش غیر تهاجمی بوده و شما دوران نقاهتی را پشت سَر نمی گذارید . علاوه بر تمامی این ها روند درمان شما بسیار سریع می باشد . پس اگر که شما اوزون تراپی گردن را انجام بدهید ، فردای همان روز می توانید ، کارهای شخصی خودتان را انجام بدهید .
  2. یکی دیگر از مواردی که در میزان تأثیرگذاری اوزون تراپی دیسک گردن مورد توجه قرار می گیرد ، عدم نیاز به تکرار تزریق است .
  3. اگر که شما برای درمانِ دیسک گردن جراحی را انتخاب کنید ، عوارض زیادی شما را تهدید می کند . ولی این روش درمانی خطری جدی نداشته و عارضه های آن در کوتاه مدّت برطرف می شود .

اوزون تراپی دیسک گردن چگونه انجام می شود ؟

اوّلین کاری که باید انجام بدهید ، ورودِ به اتاق عملی است ، که دارای دستگاه فلوئوروسکوپی است . شما باید برروی شکم دراز بکشید . پزشک معالج اوّلین کاری که انجام می دهد ، علامت گذاری دیسک های آسیب دیده است . پس از این کار شما بی‌حس خواهید شد .

حال که شما درباره میزان تأثیرگذاری اوزون تراپی دیسک گردن آموختید ، نکته جالب توجه دیگر این که از آنجای که بی‌حسی شما موضعی است ، کاملاً هوشیار خواهید بود . بعد از کمک تصاویر سوزن در مکانی مناسب جای می گیرد . در این مراحل ماده ای مخصوص نسبت به اشعه ایکس به درون دیسک تزریق خواهد شد .

این گونه شکل و شمایل دیسک ها دقیقاً قابل تشخیص است . بعد از پشت سَر گذاشتن این موارد ، دوباره داروی بی‌حسی موضعی به محل مورد نظر تزریق می شود . تقریباً پس از یک دقیقه مخلوط گاز اکسیژن و اوزون از تجهیزات مولد اوزون به درون دیسک صدمه دیده وارد می شود .

اوزون تراپی دیسک گردن چگونه انجام می شود ؟

برای انجام اوزون تراپی دیسک گردن چه باید بکنیم ؟

شما قبل از انجام اوزون تراپی باید به خوبی استراحت نمایید . روزی که اوزون تراپی را انجام می دهید ، باید صبحانه به صورت کامل میل کرده باشید . علاوه بر این ها مقدار کافی در طول روز آب بنوشید . این گونه قطعاً میزان تأثیرگذاری اوزون تراپی دیسک گردن افزایش پیدا خواهد کرد .

از این جهت لازم است ، شما پیش از انجام چنین کاری نکات مربوط به پیش از انجام اوزون تراپی دیسک گردن را مورد توجه قرار بدهید . این گونه بهترین نتیجه ها را پس از انجام این روش درمانی تجربه خواهید کرد .

بیشتر بخوانید: فیزیوتراپی زانو

مراقبت های مربوط به بعد از انجام اوزون تراپی دیسک گردن

بعد از انجام تزریق به مدّت زمان سی دقیقه دراز بکشید . این ماده حتی پس از تزریق برروی بدن تأثیر خواهد گذاشت . اگر که دراز بکشید ، قطعاً میزان تأثیرگذاری اوزون تراپی دیسک گردن افزایش پیدا می کند . در طول فرآیند تزریق سعی کنید ، لباس هایی سبک تر بپوشید .

هرچقدر بیشتر آب و مکمل بخورید ، بهتر است . این ماده موجبِ جذب بیشتر مواد معدنی و ویتامین ها خواهد شد . ولی برای میل این ویتامین ها دَست کم یک ساعت بعد از تزریق اقدام کنید . پس از اوزون تراپی بدون کفش و جوراب برروی سطح هایی سرد گام نگذارید .

پس حدالامکان پاهای خود را گرم نگه دارید . چرا که طی این مدت زمان پاهای شما بسیار حساس خواهد بود . سعی کنید ، غذاهای سنگین پس از انجام تزریق میل نکنید ! در واقع برای میزان تأثیرگذاری اوزون تراپی دیسک گردن بهتر است ، پس از تزریق غذای زیادی نخورید .

مراقبت های مربوط به بعد از انجام اوزون تراپی دیسک گردن

چه کسانی برای انجام اوزون تراپی مناسب نیستند ؟

این فرآیند درمانی برای افراد زیر چندان مناسب نیست !

  1. خانم هایی که شیرده یا باردار می باشند .
  2. افـــرادی که زیر هــــجده سال سن دارند .
  3. کـــسانی که پُر کـــاری که تیروئید دارند .

هزینه های مربوط به انجام اوزون تراپی

حال که شما با میزان تأثیرگذاری اوزون تراپی دیسک گردن آشنا شده اید ، با همدیگر درباره هزینه مربوطه به این کار صحبت کنیم .

برای تشخیص هزینه مربوطه ابتدا لازم است ، با پزشک متخصص صحبت کنید . چرا که لازم است ، تعداد جلسات لازم مشخص شود . هزینه چنین کاری ابتدا به شهر و نوع درمانگاه انتخابی و تجهیزات موجود در آن ها بستگی دارد .

از سویی هزینه کلّی این کار به تعداد جلسات لازم ، نواحی مورد درمان و تعداد دفعات لازم برای تزریق وابسته است .

بیشتر بخوانید: پی آر پی زانو

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود با شما درباره میزان تأثیرگذاری اوزون تراپی دیسک گردن صحبت کردیم . امیدواریم که شما با اکتفاء بدین مطلب بتوانید ، به بهترین نتیجه ها دست پیدا کنید . همانگونه که خواندید ، مزیت های این روش درمانی بسیار بوده و شما را در درمانِ دردها به شدّت یاری می رساند .

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.