مدت استراحت بعد از عمل زانو

آگر کاندیدای جراحی زانو هستید ، احتمالاً اولین مسئله ای که به ذهنتان می رسد مدت استراحت بعد از عمل زانو است ، چرا که شما می خواهید بدانید که چه انتظاری از عمل باید داشته باشید و چه مدت طول می کشد تا فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید .

اگر در حال انجام جراحی زانو هستید ، در اینجا آنچه می توانید برای آماده شدن برای یک روش موفقیت آمیز انجام دهید ، از جمله برنامه ریزی برای زمان بهبودی جراحی زانو و زمان بازگشت به کار آورده شده است ، با ما همراه باشید .

انواع جراحی زانو

در ابتدای مبحث مدت استراحت بعد از عمل زانو ، انواع جراحی زانو را بررسی می کنیم . وقتی زانو درد راه رفتن ، انجام فعالیت های روزانه یا لذت بردن از ورزش را برای شما سخت می کند ، وقت آن است که به دنبال درمان و مشاوره پزشکی باشید . اکثر متخصصان ارتوپدی قبل از توصیه جراحی ، درمان های محافظه کارانه مانند فیزیوتراپی یا یخ و گرما درمانی را شروع می کنند .

اگر این درمان‌های غیرتهاجمی نتوانند تسکین دهند ، درمان‌های جراحی در نظر گرفته می‌شوند . در حالی که شرایط پزشکی و صدمات زیادی وجود دارد که زانوها را تحت تأثیر قرار می دهد ، بیشتر آسیب ها را می توان با انجام یکی از چهار نوع رایج جراحی زانو ترمیم کرد :

  • استئوتومی زانو
  • آرتروسکوپی زانو
  • تعویض جزئی زانو
  • تعویض کامل زانو

بیشتر بخوانید: مشاوره رایگان ارتوپد

برنامه ریزی برای یک عمل زانو موفقیت آمیز

هنگامی که جراحی زانو شما برنامه ریزی شد ، لیستی از کارهایی که باید برای آماده شدن برای جراحی انجام دهید به شما داده می شود . موفقیت ‌آمیزترین جراحی‌ ها با تعهد به تکمیل دستور العمل‌های قبل از جراحی و ایجاد یک برنامه بهبود جراحی زانو شروع می‌شوند .

همچنین پزشک در ارتباط با روند درمان و جراحی ، مواردی که قبل از جراحی باید رعایت کنید و مدت استراحت بعد از عمل زانو نیز با شما صحبت می نماید .

قبل از جراحی زانو

قبل از جراحی ، پزشک دستورالعمل‌های واضحی را در مورد نحوه آماده شدن برای عمل به شما ارائه می‌دهد . این آماده سازی ها معمولاً از هفته ها قبل از عمل تا روز جراحی شروع می شود . آنها حتی ممکن است شامل دستورالعمل هایی برای هفته ها پس از جراحی باشند .

بسیار مهم است که دستورات پزشک خود را دنبال کنید و در صورت لزوم در مورد همه چیز از جمله مدت استراحت بعد از عمل زانو ، سؤال بپرسید .

دستورالعمل های معمول قبل از عمل عبارتند از :

  • تنظیم دارو : پزشک ممکن است داروهای قبل از جراحی مانند آنتی بیوتیک ها یا رقیق کننده های خون را تجویز کند یا از شما بخواهد که برخی از داروهای روزانه را برای مدتی قطع کنید .
  • فیزیوتراپی : قرار ملاقات PT قبل از عمل به فیزیوتراپیست این امکان را می دهد که یک مطالعه پایه در مورد عملکرد و آسیب مفصل زانو آسیب دیده دریافت کند یا به شما تمرینات قبل از عمل و با ضربه کم برای تقویت پا بدهد .
  • تغییرات سبک زندگی : پزشکان معمولاً ترک تنباکو ، کافئین و الکل را توصیه می کنند .
  • یک فرد برای پشتیبانی پیدا کنید : قبل و بعد از عمل در راه رفتن، رانندگی و کارهای روزانه به کمک نیاز دارید . یک فرد پشتیبان می تواند به شما در آماده سازی و ایمن نگه داشتن شما در طول بهبودی کمک کند .
  • خانه خود را آماده کنید : فضای زندگی شما باید برای بهبودی پس از جراحی آماده شود .

قبل از جراحی زانو

زمان ریکاوری جراحی زانو

فرآیند برنامه ریزی قبل از عمل شامل درک جدول زمانی بهبودی و مدت استراحت بعد از عمل زانو شما نیز می شود . بهبودی هر فرد به جراحی ، نوع آسیب ترمیم شده و وضعیت جسمی و روحی وی در زمان عمل بستگی دارد . با این حال ، هر جراحی دارای دستورالعمل های کلی است که می توانید برای برنامه ریزی زمان پس از جراحی خود از آنها استفاده کنید .

می توانید برای دو تا چهار روز بعد از جراحی در بیمارستان برنامه ریزی کنید . شما احتمالاً از یک دستگاه حرکت غیرفعال پیوسته زیر زانوی خود برای کمک به انعطاف پذیری مفصل استفاده خواهید کرد .

برای تثبیت مفصل برای چند هفته به عصا و زانوبند نیاز دارید . همچنین برای بازیابی قدرت و عملکرد به فیزیوتراپی و توانبخشی مفاصل نیاز خواهید داشت . در ارتباط با مدت استراحت بعد از عمل زانو ، شما می توانید انتظار داشته باشید که چهار تا شش هفته پس از جراحی استئوتومی زانو به شغل بی تحرک بازگردید و در عرض سه تا شش ماه به طور کامل بهبود پیدا کنید .

زمان ریکاوری جراحی زانو

بیشتر بخوانید: سوزن خشک

زمان استراحت بعد از عمل آرتروسکوپی زانو

عمل آرتروسکوپی زانو کم تهاجمی است و برای مشکلات مختلف زانو ، به ویژه برای آسیب های رباط ها و منیسک توصیه می شود . آرتروسکوپی زانو معمولا به صورت سرپایی انجام می شود ، به این معنی که شما در همان روز به خانه خواهید رفت .

در این روش ، مدت استراحت بعد از عمل زانو و دوره نقاهت بسیار کمتر از سایر جراحی ها است . شما ممکن است به یک فیزیوتراپ یا یک برنامه ورزشی ارجاع دهید تا زانو را در دستورالعمل‌های مناسب خود انعطاف‌پذیر نگه دارید . احتمالاً برای چند هفته به عصا نیاز خواهید داشت تا به کاهش وزن و کمک به راه رفتن کمک کند . همچنین زانوبند ممکن است برای چند هفته لازم باشد .

اکثر مردم می توانند یک یا دو هفته پس از جراحی به کار برگردند ، اما برای رسیدن به محل کار به امکاناتی نیاز دارند زیرا احتمالاً نمی توانید رانندگی کنید یا از پله ها استفاده کنید . در عرض یک تا دو ماه پس از مدت استراحت بعد از عمل زانو ، می ‌توانید به فعالیت‌ های عادی بازگردید و بهبودی کامل ، بسته به پیچیدگی عمل ، چند ماه تا یک سال طول می‌کشد .

زمان استراحت بعد از عمل آرتروسکوپی زانو

زمان استراحت جراحی تعویض جزئی یا کامل زانو

تعویض جزئی یا کامل زانو یکی از رایج ترین عمل های زانو است و طولانی ترین زمان بهبودی جراحی زانو را دارد . بیماران مبتلا به آرتریت شدید یا بیماری های دژنراتیو مفصلی می توانند از تعویض مفصل زانو بهره مند شوند .

پس از یک جراحی تعویض کامل زانو ، احتمالاً یک تا سه روز را در بیمارستان برای بهبودی ، شروع فیزیوتراپی و استفاده از دستگاه حرکت غیرفعال مداوم سپری خواهید کرد . یک وسیله حرکتی مانند ویلچر یا عصا برای یک تا سه هفته مورد نیاز است .

اگر شغل شما بی تحرک است ، می توانید در عرض چهار تا شش هفته کار را از سر بگیرید و بعد از سه ماه به کار فعال تر بپردازید . احتمالاً در عرض شش ماه تا یک سال بهبودی کامل خواهید داشت تا یک جایگزین کامل انجام شود .

جراحی تعویض جزئی زانو چند ساعت طول می کشد و در رابطه با مدت استراحت بعد از عمل زانو در این نوع جراحی می توان گفت ، احتمالاً یک تا سه روز در بیمارستان خواهید ماند . شما می توانید فوراً روی زانوی خود وزن بیاندازید و احتمالاً از دستگاه حرکت غیرفعال مداوم استفاده کرده و فیزیوتراپی را در بیمارستان شروع خواهید کرد .

می توانید انتظار داشته باشید که بدون استفاده از وسایل کمکی مانند عصا یا واکر در عرض سه تا چهار هفته راه بروید . شما باید در عرض شش تا هشت هفته تقریباً عملکرد کامل خود را بازیابی کنید .

بیشتر بخوانید: پی آر پی زانو

کلام پایانی

یکی از بهترین راه ‌ها برای تسریع زمان بهبودی و مدت استراحت بعد از عمل زانو ، استفاده از تیم توانبخشی ارتوپدی دکتر یاسر نژادی است . توانبخشی ارتوپدی با کاهش درد و افزایش تحرک و انعطاف به زانوی شما کمک می کند تا عملکرد و قدرت خود را بازیابد . تیم ما متشکل از متخصصان اسکلتی- عضلانی مانند فیزیاتر ( پزشک توانبخشی ) ، فیزیوتراپیست و پرستار است . برای تعیین وقت به وب سایت ما مراجعه نمایید .

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.