تعویض مفصل زانو بدون بیهوشی

تعویض مفصل زانو بدون بیهوشی یک جراحی خاص است و خطرات ناشی از بیهوشی را به دنبال نخواهد داشت. این جراحی برای کسانی که از درد های شدید موجود در زانو رنج می برند، به شکلی معجزه آسا عمل می کند و سبب رفع هر گونه درد و رنج خواهد شد.

اما قطعا این جراحی وابسته به شرایط خاصی است و صرف انجام دادن آن با بهبودی همراه نخواهد بود، لازم بوده تا این جراحی توسط ماهرترین پزشک متخصص انجام شود. با توجه به این که در این فرآیند بیمار بیهوش نخواد شد، لازم بوده تا جراحی با دقت و ظرافت بیشتری اجرا گردد.

در این مقاله خواهان بررسی این عمل مهم از جهات مختلف هستیم و به خوبی آن را تشریح خواهیم کرد. خواهشمندیم در این مقاله با ما همراه شوید.

آیا تعویض مفصل زانو بدون بیهوشی امکان پذیر است؟

تعویض مفصل زانو بدون بیهوشی یک اقدام فوق العاده می باشد. عمل تعویض مفصل زانو یک روش خاص بوده، که هدف آن جایگزینی مفصل زانوی آسیب دیده با یک مفصل مصنوعی است. این عمل معمولاً برای بیمارانی که با آرتروز زانوی شدید یا آسیب دیگری در مفصل زانو مواجه هستند، توصیه می شود.

عمل تعویض مفصل زانو معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، اما در برخی موارد می توان از بی حسی موضعی نیز استفاده کرد. در بیهوشی موضعی، یک بلاک عصبی در ناحیه زانو تزریق می شود تا بیمار احساس درد نکند. این روش معمولاً باعث کاهش خطرات مربوط به بیهوشی عمومی می کردد و زمان بازگشت به فعالیت های روزمره و تحمل درد پس از عمل نیز در آن کمتر است.

مهم ترین شاخصه تعویض مفصل زانو بدون بیهوشی دقیقا استعمال مواد بی حسی به جای بیهوشی است، وگرنه در سایر مراحل هیچ گونه تفاوتی نخواهد داشت و لازم بوده که درمان های توانبخشی که از طریق فعالیت های فیزیوتراپی صورت می پذیرد، دقیقا اجرا شود.

توجه داشته باشید، که افراد نمی توانند بدون هیچ گونه تحقیقاتی در خصوص انجام عمل تعویض مفصل زانو بدون بیهوشی درخواست داشته باشند.

چرا که هر فرد ویژگی های خاصی دارد. به عنوان مثال بعضی از افراد به هیچ عنوان نمی توانند دارو های بیهوشی را دریافت کنند، چرا که احتمال به هوش نیامدن ایشان وجود دارد و در برخی از افراد استعمال دارو های بی حسی خطراتی را به همراه دارد.

از این رو در خصوص انجام جراحی تعویض مفصل زانو با بیهوشی و یا بی حسی لازم بوده، حتما با پزشک مشورت شود و دستورات لازم از طرف ایشان دریافت گردد.

"آیا

نحوه انجام فرآیند تعویض مفصل زانو بدون بیهوشی

تعویض مفصل زانو بدون بیهوشی یک جراحی جدید بوده، که برای بسیاری از افراد که قادر به انجام این جراحی با بیهوشی نیستند، تجویز می شود. انجام این جراحی وابسته به مراحل خاصی است، که به آن ها اشاره می نماییم؛

  1. مشاوره پیش از عمل: قبل از انجام این عمل جراحی، بیمار باید با پزشک خود مشورت نمایید. پزشک بررسی های لازم را انجام می دهد و شرایط فرد را ارزیابی می کند. در این مرحله، بیمار می تواند به پزشک خود درباره توقعات، سوالات و نگرانی های خود صحبت کند.
  2. آماده سازی قبل از عمل: تست های قبل از عمل مانند؛ آزمایش خون، آزمایش ادرار و آزمایش های تصویری مانند ایکس ری و آنژیوگرافی همگی باید یکی پس از دیگری طی شوند، تا شرایط بیمار به خوبی سنجیده شود. همچنین، قبل از عمل بیمار باید رژیم غذایی خاصی را دنبال نماید و دارو های خاصی را مصرف کند و یا از استفاده آن ها دست نگه دارد.
  3. بیهوشی موضعی: در روش تعویض مفصل زانو بدون بیهوشی، معمولاً از بی حسی موضعی استفاده می شود. پس از آن که نتایج تمامی آزمایش ها صادر شد و پزشک جراحی را شروع کرد، اقدامی خاص جهت رفع درد ناشی از جراحی صورت می پذیرد، برای این امر یک بلاک عصبی در ناحیه زانو تزریق خواهد شد. این روش باعث کاهش خطرات مربوط به بیهوشی عمومی می شود و قطعا مزایایی را به همراه دارد.
  4. عمل جراحی: پس از بیهوشی موضعی، جراح شروع به انجام عمل تعویض مفصل زانو می کند. در این مرحله، مفصل زانوی آسیب دیده باز شده و مفصل مصنوعی جایگزین می شود. جراح ممکن است از روش های جراحی باز یا بسته استفاده کند.
  5. مراقبت پس از عمل: پس از عمل تعویض پیوستگی دو استخوان زانو بدون بیهوشی بیمار باید زمانی را در بیمارستان بستری شود، تا دوره نقاهت و بهبودی طی گردد، بستری شدن اقدامی بسیار مهم و ضروری است، پرستاران و پزشکان شما به بیمار راهنمایی های لازم را در مورد تغذیه، داروها، تمرینات فیزیوتراپی و جلسات پیگیری ارائه کرده و عکس العمل فرد را بعد از جراحی بررسی خواهند نمود.

در نهایت، باید به یاد داشته باشید که هر فرد و هر عمل جراحی ممکن است نیازهای متفاوتی داشته باشد. انجام تعویض مفصل زانو بدون استفاده از بیهوشی نیازمند بررسی های زیادی است و بایستی حتما توسط یک پزشک ماهر و متخصص به بهترین نحو ممکن انجام شود.

بیشتر بخوانید: تعویض مفصل زانو با پروتز آمریکایی

تعویض مفصل زانو بدون بیهوشی مناسب چه کسانی است؟

عمل تعویض مفصل زانو بدون بیهوشی یک روش جدید و نوین در جراحی مفصل زانو است، که به برخی بیماران مناسب می باشد.

این روش که به عنوان تعویض مفصل زانو با بی حسی موضعی یا بیهوشی محلی نیز شناخته شده است، برای برخی از بیمارانی که شرایط خاصی دارند، گزینه ای مناسب تلقی می شود. این روش برای افراد خاصی تجویز خواهد شد، به موارد زیر توجه نمایید؛

  1. افرادی که قادر به دریافت مواد بیهوشی نیستند:

 – افرادی که به دلیل مشکلات پزشکی، مانند بیماری های قلبی-عروقی، بیماری های تنفسی مزمن، دیابت و سایر مشکلات پزشکی، قادر به دریافت بیهوشی کلی نیستند. برای ایشان استعمال بی حس کننده ها گزینه بهتری خواهد بود.

 – افرادی که سابقه حساسیت و عوارض جانبی جدی از جمله تنگی نفس، آریتمی قلبی و حساسیت پوستی نسبت به مواد بیهوشی دارند، نیز در این گروه قرار می گیرند.

  1. افرادی که بیهوشی برایشان خطرناک است:

 – بعضی از افراد به دلیل وضعیت سلامتی شان مانند؛ سن بالا، بیماری های مزمن، ضعف عمومی و سایر عوامل، بیهوشی برایشان خطرناک است. در این شرایط بهتری انتخاب، انجام تعویض پیوستگی دو استخوان زانو بدون بیهوشی خواهد بود.

 – در صورتی که فرد در گذشته تجربه عوارض جانبی جدی از جمله عفونت، خونریزی بیش از حد و تشکیل لخته خون در پس از بیهوشی داشته باشد، نباید برای انجام جراحی بی‌هوش شود.

  1. افرادی که به مواد بیهوشی حساسیت دارند:

 – افرادی که در گذشته نشانه های حساسیت از جمله آلرژی، تنگی نفس و آریتمی قلبی نسبت به مواد بیهوشی نشان داده اند، باید با بی حسی عمل خود را انجام دهند.

 – افرادی که سابقه حساسیت به داروها و مواد شیمیایی دارند، برای انجام جراحی مفصل زانو، نباید از مواد بیهوشی استفاده کنند.

مهم است بدانید که تعویض مفصل زانو بدون بیهوشی تحت عنوان “تعویض مفصل زانو تحت بی حسی موضعی” شناخته می شود. در این روش، محل تزریق مواد بی حسی محدود شده و بقیه بدن همچنان بیدار و بدون بیهوشی باقی می ماند.

قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد تعویض پیوستگی دو استخوان زانو بدون بیهوشی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و شرایط را به خوبی بسنجید و مزایا و معایب این روش را بررسی نمایید.

"</p

مزایا و معایب عمل تعویض مفصل زانو بدون بیهوشی

تعویض مفصل زانو بدون بیهوشی روش خاصی بوده، که این روز ها با استقبال زیادی مواجه شده است. این روش دارای مزایا و معایبی می باشد، که به بررسی آن می پردازیم؛

مزایا:

  1. کاهش خطرات بیهوشی: یکی از مزایای اصلی عمل تعویض مفصل زانو بدون استفاده از بیهوشی، کاهش خطرات مربوط به بیهوشی عمومی است. بیهوشی عمومی می تواند عوارض جانبی جدی مانند عفونت، نارسایی تنفسی و تشنج را به همراه داشته باشد. با استفاده از بی حسی موضعی یا بیهوشی محلی، خطرات مربوط به بیهوشی عمومی به طور قابل توجهی کاهش می یابد.
  2. زمان بستری کوتاه تر: برخلاف عمل تعویض مفصل زانو با بیهوشی عمومی که ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان برای مدت طولانی تری داشته باشد، این جراحی معمولاً به مدت کوتاه تری نیاز به بستری دارد. این به معنای بازگشت سریع تر به خانه و ادامه فرآیند بهبودی است.
  3. کاهش درد و عدم نیاز به استفاده از مسکن های قوی: با تعویض پیوستگی دو استخوان زانو بدون بیهوشی، بیمار تجربه درد اندکی داشته و دوره نقاهت آن راحت تر طی می شود، چرا که نیازی به مصرف و تزریق مسکن های قوی نخواهد بود.

معایب:

  1. محدودیت در دسترسی به منطقه عمل: با انجام عمل تعویض مفصل زانو بدون بیهوشی عمومی، پزشک به منطقه عمل دسترسی خوبی دارد و با دید بهتر و کنترل موثری جراحی را انجام می دهد. با این حال، در برخی موارد پیچیده، ممکن است دسترسی کافی به منطقه عمل مشکل ساز شود.
  2. محدودیت در تحمل بیمار: در عمل تعویض پیوستگی دو استخوان زانو بدون بیهوشی بیمار کاملا هشیار خواهد بود و ممکن است هیجانات و استرس های بیمار در این شرایط بیشتر باشد.
  3. محدودیت در انجام عملیات پیچیده: این جراحی معمولاً برای موارد ساده تر آرتروز زانو توصیه می شود. در صورتی که بیمار دچار مشکلات جدی مفصل زانو است، یا نیاز به تعویض قسمت های بیشتری از مفصل زانو دارد، بیهوشی حین جراحی لازم بوده و نمی توان از بی حسی استفاده نمود.
  4. "مزایا

کلام نهایی

در این مقاله به بررسی تعویض مفصل زانو بدون بیهوشی پرداختیم. این جراحی این روز ها از محبوبیت زیادی برخودار است و خیلی از افراد که کاندیدای جراحی مفصل زانو می باشند، خواهان انجام این عمل هستند.

این جراحی با خطرات بیهوشی و عوارض بعد از آن مواجه نیست، اما صرفا بهترین گزینه نخواهد بود و بایستی مولفه های دیگری همچون شرایط بیمار و میزان آسیب دیدگی آن بررسی شود.

برای آن که نتیجه جراحی کاملا مثبت باشد و بیمار به بهبودی کامل برسد، لازم بوده به یک کلینیک تخصصی همچون دکتر یاسر نژادی مراجعه شود. دکتر یاسر نژادی عملکرد بسیار خوبی داشته و از سابقه درخشانی بهره مند است.

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.