بهترین دارو برای درد مفصل زانو در طب سنتی

بهترین دارو برای درد مفصل زانو در طب سنتی چیست؟ افراد زیادی ممکن است روزانه درد زانو را تجربه کنند. درد زانو مختص قشر خاصی نبوده و بانوان، آقایان، افراد مسن و حتی کودکان نیز می توانند این مشکل، یعنی زانو درد را تجربه نمایند. هرچند که زانو درد ممکن است مشکل جدی نباشد ولیکن جزو دردهای طاقت فرسا به شمار می رود.

طب سنتی همواره داروهایی را برای درد مفاصل و زانو درد پیشنهاد می کند که، می توانند در بهبود زانو درد موثر واقع شوند. به همین دلیل در نظر داریم که، در این مبحث به بررسی بهترین دارو برای درد مفصل زانو در طب سنتی بپردازیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

درمان گیاهی زانودرد

در این بخش از مبحث بهترین دارو برای درد مفصل زانو در طب سنتی، به روش های درمانی این عارضه در علم طب سنتی می پردازیم. بسیاری از دردهای زانو به واسطه استفاده از برخی گیاهان قابل تسکین هستند. امروزه گیاهان زیادی جهت درمان درد مفاصل و پیشگیری از التهاب شناخته شده اند.

رفع دردهای عضلانی و زانو درد به واسطه استفاده از برخی گیاهان در طب سنتی و نوین امکان پذیر است. در علم پزشکی از برخی از عصاره این گیاهان دارویی در تولید داروهای شیمیایی نیز استفاده می شود. در ادامه با چند روش و داروی گیاهی جهت رفع عارضه زانو درد آشنا می شویم.

سرکه سیب

سرکه سیب به واسطه داشتن یک اثر قلیایی می تواند به کاهش زانو درد کمک شایانی کند. اثر قلیایی سرکه سیب باعث تجزیه مواد و سموم مضر تجمع یافته در مفصل زانو می شود. با استفاده از این سرکه می توان توان روان کننده مفصل زانو و افزایش تحرک پا در ناحیه زانو را چند برابر نمود.

به منظور کاهش درد زانو با استفاده از سرکه سیب، ابتدا دو فنجان آب تصفیه شده تهیه کنید و دو قاشق چای خوری سرکه سیب را به آن بیفزایید. این نوشیدنی را، در طی روز کم کم استفاده کنید. در ادامه مبحث بهترین دارو برای درد مفصل زانو در طب سنتی به یک گیاه درمانی دیگر اشاره می نماییم.

چای سبز

در این بخش از مبحث بهترین دارو برای درد مفصل زانو در طب سنتی، در نظر داریم که روند تاثیر چای سبز بر روی درد زانو را بررسی کنیم. چای سبز به واسطه برخورداری از آنتی اکسیدان بسیار بالا علاوه بر پیشگیری از برزو آرتروز و روماتیسم مفصلی می تواند به کاهش التهاب مفصل و زانو کمک کند.

چای سبز محتوی نوعی ماده به نام کتچین است که، دارای قدرت بی مثالی در کنترل التهاب و درد ناشی از آرتروز و آرتریت است. با توجه به میزان بالای تاثیر چای سبز بر روی سیستم ایمنی بدن می توان تاثیرات ضد ویروسی آن را درون بدن نیز مشاهده نمود.

طی مطالعات و تحقیقات به عمل آمده توسط دانشمندان علم پزشکی تاثیرات فوق العاده چای سبز بر روی بهبود حافظه نیز نمایان شده است. به یاد داشته باشید علی رغم تمامی مزایا و فواید چای سبز همواره مصرف آن باید در حد اعتدال صورت گیرد.

درمان درد مفصل زانو در طب سنتی

زردچوبه

در ادامه مطلب بهترین دارو برای درد مفصل زانو در طب سنتی، بررسی عملکرد ماده ای به نام زردچوبه بر روی کاهش درد زانو خواهیم پرداخت. زرد چوب سرشار از کورکومین است. این نوعی ترکیب شیمیایی به شمار می رود که، دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی می باشد.

به همین دلیل زردچوبه به کاهش درد عضلانی و مفصلی کمک شایانی می کند. طی تحقیقات به عمل آمده اثر زردچوبه بر روی پیشگیری از پیشرفت رماتیسم مفصلی ثابت شده است. می توانید نصف قاشق غذاخوری زنجبیل و زردچوبه را، به یک فنجان آب بیافزایید.

محلول را حدود ۱۰ دقیقه بر روی اجاق گاز بجوشانید و سپس صاف کرده همراه با اندکی عسل مخلوط کنید و بنوشید. همچنین، می توانید تنها از پودر زردچوبه به همراه آب جوشانیده شده و کمی عسل استفاده کنید. بهترین دارو برای درد مفصل زانو در طب سنتی زردچوبه می باشد.

فلفل هندی

در این بخش از مطلب بهترین دارو برای درد مفصل زانو در طب سنتی یک روش درمانی به وسیله فلفل هندی برای رفع زانو درد را، به شما معرفی می کنیم. دو قاشق غذاخوری پودر فلفل هندی را درون نصف فنجان روغن زیتون ولرم مخلوط کنید تا، خمیری به دست آورید.

خمیر به دست آمده را به مدت یک هفته بر روی ناحیه آسیب دیده استفاده کنید. فلفل هندی به دلیل داشتن کپسایسین می تواند به عنوان یک تسکین دهنده به شمار رود. کپسایسین به دلیل ایجاد احساس گرما در ناحیه زانو می تواند به کاهش درد کمک کند.

درد مفصل زانو در طب سنتی

روغن کرچک

در این بخش از مبحث بهترین دارو برای درد مفصل زانو در طب سنتی به بررسی اثر و عملکرد روغن کرچک بر روی درد مفاصل زانو خواهیم پرداخت. وجود ماده ای به نام اسیدریسینولئیک درون روغن کرچک می تواند به عنوان یک ماده مغذی، قوی و ضد التهابی بر روی درد زانو عمل کند.

روغن کرچک از دیرباز و حتی در دست نوشته های حاصل از زمان یونانی باستانی به عنوان یک راه حل فوق العاده در کاهش درد زانو اشاره شده است. برای استفاده از روغن کرچک می توانید یک الی دو قاشق غذاخوری را مقداری گرم کرده و سپس بر روی زانوی آسیب دیده بمالید.

گیاه تولسی

در ادامه مطلب بهترین دارو برای درد مفصل زانو در طب سنتی، معرفی گیاه تولسی یا ریحان مقدس خواهیم پرداخت. این گیاه سرشار از خواص ضد روماتیسم و حتی ضد اسپاسم می باشد. به همین دلیل برای درمان درد زانو استفاده می گردد.

روش استفاده از گیاه تولسی یا ریحان مقدس افزودن چند برگ از ریحانه مقدس به یک فنجان آب در حال جوش است. پس از اینکه این مواد چند دقیقه جوشید می توانید آن را خاموش کرده و پس از استراحت دادن روزی ۲ الی ۳ فنجان از مواد را بنوشید.

کلام پایانی

طی تحقیقات به عمل آمده، زردچوبه به دلیل دارا بودن ماده ای به نام کورکومین می تواند به عنوان بهترین دارو برای درد مفصل زانو در طب سنتی عمل کند. دردهای خفیف و متوسط زانو را می توان با استفاده از مواد گیاهی ذکر شده در این مطلب درمان نمود.

ولیکن در صورت ابتلا به زانو دردهای شدید پیشنهاد می شود به دکتر یاسر نژادی متخصص ارتوپدی مراجعه کنید. دکتر یاسر نژادی با داشتن بیش از ۲۰۰ عمل جراحی تعویض مفصل زانوی موفق جزو انجمن پزشکان ارتوپدی ایران به شمار می رود.

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.