آب آوردن زانو در طب سنتی

عارضه آب آوردن زانو جزو عوارض التهابی در ناحیه زانو می باشد که در اثر دلایل و علل فراوانی پدید می آید. گاهی اوقات می توان این عارضه را در منزل و با استفاده از طب سنتی درمان نمود. اکثر اوقات تمایل دارند که این مشکل را در خانه و با استفاده از این علم سنتی درمان نمایند.

آب آوردن زانو در طب سنتی دارای درمان های مختلفی است که در نظر داریم در این مطلب در رابطه با این درمان های خانگی با شما به بحث و گفتگو بپردازیم. پیشنهاد می شود به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این عارضه و روش های درمان آن این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

آب آوردن زانو چیست؟

آوردن زانو یکی از عوارض بسیار جدی و به شدت دردناک است که ممکن است تمامی افراد در طول دوران زندگی خود با آن روبرو شوند. در علم نوین پزشکی به عارضه آب آوردن زانو افیوژن زانو نیز گفته می شود. این عارضه دلایل بسیار فراوانی دارد که در اثر ابتلا به این دلایل فرد دچار افیوژن زانو خواهد شد.

در اثر عارضه آب آوردن زانو مفصل زانو مایعات بیش از حد و فراوانی را ترشح کرده که باعث تورم و درد شدید در ناحیه زانو خواهد شد. آب آوردن زانو در طب سنتی نیز درمان هایی دارد. اکثر افراد در نظر دارند تا با استفاده از طب سنتی این عارضه را درمان نمایند.

آب آوردن زانو چیست؟
آب آوردن زانو چیست؟

علل پدید آمدن افیوژن زانو چیست؟

آب آوردن زانو در طب سنتی نیز به راحتی قابل درمان است. آب آوردن زانو دارای علل فراوانی است عمده ترین علت آن ابتلا به بیماری آرتروز زانو می باشد. نتیجه آرتروز بیماری ایجاد فرسایش در بافت غضروفی خود زانو است که، با درد همراه می شود.

البته البته ناگفته نماند که، شایعه آب آوردن زانو دلایل متفاوتی نیز دارد. از جمله اینکه در شرایطی که مفصل زانو و غضروف آن دچار انواع آسیب دیدگی می شوند و یا اینکه فرد به انواع آرتروزهای التهابی هم چون نقرس و رماتیسم مبتلا شده باشد.

در صورتی که آب آوردن زانو در طب سنتی راه حلی داشته باشد بایستی حتماً نسبت به استفاده از راه درمان آن اقدام نمود در غیر این صورت آب آوردن زانو می تواند به آسیب بافت مفصل زانو منجر شود. همچنین این عارضه به ترتیب و مرور زمان باعث زوال غضروف و همچنین ایجاد نرمی در استخوان شود.

درمان های عارضه آب آوردن زانو

عارضه آب آوردن زانو با درد ناراحتی و عدم تحمل برای فرد مبتلا همراه است. در صورت ابتلا به این عارضه ممکن است حتی فرد به کیست هایی در پشت زانو نیز مبتلا شود. راه حل های ابتدایی جهت درمان آب آوردن زانو استفاده از کمپرس سرد جهت بهبود یافتن درد است.

این عارضه خطر چندانی ندارد اما ممکن است علامت بسیار جدی و هشداری از بروز افیوژن زانو باشد. در این صورت حتماً فرد بایستی به پزشک متخصص مراجعه کند تا نسبت به درمان اقدام شود. معمولاً به منظور کاهش تورم زانو پیشنهاد می شود فرق مبتلا به این عارضه به استراحت بپردازد.

به منظور درمان آب آوردن زانو در طب سنتی پیشنهاد می شود از زانوبندهای طبی و انواع بریس ها استفاده کرد تا زانو تحت فشار قرار گیرد و تورم به شدت کاهش یابد. استفاده از زانوبندها منحصر به درمان آب آوردن زانو نبوده و برای پشتیبانی پیشگیری از انواع آسیب دیدگی زانو و همچنین محافظت زانو استفاده می شود.

روش درمانی دیگری برای این عارضه وجود دارد و آن بالا نگه داشتن زانو می باشد. هنگامی که زانو بالا نگه داشته شود فشار از روی مفصل زانو به شدت کاهش یافته و گردش خون به سمت فوقانی بدن منتقل خواهد شد. منظور بالا نگه داشتن زانو می توانید از چند بالش در زیر زانو استفاده کنید.

درمان های سنتی عارضه آب آوردن زانو

آب آوردن زانو در طب سنتی از طریق چندین روش قابل درمان است. اولین روش استفاده از زالو درمانی است. زالو درمانی از جمله روش های درمانی بسیار قدیمی است که، قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال دارد. تکنیک درمانی به چین و یونان باستان باز می گردد.

در این روش ۴ الی ۷ عدد زالو را بر روی زانوی آب آورده قرار می دهند و زالوها با سوراخ کردن زانو باعث استخراج مایعات اضافی تجمع شده در زانو می شوند. حتماً برای انجام این روش به کلینیک های معتبر و کاملاً بهداشتی مراجعه نمایید.

درمان های سنتی عارضه آب آوردن زانو
درمان های سنتی عارضه آب آوردن زانو

رفع زانو درد با زردچوبه

درمان آب آوردن زانو در طب سنتی به واسطه زردچوبه کاملاً امکان پذیر است. زردچوبه به واسطه داشتن ماده ای به نام کورکومین دارای فواید بی نظیری است. به منظور درمان درد زانو نصف قاشق غذاخوری زردچوبه را با نصف قاشق غذاخوری زنجبیل درون یک فنجان آب ریخته و حدود ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا محلول بجوشد.

پس از گذشت ۱۰ دقیقه محلول به دست آمده را از صافی رد کرده و اندکی عسل به آن اضافه نمایید. از محلول به دست آمده روزی دو بار به اندازه یک قاشق میل کنید. این محلول به درمان زانو کمک شایانی می کند. می توانید یک قاشق زردچوبه را با یک لیوان شیر جوشانده و با یک قاشق عسل مخلوط کرده و میل کنید.

سرکه سیب درمان زانو درد

سرکه سیب درمان آب آوردن زانو در طب سنتی می باشد. به منظور درمان تورم و درد ناشی از آب آوردن زانو می توانید یک دستمال تمیز و یا حوله را درون سرکه سیب خیس کرده و بر روی ناحیه متورم قرار دهید. حوله و یا دستمال را با استفاده از یک نایلون پلاستیکی پوشانده و کل شبانه روز بر روی زانو قرار دهید.

این کار را هفته ای یک بار تکرار کنید تا تاثیر سرکه سیب بر روی زانو درد را، مشاهده کنید. سرکه سیب در طب سنتی به واسطه برخورداری از انواع ویتامین ها و فواید دارای مصارف درمانی فراوانی می باشد که، درمان آب آوردن زانو در طب سنتی یکی از آن ها است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

کلام پایانی

آب آوردن زانو در طب سنتی روش های درمانی متعددی دارد. این عارضه در صورت بروز با درد ناراحتی تورم فراوانی همراه است. در صورت ابتلا به عارضه افیوژن زانو و یا آب آوردن زانو حتماً بایستی به یک متخصص مراجعه نمایید.

دکتر یاسر نژادی متخصص ارتوپدی بوده که، در زمینه درمان و رفع دردهای ناشی از آرتروز دردهای مفصلی و جراحی زانو و همچنین تعویض مفصل زانو دارای سابقه فراوانی می باشد. به منظور دریافت ویزیت توسط دکتر نژادی می توانید به وب سایت ایشان مراجعه نمایید.

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.