فیزیوتراپی بعد از جراحی زانو

 فیزیوتراپی بعد از جراحی زانو نقش اساسی را در ریکاوری بعد از این عمل جراحی ایفا می کند و مزایای زیادی دارد. از مزایای فیزیوتراپی پس از این عمل می توان به بهبود توانبخشی، کاهش درد و تقویت عضلات اشاره کرد.
فیزیوتراپی بعد از جراحی زانو نقش اساسی در بهبودی و توانبخشی بیمار دارد و به انها کمک می کند، تا سریع تر فعالیت های عادی خود را از سر بگیرند و دوره نقاهت تنها کوتاه تر باشد و این بار بدون درد و مشکل کارهای روزمره خود را انجام دهند.

برای دریافت پاسخ سئوالات زیر ، ویدئو را ببینید :
1. چرا بعد از عمل تعویض مفصل زانو ، فیزیوتراپی انجام می شود ؟
2 . شرایط فیزیوتراپی مناسب برای مراجعه
..

..

مزایای فیزیوتراپی بعد از جراحی زانو

فیزیوتراپی نقش مهمی در بهبودی پس از جراحی زانو ایفا می‌کند و فواید بی‌شماری را ارائه می‌کند که باعث توانبخشی مؤثر و بهبودی سریع‌تر می‌شود. در ادامه به مزایایی اشاره می کنیم که اهمیت فیزیوتراپی را در این زمینه نشان می دهد. 

کاهش تورم و درد  :
فیزیوتراپی از تکنیک‌هایی مانند سرما درمانی و درمان‌های دستی برای کاهش تورم و کاهش درد استفاده می کند، تا فرد در دوره نقاهت درد کمتری را تحمل کند.‌

بازیابی دامنه حرکتی :
فیزیوتراپیست از طریق تمرینات خاص به بیمار کمک می کند تا دامنه حرکتی کامل زانو را بازیابی کند و از خشکی مفصل جلوگیری کند.

·  تقویت عضلات :
 فیزیوتراپی شامل برنامه های ورزشی شخصی شده برای تقویت عضلات اطراف زانو، ایجاد ثبات و پشتیبانی از مفصل در حین حرکت است و برنامه‌های تمرین برای همه افراد یکسان نیست.

پیشگیری از عوارض :
انجام فیزیوتراپی بعد از جراحی زانو به جلوگیری از عوارض پس از این عمل مانند ایجاد چسبندگی، انقباضات و ضعف عضلانی کمک می کند.

فیزیوتراپی بعد از جراحی زانو
فیزیوتراپی بعد از جراحی زانو

بازگشت به فعالیت های روزانه و ورزشی :
فیزیوتراپی توان بخشی را به بیمار می بخشد و به او کمک می کند، تا فعالیت های روزانه و ورزشی خود را از سر بگیرد و استقلال و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشد.

·  شخصی بودن درمان :
مزیت دیگر فیزیوتراپی بعد از جراحی زانو فردی بودن تمرینات است. هر بیمار شرایط جسمانی خاصی دارد و فیزیوتراپی با توجه به شرایط هر فرد یک برنامه تمرین برای او در نظر می گیرد.

پیگیری و نظارت :
فیزیوتراپیست از نزدیک پیشرفت بیمار را زیر نظر دارد و در صورت لزوم برنامه درمانی را برای اطمینان از بهبودی ایمن و موثر تنظیم می کند.

دستورالعمل‌هایی برای پیشگیری از آسیب‌های آینده :
فیزیوتراپی علاوه بر کمک به بهبودی پس از جراحی، دستورالعمل‌هایی را برای پیشگیری از آسیب‌های آینده با هدف حفظ سلامت زانو در طولانی‌مدت ارائه می‌کند.

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =