جراحی آرتروسکوپی زانو چگونه انجام می شود؟

جراحی که به نام لیزری، در بین بیماران شناخته شده است و از آن سوال می پرسند ، همان جراحی به روش آرتروسکوپی است .

گاها بیماران از ما می‌پرسند، من که می خواهم جراحی در ناحیه زانو انجام دهم، پزشک چگونه این جراحی را انجام می دهد ؟ آیا این جراحی ، لیزری می باشد یا بصورت معمولی انجام می گیرد ؟

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره مفصل زانو

 

جراحی آرتروسکوپی زانو چگونه انجام می شود؟
جراحی آرتروسکوپی زانو چگونه انجام می شود؟

 

این جراحی به روش آرتروسکوپی هم محدودیت های خاص خود را در کنار بسیاری از مزایا و پیشرفت هایی که کرده ، دارد .

یعنی در هر صورت ما از یک فضای محدود وارد زانوی بیمار می شویم . ولی نوع جراحی باید طوری باشد که نیاز به اکسپوژر بیشتر باز کردن مفصل زانو نداشته باشد .

با یک تکنیک خوب، اثرات بسیار کمی بر روی زانوی بیمار بعد از جراحی باقی می ماند و در گاهی موارد هم به صورت باز هم نمی شود آن جراحی را انجام داد و صد درصد نیاز است که با وسایل آرتروسکوپی و تجهیزاتی که در این زمینه وجود دارد ، این کار انجام شود .

 

 

ورودی جراحی که باید کار را انجام بدهد دوربین می باشد که باید داخل زانوی بیمار را ببیند . یعنی با یک صفحه مقطع باریکی ما باید وارد زانوی بیمار شویم که بر اساس آن ال سی دی و دوربین و امکانات سمعی و بصری که بر پایه دیجیتال وجود دارد ، ما بتوانیم داخل زانوی بیمار را در حین عملیات جراحی ببینیم و وسایلی که استفاده می شود از نقطه دیگری وارد زانو می شود . آن هم به همان اندازه و  همان سطح مقطع می باشد تا اثرات کمی داشته باشد . یعنی وسایلی که داخل زانو استفاده می کنیم هم به همان اندازه دوربین یک شکاف روی زانو داده می‌شود و ما از یک طرف داخل زانو را می بینیم و از جهت دیگر آن جراحی هایی که مد نظرمان است را انجام می دهیم.
 ترمیم مینیسک یکی از این جراحی هاست که ما باید بتوانیم این ترمیم مینیسک را با همین سطح و همین مقطعی که است وارد زانو شویم تا بتوانیم این مینیسک را برای بیمار ترمیم کنیم و نسبت به جراحی هایی که می توان انجام داد ، وسایل و تجهیزات متفاوتی را در داخل زانوی بیمار استفاده خواهیم کرد.

دکتر یاسر نژادی : متخصص ارتوپدی – جراح زانو
تلفن مستقیم : 09380093838 – 22018658 – 021
آدرس : تهران، زعفرانیه ،خیابان طاهری، جنب درب کاخ سعدآباد، کوچه شاهین ، پلاک یک

بیشتر بخوانید: انواع درد زانو

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *