دانستنهای ضروری درباره استفاده از کمربند طبی

کمربند طبی موضوع این بحث است. بیماران به دفعات به پزشک مراجعه می‌کنند و انواع کمربند هایی که در خانه موجود است را برای مشکل کمرشان بسته و از آن ها استفاده می کنند و آن را یکی از درمان های کمر می دانند .
چه گردن و چه کمر ، شامل عضلاتی هستند که در کل بستن ، چه کلار گردنی ، چه کمربند های ناحیه ی کمر شمشیر دوگانه ای است که از یک طرف باعث استیبلیتی کمرمی شود ، فشار را از روی دیسک و از روی نواحی که در کمر و گردن بیمار دردناک است ، بر می دارد از آن طرف هم باعث آتروفی عضلات و کم کار کردن عضلات می شود و آن ضعف عضلات باز باعث پیشرفت بیماری می شود .

دانستنهای ضروری درباره استفاده از کمربند طبی
دانستنهای ضروری درباره استفاده از کمربند طبی

لذا پزشک همیشه در یک تایم مشخصی بیماران را تعیین تکلیف می‌کند . یعنی بیماری که کلار گردنی برایش تجویز می کنیم ، دو یا سه هفته نهایتاً دو هفته به بیمار توصیه می کنیم ، مگر اینکه در موارد کار واقعاً از آن استفاده نشود ، اگر واقعاً دیسک شدید دارد و اگر مشکلی در ناحیه گردن دارد ، باید جراحی شود و آن مشکل بیمار رفع شود . صرفاً بستن گردنبند ، کلار ، کمربند یا هر چیز دیگری برای رفع آن مشکل به خاطر آنکه درمان نهایی نیست ، ممکن است یک عوارضی در کنارش داشته باشد .
جدیداً کمربندها را به سطح و سوقی برده‌اند که در آنها یک حالت حرکتی هم در ناحیه کمر ایجاد شود و کاملاً کمر فیکس نباشد که این حرکت باعث می شود که عضلات و حرکات هر چند محدودتر در ناحیه کمر باشد .
بنابراین بستن کمربند به صورت طولانی ، خصوصاً کمربند هایی که طول زیادی دارند و معمولاً پس از جراحی تجویز می شود باعث ، ضعف عضلات و بدتر شدن در ناحیه کمر و گردن می شود‌ که تعیین تکلیف نشده و برای درمان نهایی برایش تصمیم گیری نشده است .

کمربند طبی را از کجا تهیه کنیم؟

این کمربندها نیز مانند دارو تقریباً در اکثر داروخانه ها به فروش می رسند و مواردی هم که وسیله خاصی از نظر فنی لازم است یا ارتز و پروتز خاصی مد نظر می باشد که باید بر اساس خود بیمار ساخته شود ، به مراکز ارتوپدی فنی ارجاع داده می شوند . اما کمربند هایی که به صورت آماده می باشند در سایز بندی های خاصی ارائه می شوند و اگر تغییرات خاصی قرار باشد که درون آن داده شود و برای بیمار بیماری اختصاصی تر شود به مراکز ارتوپدی فنی برای ساخته شدن ارجاع می یابند. بحث کمربند یا چیزهای دیگر نیست کل سیستم ارتوپدی فنی می باشد که یک تعداد محدودی از آن شاید در داروخانه ها باشد و مواردی هم به ارتوپدی فنی ارجاع داده می شود .

دکتر یاسر نژادی : متخصص ارتوپدی – جراح زانو
تلفن مستقیم : 09380093838 – 22018658 – 021
آدرس : تهران، زعفرانیه ،خیابان طاهری، جنب درب کاخ سعدآباد، کوچه شاهین ، پلاک یک

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *