منوال تراپی شانه

این روزها شاهد تغییرات شایانی در تمامی قسمت های پزشکی می باشیم . منوال تراپی شانه ، یکی از شیوه های درمانی بسیار تأثیرگذار بوده و البته طرفداران بسیاری هم به خود دیده است . این تکنیک ، شیوه ی درمانی کلاسیک به شمار می رود که هم اکنون با روش های متنوع هم گام گردیده است . برخلاف تصور رایج عموم ، منوال تراپی یک ترفند ماساژ یا طب جایگزین نمی باشد . بنابراین بهتر است به این مسئله توجه داشته باشید .

پیدایش فناوری های جدید و پیشرفت بسیار علم پزشکی ، برکیفیت هرچه بهتر و بیشتر این تکنیک اضافه نموده است . به همین دلیل ، هم اکنون منوال تراپی یکی از شیوه های درمانی دوست داشتنی و پرطرفدار به شمار می رود . استفاده از این شیوه جهتِ درمان بیماران ، مزیت های بسیاری برای او به همراه خواهد داشت . ما در ادامه ی متن شما را بیشتر با منوال تراپی شانه آشنا خواهیم ساخت .

بهتر است پیش از آغازِ سخنان خود به صورت گسترده تر به شما بگوییم که ما در کلینیک تخصصی دکتر یاسر نژادی جهتِ درمان درد زانو هم با شما همراه خواهیم بود . شما می توانید جهتِ برقراری ارتباط با بهترین جراح زانو با ما در کلینیک دکتر یاسر نژادی تماس حاصل فرمایید .

منوال تراپی یا درمان دستی شانه به چه حالت است ؟

منوال تراپی شانه یک رویکرد درمانی محسوب می شود که متناسب با نیاز بیمار توسطِ فیزیوتراپیست ها ، مورد استفاده قرار می گیرد . این شیوه به گونه ای وسیع در اختلالات ارتوپدی ، عصبی و دیگر شاخه ها یا اشخاص حاوی درد مورد بهره گیری واقع می شود . منوال تراپی ترفندهای خاصی را در بر می گیرد که در یک الی چندین جلسه به نتیجه موفقیت آمیز دست پیدا می کند .

امکان اعمال چنین شیوه هایی بر کلّیه ی بیماری های منوط بر سیستم اسکلتی عضلانی چون ؛ شانه وجود خواهد داشت . منوال تراپی کاملاً براساس شواهد و قرائن پزشکی صورت گرفته و به هنگام نیاز برای بیماران اعمال خواهد شد . یکی از خصوصیات این تکنیک عدم بهره گیری از وسیله و یا ماده های کمکی خواهد بود .

به همین دلیل ، کلّیه ی تکنیک های درمانی در منوال تراپی شانه به حالت دستی صورت گرفته که به هنگام نیاز از دستگاه های کمکی جهتِ تسریع درمان کمک گرفته می شود .

منوال تراپی یا درمان دستی شانه به چه حالت است ؟

درمان دستی و کاربردهای آن چیست ؟

با توجه به تعاریفی که در قسمت فوقانی از منوال تراپی ذکر شد ، این شیوه کاربردهای بسیاری در بر می گیرد . با بهره گیری از این شیوه ، دردها تا حد بسیاری آرام می شود . ولی تمامی این موارد به هنگام تشخیص پزشک معالج به درمان دستی انجام می شود . برخی از مهم ترین مزیت های منوال تراپی شانه در این قسمت ذکر شده است ؛

  • درمانِ صدمات ارتوپدی ؛

منوال تراپی در درمان اقسام گوناگون صدمات ارتوپدی کاربرد دارد . صدمات ارتوپدی شاخه هایی متعدد داشته که هریک لازم است تحت درمان واقع شود . این شیوه در درمان دردهای شانه بسیار تأثیرگذار خواهد بود .

  • از بین بردن چسبندگی ها ؛

منوال تراپی شانه برای از بین بردن چسبندگی ها بعد از انواع گوناگون جراحی مورد استفاده قرار می گیرد . این ترفند در کاهش مقدار دردها ، اقسام گوناگون صدمات ورزشی همچنین افزایش دامنه حرکتی بسیار مفید می باشد .

  • کاهش مقدار درد ؛

فشار برروی بافت نرم و عضلات با بهره گیری از ماساژ اعمال می گردد . فشار وارده عضلات را شُل تر کرده ، مقدار گردش خون را بیشتر نموده و به تجزیه بافت صدمه دیده کمک می کند . این گونه میزان درد بافت نرم کاهش پیدا خواهد کرد ! تکنیک منیپولیشن به هنگام نیاز در کناره ی منوال تراپی شانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت . این شیوه دربرگیرنده خم نمودن ، فشردن ، کشیدن ، کشش مفاصل ودامنه استخوان است .

کاهش مقدار درد

مزایای استفاده از منوال تراپی شانه چیست ؟

بهتر است چنین بگوییم که مزایای منوال تراپی در موارد بسیاری چون ؛ سیستم اسکلتی عضلانی و ایرادات مفصلی به مرحله ی اثبات رسیده است . ما از جمله مهم ترین فواید درمان دستی شانه را می توانیم در موارد زیر خلاصه بنماییم ؛

  • بهبودی طی مدّت زمان کم .
  • ارائه راه کار سریع و تأثیرگذار ‌.
  • عدم نیاز به هیچ گونه دارو برای درمان .
  • کم ترین مقدار عوارض جانبی برجای مانده از درمان .
  • تسکین مقدار بسیار بالایی از درد تنها در یک جلسه از منوال تراپی شانه .
  • بهره گیری از درمان دستی در افرادی که به فوبیای سوزن مبتلا می باشند .

عوارض برجای مانده از منوال تراپی شانه چیست ؟

بهتر است چنین بگوییم که منوال تراپی هیچ گونه عوارضی در پی ندارد یا با کم ترین عوارض جانبی همراه می شود ‌. ولی اعمال این شیوه به واسطه ی افراد کم اطلاع و ناآگاه ، می تواند صدمات جدی به بدن وارد کند . موضوع بسیار مهم در کاربرد این درمان ، انجام آن توسطِ پزشکان متخصص کلینیک دکتر یاسر نژادی است . درمان دستی به هنگام انجام توسطِ پزشکان ماهر و متخصص فیزیوتراپی ، هیچ گونه عوارض جدی و خطر آفرینی را به دنبال نخواهد داشت .

عملکرد منوال تراپی شانه به چه حالت است ؟

جالب است بدانید که در این روش ، از بیومکانیک بدن و قدرت طبیعی آدمی جهتِ حرکت بهره گیری می شود . خم نمودن ، کشیدن ، کشش استخوان و مفاصل ، فشردن از جمله عملکرد این روش درمانی محسوب می گردد . تمامی این شیوه ها با سرعت عمل مختلف بر بدن فرد بیمار اعمال خواهد شد .

به همین دلیل بایستی قبل از انجام منوال تراپی شانه انجام معاینات دقیق برای تشخیص ناهنجاری های مزمن صدمات احتمالی صورت گیرد . روش درمان دستی ، بایستی به واسطه ی فیزیوتراپیست های متخصص و ماهر انجام شود ‌. در واقع فیزیوتراپیست از مکانیسم توان بدن و دست ها بهره می گیرد ‌.

عملکرد منوال تراپی شانه به چه حالت است ؟

چه زمانی نمی توانیم از منوال تراپی شانه بهره مند شویم ؟

به گونه ای کلّی منعی به منظور استفاده از منوال تراپی شانه وجود ندارد . در واقع آثار مفید و مؤثر این شیوه به مرحله ی اثبات رسیده است . ولی بعضی از فیزیوتراپیست ها برای بیمارانی که به بیماری های زیر مبتلا هستند ، استفاده از درمان دستی را توصیه نمی نمایند . برخی از شرایط منع استفاده از منوال تراپی عبارت است از ؛

  • پوکی استخوان شدید .
  • عفونت کنترل نشده در بدن .
  • اختلالات روان پریشی در فرد .
  • موارد مشکوک به شکستگی یا دررفتگی شانه .
  • بیمارانی که به سرطان و تومور بدخیم مبتلا می باشند .
  • در موقعیت هایی که به هیچ عنوان امکان تشخیص وجود ندارد .

کلام آخر ؛

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از کلینیک دکتر یاسر نژادی موضوع منوال تراپی شانه را بررسی کردیم . گفتیم که در کوتاه ترین زمان ممکن درد شما تسکین پیدا خواهد کرد و البته عوارضی را هم برای شما به همراه نخواهد داشت . امیدواریم که اطلاعات ارائه شده برای شما مفید باشد . بهتر است در پایان خاطر نشان شویم که شما می توانید جهتِ تعویض مفصل زانو نیز با ما در ارتباط باشید . ما بهترین پزشکان را برای درمان دردهای شما در اختیار داریم .

مقالات پیشنهادی

الکتروتراپی

سوزن خشک

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.