کاربردهای تمرین درمانی چه می‌باشد ؟

کاربردهای تمرین درمانی چه می‌باشد ؟ در این حالت که قدرت حرکتی و عضلانی فرد دچار مشکل شده است ، تمرین درمانی به کمک افراد می‌شتابد تا ، در اکثر مواقع نیاز به جراحی نباشد و فرد تنها با انجام حرکات تمرین درمانی بتواند سلامت خود را ، بازیابی نماید .

 امروزه مراجعه به فیزیوتراپی و ارتوپد به منظور درمان آسیب‌های حرکتی و مفاصل بدن افراد با افزایشی بی سابقه روبرو شده است . دلیل این امر را می‌توان در تغییر لایف استایل افراد ، پشت میز نشینی و بی تحرکی پیدا کرد که ، باعث ضعف حرکتی در افراد می‌شود .

 تمرین درمانی چیست ؟ 

در پاسخ به سوال تمرین درمانی چیست و کاربردهای تمرین درمانی چه می‌باشد ؟ باید گفت که ، تمرین درمانی همان ورزش درمانی است که توسط متخصص فیزیوتراپی و یا تکنسین تمرین درمانی به افراد دارای مشکلات حرکتی ارایه می‌شود تا ، فرد بتواند قدرت حرکتی خود را بازیابی کند .

تمرین درمانی در واقع دامنه وسیعی از حرکت‌های ورزشی است که ، قادر به درمان و بازیابی قدرت فیزیکی ، انعطاف پذیری ، افزایش تعادل و ثبات فرد شود . این حرکت‌ها با هدف بهبود دامنه حرکتی فرد و بازگشت به وضعیت سالم و بدون درد تجویز می‌شوند .

برخی اوقات یک جراح و یا ارتوپد پس از انجام عمل تعویض مفصل زانو ، فرد بیمار را ، برای افزایش قدرت حرکتی و تسریع در روند بهبودی به یک تکنسین تمرین درمانی معرفی می‌کند . تکنسین تمرین درمانی با توجه به وضعیت بیمار و شدت آسیب وارد شده به ناحیه ، تمرین‌هایی را طراحی می‌کند .

فرد با انجام این حرکت‌های تمرین درمانی سلامت خود را در اسرع وقت ممکن به دست می‌آورد و به وضعیت قبل از عمل جراحی بازمی‌گردد . طراحی این حرکت‌های تمرینی باید توسط متخصص اجرا شود تا ، از وارد شدن هر گونه آسیبی به ناحیه آسیب دیده جلوگیری شود .

در این قسمت از مطلب کاربردهای تمرین درمانی چه می‌باشد ؟ با روش نوین تمرین درمانی آشنا شدیم . در ادامه به مزایا و‌موارد کاربرد این روش نیز می‌پردازیم . با ادامه مطلب همراه شوید .

مزایای روش تمرین درمانی چه می‌باشد ؟

در ادامه مطلب کاربردهای تمرین درمانی چه می‌باشد ؟ به بیان برخی از مزایای این روش درمانی که ، همان ورزش درمانی نیز نامیده می‌شود ، می‌پردازیم . تمرین درمانی دارای مزیت‌های بی‌نظیری است که ، به بهبود سریع نواحی آسیب دیده می‌انجامد . به برخی از این مزایا در ادامه اشاره شده است ؛

  • رفع مشکلات ناشی از ورزش : برای افرادی که ، با انجام حرکت‌های سنگین ورزشی دچار آسیب شده‌اند ، تمرین درمانی کاربرد داشته و باعث درمان ناحیه آسیب دیده می‌شود .
  • کاهش درد در حین حرکت : تمرین درمانی با انجام حرکت‌های کششی در بافت نرم و‌مفاصل و تقویت این نواحی به کاهش درد در هنگام راه رفتن کمک می‌کند . در واقع می‌توان گفت که ، تمرین درمانی به کاهش دردهای حرکتی کمک کرده و در از بین بردن درد نیز نقش بسزایی دارد .
  • بهبود وضعیت ریه و قلب : این روش درمانی با افزایش سطح اکسیژن و اکسیژن رسانی به بافت ریه و قلب در درمان این دو عضو حیاتی تاثیر ویژه‌ای دارد و حتی به نوعی ، نقش پیشگیری کننده از بیماری را نیز دارا می‌باشد .
  • ریکاوری پس از سکته : تمرین درمانی به بهبود ناتوانی حرکتی که ، پس از سکته به وجود می‌آید ، کمک می‌کند به گونه‌ای که ، هیچگونه عوارضی از ناتوانی حرکتی در فرد باقی نماند .

در این قسمت از مطلب کاربردهای تمرین درمانی چه می‌باشد ؟ با مزایای ویژه و بشیار عالی تمرین درمانی آشنا شدیم . با دقت در این مزایا می‌توان به این نکته پی برد که ، تمرین درمانی بخش جدا نشدنی فیزیوتراپی است که ، به راحتی می‌تواند به بهبود ناتوانی‌های حرکتی و اسکلتی فرد بیمار کمک نماید .

 

مزایای روش تمرین درمانی چه می‌باشد ؟

تمرین درمانی چه کاربردهایی دارد ؟

 تا اینجای مطلب ، حتما این سوال به ذهنتان خطور کرده است که ، کاربردهای تمرین درمانی چه می‌باشد ؟ اکنون که با تمرین درمانی آشنایی نسبی پیدا کردیم ، به کاربردهای این روش درمانی نیز خواهیم پرداخت . تمرین درمانی دارای کاربردهای گسترده‌ای است که ، برخی از آن‌ها به شرح زیر می‌باشند ؛

  • کنترل التهاب : تمرین درمانی به کاهش و کنترل التهاب در ناحیه آسیب دیده کمک می‌کند .
  • جلوگیری از انجام جراحی : تمرین درمانی به منظور اجتناب از عمل‌های جراحی کاربرد دارد .
  • بهبود حرکت سالمندان : این روش درمانی برای بهبود وضعیت حرکتی سالمندان و افراد مسن کمک می‌نماید .
  • افزایش تراکم استخوان : در پاسخ به سوال کاربردهای تمرین درمانی چه می‌باشد ؟ می‌توان گفت که ، یکی از کاربردهای تمرین درمانی افزایش حجم و تراکم استخوان است .
  • افزایش اکسیژن رسانی : این روش درمانی در افزایش اکسیژن رسانی به بافت‌های بدن نیز دخیل است و از این طریق به بهبود عملکرد قلب و ریه کمک می‌نماید .
  • کاهش آتروفی عضلانی : تمرین درمانی با تقویت عضلات آسیب دیده و پرورش آن‌ها ، از آتروفی عضلانی یا از بین رفتن بافت عضله منجر می‌شود .
  • کاهش نیاز به مسکن : از دیگر کاربردهای تمرین درمانی می‌توان به این نکته اشاره کرد که ، با انجام این تمرین‌ها ، نیاز فرد به مسکن به حد قابل توجهی کاهش می‌یابد .

اکنون به پاسخ جامعی برای این سوال که ، کاربردهای تمرین درمانی چه می‌باشد ؟ رسیدیم و تا اینجای مطلب با روش تمرین درمانی و کاربردهای آن آشنا شدیم .

 

تمرین درمانی چه کاربردهایی دارد ؟

بهترین پزشک برای تمرین درمانی کیست ؟

 در این قسمت از مطلب کاربردهای تمرین درمانی چه می‌باشد ؟ قصد داریم تا ، یکی از برترین متخصصان این زمینه را ، به شما معرفی نماییم . دکتر یاسر نژادی با سابقه‌ای چندین ساله در زمینه تجویز و انجام تمرین درمانی توانسته است که ، تمامی بیماران و مراجعین خود را در کمترین زمان ممکن درمان نماید .

کلام آخر

 در مطلب کاربردهای تمرین درمانی چه می‌باشد ؟ به تعریفی از این روش درمانی ، مزایا و کاربردهای آن پرداخته شد . اگر نیاز به ویزیت توسط یک متخصص تمرین درمانی دارید ، دکتر یاسر نژادی متخصص این روش درمانی است که ، دارای سابقه درخشانی در زمینه تمرین درمانی می‌باشند .

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ویزیت و دریافت نوبت ، می‌توانید به وبسایت دکتر یاسر نژادی مراجعه نمایید .

مقالات پیشنهادی

مانوال تراپی

تمرین درمانی

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

✵ تعویض مفصل زانو – PRP زانو – تزریق ژل زانو

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.