دکتر یاسر نژادی

هشدارهای دارویی درباره عمل تعویض مفصل زانو

هشدارهای دارویی درباره عمل تعویض مفصل زانو ، شامل داروهای ضروری بعد از عمل و دارویی هایی است که نباید در موعو عمل تعویض مفصل زانو مصرف کرد.

داروهایی که پیش از عمل تعویض مفل زانو نباید مصرف کرد

قبل از عمل جراحی زانو معمولاً چون بیماران ما کمپلیکه هستند ، یعنی ممکن است مشکلاتی مانند مشکلات قلبی ، دیابت و بیماری های زمینه ای دیگر داشته باشند ، بعضی از داروهای مصرفی بیمار برای عمل جراحی باید قطع شود ‌.
از مهمترین دسته داروهایی که مربوط به زمینه قلبی بیمار می شود می توان به داروهایی مانند پلاویکس اشاره نمود و داروهایی مانند وارفارین و آسپرین باید ۳ تا ۵ روز قبل از جراحی قطع شود . زیرا ریسک خونریزی را در حین عمل بالا می برند .
البته ما این داروها را با نظر همکار متخصص قلب قطع نموده یا تغییر می دهیم و مستقیماً به بیمار دستور قطع کامل داروهایش را نمی دهیم .
بقیه مسائل و چیزها معمولاً مشکلی را در زمینه جراحی ایجاد نکرده و تداخلی ندارند و بیمار داروهای طبیعی اش را با همان قاعده قبلی مصرف می کند .

هشدارهای دارویی درباره عمل تعویض مفصل زانو
هشدارهای دارویی درباره عمل تعویض مفصل زانو

داروهایی ضروری بعد از عمل تعویض مفصل زانو

از مهم‌ترین داروهایی که بیمار بعد از جراحی تعویض مفصل زانو به صورت ضروری نیاز به استفاده از آن دارد ، داروهای رقیق کننده خون می‌باشند که می تواند به صورت تزریقی مانند انوکساپارین و خوراکی و آسپرین استفاده کند .
معمولاً به مدت چهار هفته ما این درمان را برای مصرف داروهای رقیق کننده خون در نظر می گیریم و دوز آن را بر اساس نوع جراحی و وزن بیمار تعیین می‌کنیم . اما به صورت کلی ۲ تا ۶ هفته نیاز است که بیماران از این داروهای رقیق کننده خون استفاده کنند .

دکتر یاسر نژادی : متخصص ارتوپدی – جراح زانو
تلفن مستقیم : 09380093838 – 22018658 – 021
آدرس : تهران، زعفرانیه ،خیابان طاهری، جنب درب کاخ سعدآباد، کوچه شاهین ، پلاک یک

دکتر یاسر نژادی – متخصص ارتوپدی – جراح زانو

✵ انجام بیش از 200 جراحی اختصاصی تعویض مفصل زانو در سال با با بی حسی موضعی 

برای دریافت نوبت ، مشاوره و معاینه جراحی تعویض مفصل زانو ، تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *